پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

toyota_corolla_2015_تویوتا_کرولا

خرید تویوتا با 30 میلیون

چند روز پیش ایرتویا از ارائه طرحی جدید تحت عنوان “طرح پس خرید” خبر داد. به واسطه این برنامه امکان خرید تویوتا با 30 میلیون فراهم شده است. طرح جدید نماینده رسمی خودروساز ژاپنی در ایران هنوز چند روز از معرفی نگذشته طرفدارانی در میان خریداران خودرو پیدا کرده است. در طرح جدید شرکت ایرتویا […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

چند روز پیش ایرتویا از ارائه طرحی جدید تحت عنوان “طرح پس خرید” خبر داد. به واسطه این برنامه امکان خرید تویوتا با 30 میلیون فراهم شده است.

طرح جدید نماینده رسمی خودروساز ژاپنی در ایران هنوز چند روز از معرفی نگذشته طرفدارانی در میان خریداران خودرو پیدا کرده است.

در طرح جدید شرکت ایرتویا هم می توان خودرو را پس از 24 ماه به روز کرد هم می توان پس داد؛ همه اینها اما منوط به شرایطی است. اما تحویل خودرو بلافاصله پس از پیش پرداخت با اقساط پایین نکته ای است که برای خیلی ها جالب توجه بوده است. نباید فراموش کرد که قرار است مشتری سوار یه خودروی تویوتا شود.
مدیرعامل ایرتویا در این رابطه گفت: در این طرح سعی شده جانب مشتری گرفته شود تا خریدار خودرو هم پیش پرداخت کمتری بپردازد و هم اقساط پایین ماهیانه پرداخت کند.
عبدالرضا فهیمی ادامه داد: از آن جهت می گوییم در این طرح جانب مشتری گرفته شده که اگر کسی بخواهد وام با سود فعلی را از بانک بگیرد هر ماه 4 میلیون تومان باید قسط دهد. در این طرح خریدار هر ماه یک میلیون و پانصد هزار تومان به شرکت بابت تحویل خودرو می پردازد.
وی درباره بخش پس دادن خودرو بعد از 2 سال در این طرح توضیح داد: شاید خریدار بخواهد به هر علتی خودروی خود را پس دهد. شرکت ایرتویا خودرو را با توجه به کارکرد آن پس می گیرد. به طور مثال مشتری یک دستگاه تویوتا کرولا که قیمتی معادل 117 میلیون تومان در ایران دارد خریداری می کند. اگر بعد از 24 ماه خودرو بیش از 50 هزار کیلومتر تردد نداشته باشد و تصادف سختی اتفاق نیفتد شرکت ایرتویا خودرو را به مبلغ 90 میلیون از مشتری خریداری می کند.

بروکراسی در این طرح کاهش یافته است
عضو انجمن واردکنندگان خودرو در رابطه با نحوه خرید تویوتا در طرح پس خرید عنوان کرد: خریدار با پرداخت 30 میلیون تومان صاحب یک تویوتا کرولا می شود و هر ماه نیز مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان قسط می پردازد. در ابتدای قرارداد یک فقره چک تضمین ارزش آتی خودرو از مشتری گرفته می شود که این چک در واقع تضمین کننده نوسانات قیمتی خودرو در آینده است.
فهیمی در خصوص سند مالکیت خودرو نیز ابراز داشت: حقیقت در ابتدای طرح قصد داشتیم سند خودرو را درگرو شرکت نگه داریم تا پرداخت اقساط و تسویه حساب کامل آن به اتمام برسد اما در آخرین لحظات تصمیم گرفته شد سندی در دفتر خانه اسناد رسمی مابین شرکت و خریدار تهیه شود که در حال حاضر در صدد برنامه ریزی برای فرآیند آن هستیم.
مدیرعامل ایرتویا در رابطه با بروکراسی خرید خودروهای اقساطی از طریق شرکت های لیزینگی بیان کرد: سعی شده بروکراسی طی شده برای افراد شخصی تا سرحد ممکن کمتر و آسان تر باشد. در بخش فروش خودرو به مدیران و سازمان ها این بروکراسی تقریبا حذف شده است و یک مسئول از سازمان می تواند بخش های اداری را به راحتی انجام دهد.
وی در پایان با اشاره به تفاوت های این طرح با طرح های لیزینگی خاطرنشان کرد: در طرح های فروش لیزینگی سنتی با توجه به بالا بودن میزان وام، رقم اقساط ماهیانه بسیار بالا می باشد و امکان استفاده از تسهیلات عملا برای بسیاری از خریداران مهیا نمی شود. در حالی که در طرح پس خرید تویوتا انعطاف و آزادی عمل بیشتری برای خرید خودرو در جهت اقساط بلند مدت و میزان پایین قسط ماهیانه به مشتری داده شده است.

طرح پس خرید ایرتویا ، ابتکاری دلنشین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی