پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اولین کونیگ‌زگ

بازگشت اولین کونیگ‌زگ از موزه

کونیگ‌زگ one:1 و رگرا واقعاً خودروهای خاص وعجیبی هستند و ویژگی های اصلی چون تکنولوژی‌های نوآورانه، عملکرد خارق‌العاده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند.اما واقعا این ایده و کانمسپت کمپانی از کجا آمده است ؟ در اینجا یک اتومبیل قهوه‌ای رنگ که نه یک مدل بدل از کونیگ‌زگ و نه یک نسخه کپی از آن […]

javankhodro
جمعه - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

کونیگ‌زگ one:1 و رگرا واقعاً خودروهای خاص وعجیبی هستند و ویژگی های اصلی چون تکنولوژی‌های نوآورانه، عملکرد خارق‌العاده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند.اما واقعا این ایده و کانمسپت کمپانی از کجا آمده است ؟

در اینجا یک اتومبیل قهوه‌ای رنگ که نه یک مدل بدل از کونیگ‌زگ و نه یک نسخه کپی از آن است، بلکه اولین نمونه‌ای است که با علاقه «کریستین فان کونیگ‌زگ» به مهندسی و فرهنگ اتومبیل، متولد شده است.این نمونه اولیه جالب، اخیراً به کارخانه خودروساز سوئدی وارد شده تا با جانشینان شایسته‌ا‌ش، یعنی مدل‌های چون CC8S، CCR، CCXR، CCXR ادیشن، آگرا R و مدل بی‌همتای One:1، در یک عکس تاریخی حضور داشته باشد. مطابق نوشته وبلاگ رسمی کونیگ‌زگ، بسیاری از این مدل‌ها در مواقع مختلف سال و معمولاً به عنوانی بخشی از برنامه نگهداری خود، به کارخانه می‌آیند. ولی آمدن یک نمونه اولیه، اتفاقی است که کمتر پیش می‌آید ،  چرا که این خودرو زمان زیادی از عمرش را در موزه موتور «موتالا»، در حدود ۲۰۰ کیلومتر غرب استکهلم سوئد، می‌گذراند.

اولین کونیگ‌زگ

ساختن این خودرو حدود 2 سال به طوا انجامید و اولین حضورش به صورت عمومی در پیست، در سال ۱۹۹۶ بوده است. بنابراین، سال ۱۹۹۴ را باید سال تأسیس کمپانی کونیگ‌زگ درنظر بگیریم.

پیشرانه این خودرو، دقیقاً‌ دارای یک قدرت عجیب و غریب و با اسب‌بخار بالا نبوده است. کونیگ‌زگ قبل از اینکه نسخه خود از موتور V8 فورد را بسازد، قصد داشت تا آئودی را بیش از اینها بر سر زبان‌ها بیندازد و از پیشرانه این خودروساز آلمانی استفاده می‌کرد.به همین دلیل بود که این نمونه اولیه از یک موتور ۴/۲ لیتری V8 آئودی در آن دوره بهره می‌برد، موتوری که به لطف تنظیمات سیستم مکش و اگزوزش، قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب‌بخار داشت.اما این معامله با آئودی صورت نگرفت و کونیگ‌زگ رویکردی متفاوت برای توسعه محصولاتش انتخاب کرد.

کونیگ‌زگ کونیگ‌زگ

اما سؤالی که شاید از همان لحظه اول دیدن تصویر این کونیگ‌زگ در ذهن شما شکل گرفته باشد که چرا از رنگ قهوه‌ای استفاده شده است ؟

این خودرو، در ابتدا به رنگ نقره‌ای رنگ‌آمیزی شده بود و درهای خسته‌کننده و معمولی به صورت مفصلی داشت ،ولی وقتی «کونیگ‌زگ» به طرح درهای منحصر به فرد « منحنی همساز دو سطحی» رسید، این خودروساز مجبور شد پنل‌های بدنه و همین طور رنگ بدنه را برای مطابقت با این اختراع جدید تغییر دهد.شخص «کونیگ‌زگ» از طریق تلفن رنگ لازم برای استفاده در بدنه را تعیین کرد، ولی در رنگ‌آمیزی نهایی یک رنگ کاملاً متفاوت به کار برده شد. ولی در هر صورت، ظاهر زیبایی برای این خودرو ایجاد شده و از فاصله‌ای دور، به عنوان یک کونیگ‌زگ قابل‌تشخیص است.

 منبع: پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی