پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو گازسوز

مزایای مصرف سوخت سی ان جی چیست؟

به گفته یک استاد دانشگاه، استفاده از سوخت سی ان جی موجب کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست همچنین کاهش تصادفات جاده ای نیز می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فریبرز رشیدی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص مزایای سوخت سی‌ان‌جی اظهار کرد: امسال ۳۰ درصد به خودروهای سی ان جی سوز در […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

به گفته یک استاد دانشگاه، استفاده از سوخت سی ان جی موجب کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست همچنین کاهش تصادفات جاده ای نیز می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فریبرز رشیدی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص مزایای سوخت سی‌ان‌جی اظهار کرد: امسال ۳۰ درصد به خودروهای سی ان جی سوز در کل دنیا افزوده شده است، از این میزان سهم، چقدر به ایران تعلق دارد؟ در سال‌های اخیر به رغم افزایش ظرفیت تولید و توزیع سی ان جی در کشور، زیرساخت استفاده از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است که با امضای مصوبه اخیر و همکاری خودروها سازها می‌توان امیدوار بود که سهم ایران در تولید یا ورود خودروهای دوگانه سوز دنیا افزایش یابد.

وی با بیان این‌که برخی دارندگان خودروهای دوگانه سوز از گزینه کاهش شتاب خودرو به عنوان نقص سوخت سی ان جی نام می برند، اظهار کرد: من معتقدم حتی اگر چنین گزینه ای واقعیت داشته باشد، بهتر است که تمام خودروهای حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنند، زیرا که باعث کاهش حوادث جاده‌ای که در اثر سرعت پیش می‌آید، می‌شود. بنابراین این‌که از سوخت سی ان جی برای حمل و نقل عمومی استفاده شود و وانت بارها، تاکسی‌ها و ون‌ها در اولویت نخست دوگانه سوز کردن باشند، در واقع مصداق این جمله تبدیل تهدید به فرصت تلقی می‌شود.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کاهش ۹۰ درصدی گازهای سوخت سی ان جی به نسبت بنزین در خودروها به عنوان مهمترین مزیت این نوع سوخت نام برد و افزود: این میزان از کاهش آلایندگی به حفظ محیط زیست کمک بسیار بزرگی می‌کند. هم اکنون در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت خودرو شتاب گرفته است و حتی کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان نیز در حال سبقت از ایران هستند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

120 جایگاه سی ان جی تا پایان سال اضافه خواهد شد

عملیات تبدیل وانت بارها و تاکسی ها 100 درصد رایگان است

آغاز ثبت نام متقاضیان گاز سوز کردن خودروها

عدم عرضه گاز CNG به 2 میلیون خودرویی که غیر مجاز دوگانه شده اند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی