پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید تویوتا ژاپن

سقوط فروش خودرو در بازار ژاپن

تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است که میزان فروش خودرو در ژاپن به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال گذشته رسیده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تازه‌ترین داده‌ها و آمارهای منتشره حاکی از آن است که میزان فروش خودرو در بازار ژاپن که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است که میزان فروش خودرو در ژاپن به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تازه‌ترین داده‌ها و آمارهای منتشره حاکی از آن است که میزان فروش خودرو در بازار ژاپن که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود، تحت تاثیر شیوع گسترده و همه‌گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و افت شدید تقاضای مشتریان به کمترین میزان خود در ۹ سال گذشته رسیده، به گونه‌ای که در ماه گذشته میلادی یعنی آوریل ۲۰۲۰، با کاهش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شده است.

به عبارت دیگر، میزان فروش خودرو در بازار این کشور آسیای شرقی در ماه گذشته میلادی طبق اعلام انجمن خودروسازان و فروشندگان خودرو در ژاپن، به ۲۷۰ هزار و ۳۹۳ دستگاه کاهش یافته است.

آخرین باری که بازار خودروی ژاپن چنین کاهش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده بود، آوریل ۲۰۱۱ میلادی بود که این کشور با حادثه طبیعی سونامی و فاجعه اتمی ناشی از آن مواجه شده و با مشکلات و باران‌های متعددی در آن زمان دست و پنجه نرم می‌کرد.

در گزارش این انجمن از دلایل اصلی کاهش قابل توجه و افت شدید میزان فروش خودرو در بازار ژاپن از جمله اعلام وضعیت اضطراری، قرنطینه، محدودیت‌های سختگیرانه برای تردد شهروندان و همچنین تعطیلی کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های خودرو ناشی از شیوع گسترده و همه‌گیر ویروس خطرناک و مرگبار کرونا از سوی دولت ژاپن و سازمان بهداشت جهانی نیز سخن گفته شده است.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو برآورد کردند که بحران کرونا موجب خواهد شد که حداقل یک سوم از میزان فروش خودرو در بازارهای جهانی در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یابد.

براساس گزارش وب‌سایت گلف تودی، شرکت‌های نیسان موتورز، تویوتا موتورز و هوندا موتورز که بدون شک از بزرگ‌ترین خودروسازان ژاپنی به شمار می‌روند، نیز اعلام کردند که در ماه گذشته میلادی ۸۲/ ۱ میلیون دستگاه خود را فروخته و عرضه کرده‌اند، این در حالی‌است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷۷/ ۲ میلیون دستگاه بوده است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

نیسان تعطیلی کارخانه های خود در آمریکا را تمدید کرد

زمان رونمایی از فیس لیفت نیسان Kicks به تعویق افتاد

تداوم تعلیق فعالیت نیسان و هوندا

قرارگیری مدیرعامل جدید نیسان در شرایط نابسامان

قشقایی و ایکس تریل با پیشرانه های هیبریدی وارد بازار می شوند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی