پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایساکو

توصیه ایساکو به مشتریان برای پیشگیری از مخاطرات قطعات تقلبی

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، با توجه به رشد فزاینده قطعات تقلبی و غیراستاندارد در بازار قطعات یدکی خودرو، نسبت به استفاده مشتریان از این قطعات هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو معاون مهندسی و کیفیت شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با اشاره به افزایش فروش قطعات غیر اصلی و تقلبی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، با توجه به رشد فزاینده قطعات تقلبی و غیراستاندارد در بازار قطعات یدکی خودرو، نسبت به استفاده مشتریان از این قطعات هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

معاون مهندسی و کیفیت شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با اشاره به افزایش فروش قطعات غیر اصلی و تقلبی در بازار لوازم‌یدکی خودرو، دراین‌باره گفت: برخی دلالان و سودجویان بدون توجه به خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیر فروش قطعات تقلبی، به‌راحتی این لوازم یدکی را با قیمت‌های ناچیز روانه بازار می‌کنند و همین قیمت‌های پایین موجب ترغیب هم‌وطنان برای خرید این قطعات می‌شود.

شهریار سلطانی در این خصوص ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن قیمت این لوازم در بازار، کیفیت بسیار پایین و بعضا از رده خارج بودن آن‌هاست؛ چنان‌که اخیرا با همکاری و پیگیری مراجع قانونی و نهادهای نظارتی مبارزه با پدیده قاچاق، چند مجموعه زیرزمینی تولید قطعات تقلبی کشف شده است که لوازم مستعمل و معیوب را با تغییر رنگ و نوسازی ظاهری، در بسته‌بندی‌های تقلبی به نام و برند تجاری خودروسازان کشور، روانه بازار می‌کردند.

وی در ادامه افزود: تشخیص تقلبی بودن این قطعات، از روی بسته‌بندی کار ساده‌ای نیست؛ ازاین‌رو شرکت ایساکو همواره به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند، برای اطمینان از اصل بودن قطعات یدکی خریداری شده، شماره بارکد موجود بر روی بسته‌بندی آن را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کرده و از اصلی یا تقلبی بودن آن آگاه شوند.

سلطانی گفت: یکی دیگر از روش‌های شناسایی قطعات اصلی، استفاده از گزینه اصالت قطعات در اپلیکیشن ایساکو است که مشتریان با نصب این اپ بر روی گوشی‌های هوشمند، می‌توانند ضمن آگاهی از اصل بودن قطعه، از سایر امکانات متنوع آن نیز بهره‌مند شوند.

وی اما یکی از بهترین راه‌های مبارزه با کلاهبرداری، تقلب و ایجاد اطمینان خاطر برای دارندگان محصولات ایران‌خودرو را، مراجعه به نمایندگی‌ها وفروشگاه‌های مجاز دانست و گفت: ارائه خدمات و قطعات استاندارد و باکیفیت، اولین و مهم‌ترین مسئولیت شرکت ایساکو است و این مجموعه با تمام توان در این زمینه می‌کوشد و نتایج رو به رشد رضایت مشتریان بر طبق گزارش نهادهای نظارتی ذی‌ربط در این زمینه نیز گویای اثربخشی این تلاش‌ها است.

سلطانی همچنین نسبت به استفاده از امداد خودروهای مجاز تاکید کرد و گفت: برخی امداد خودروهای متفرقه با دریافت هزینه‌های بسیار بالا برای حمل یا تعمیر خودرو، هم‌وطنان را متضرر و به روش‌های مختلفی از مردم کلاهبرداری می‌کنند. به همین منظور توصیه می‌شود دارندگان محصولات ایران‌خودرو برای دریافت خدمات امدادی، با مرکز تماس ایران‌خودرو به شماره 096440 تماس حاصل فرمایند و از خدمات شرکت امدادخودرو ایران بهره‌مند شود.

او در پایان گفت: حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به‌صورت مستمر در حال بررسی نقاط قابل‌بهبود و به‌روزرسانی رویه‌ها، فرآیندها، ابزار و تجهیزات نمایندگی‌های مجموعه است و امیدواریم با سرلوحه قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری در سال 99 بتوانیم با ارتقاء روزافزون رضایت مشتریان، گام مهمی در راستای «جهش تولید» برداریم.

انتهای پیام/

تمامی توان دولت و وزارت صمت در مبارزه با کرونا متمرکز شده است

تولید 12 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین و تجاری در سال جهش تولید

توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت

حماسه ای دیگر، با همدلی، هم نوایی و تلاش دو چندان خلق خواهیم کرد

برنامه اصلی تام در سال جهش تولید، ارتقای بهره‌ وری صنایع

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی