پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون

مسیر تردد کامیون های ترک در ایران هموار است/ کامیون های ایرانی اجازه ورود به ترکیه را ندارند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران گفت: از ۳ اسفند سال گذشته، ترکیه مرزهای خود با ایران را به بهانه شیوع کرونا به روی ناوگان جاده‌ای ایران بسته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران در نامه‌ای به محمد اسلامی وزیر راه و […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران گفت: از ۳ اسفند سال گذشته، ترکیه مرزهای خود با ایران را به بهانه شیوع کرونا به روی ناوگان جاده‌ای ایران بسته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران در نامه‌ای به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به کاهش شدید فعالیت ۴۵۰ شرکت حمل و نقل بین المللی ایران که باعث کاهش فعالیت ۱۵ هزار راننده کامیون ایرانی در حوزه ترانزیت شده، آورده است: از ۳ اسفند سال گذشته، ترکیه مرزهای خود با ایران را به بهانه شیوع کرونا به روی ناوگان جاده‌ای ایران بسته است.

وی میزان بیکاری شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان کامیون را ۸۹ درصد ذکر کرده و می‌گوید: این اقدام ترک‌ها در بستن مرزهای خود با ایران در حالی است که کامیون‌های ترکیه‌ای به راحتی از مرزهای بازرگان و پلدشت وارد ایران شده و به مقاصد خود سفر می‌کنند.

به گفته شافعی، این روند سبب شده تا وارد و صادرکنندگان ایرانی چاره‌ای جز واگذاری کالاهای خود به رانندگان ترکیه‌ای نداشته باشند؛ بنابراین در حال حاضر جاده‌های ایران جولانگاه کامیون‌های ترکیه‌ای شده و صادرات و واردات کالاهای ما در اختیار ترکیه‌ای هاست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، این اقدام را سبب افزایش چندین برابری کرایه حمل کالا به دلیل بالا بودن دستمزد رانندگان ترکیه‌ای و نهایتاً، افزایش قیمت تمام کالاها دانسته است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

ناوگان حمل و نقل جاده ای از ماه آینده نوسازی می شود

افزایش 5 درصدی تردد ها در محورهای برون شهری

افتتاح 110 کیلومتر راه جدید تا پایان سال در سه استان

مکمل آزادراه همت-کرج در چه تاریخی افتتاح می شود؟

ترکیه اجازه ورود به کامیون های ترک را هم نمی دهد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی