پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

جزئیات دیدار قطعه سازان با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور از تعامل با بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز قطعه‌سازی و تامین اعتباری مواد اولیه برای قطعه‌سازی و خودروسازی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با اشاره به جلسه قطعه‌سازان با سرپرست وزارت صمت اظهار کرد: در ابتدای […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور از تعامل با بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز قطعه‌سازی و تامین اعتباری مواد اولیه برای قطعه‌سازی و خودروسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با اشاره به جلسه قطعه‌سازان با سرپرست وزارت صمت اظهار کرد: در ابتدای این جلسه، انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان کشور، گزارش کاملی از وضعیت صنعت قطعه‌ساز، مشکلات و راه حل‌های پیشنهادی خود به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد. مشکلات به‌طور کامل بررسی و دستورات لازم توسط سرپرست این وزارتخانه داده شد. جلسه سودمندی بود که در آن سرپرست وزارت صمت اکیدا و قاطعانه اعلام کردند که حل مشکلات صنعت خودرو به‌عنوان یکی از صنایع پیشران در کشور که مورد نظر مقام معظم رهبری هم هست، جزو برنامه‌های در دستور کار وزارت صمت خواهد بود.

وی افزود: در مورد چهار مشکل اصلی ما شامل قیمت‌گذاری، نقدینگی، تامین مواد اولیه و ارز و همچنین مشکل ایجاد هجمه‌های منفی علیه خودروسازی و قطعه‌سازی در نزد مسوولان و جامعه و امنیتی کردن این حوزه صحبت شد. سرپرست وزارت صمت هم قول مساعد دادند که در رابطه با هر چهار مورد کارگروه‌هایی تشکیل شود و به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.

این فعال صنعت قطعه کشور با بیان اینکه به‌خصوص در حوزه تامین ارز، قول داده شد تا با بانک مرکزی تعامل صورت گیرد؛ گفت: در بخش‌های مختلف (ارز صادراتی، نیمایی و…) تامین صورت گیرد. اما در خودروسازی یا قطعه‌سازی به‌دلیل تحریم مستقیم در بخشی، امکان انتقال ارز از مبادی رسمی و قانونی مورد تایید نظام بانکی دنیا وجود ندارد که در این زمینه نیز قول دادند به شیوه‌ای بتوان با استفاده از ارز متقاضی که در حساب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در خارج از کشور است، تامین ارز مورد نیاز صورت گیرد.

محبی‌نژاد ادامه داد: در رابطه با مشکلات تامین مواد اولیه و کمبود نقدینگی قطعه‌سازان نیز دستوراتی داده شد تا کمک‌هایی انجام شود. تامین اعتباری مواداولیه برای قطعه‌سازی و خودروسازی از سوی تولیدکنندگان داخلی مس، فولاد و محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت. نمایندگانی از قطعه‌سازان برای پیگیری این موضوع در کنار مسوولان وزارت صمت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

چرا خودروهای الکتریکی و هیبریدی در بازارهای جهانی محبوب هستند؟

لزوم نظارت سازمان ها بر نصب پلاک روی خودروهای صفر کیلومتر

در تمام كشورها خودرو كالایی مصرفی است

نسخه راه اندازی دوباره صنایع در دوران کرونایی چیست؟

برنامه‌های جدید و محصولات آينده سايپا تصوير ذهني جامعه را از این مجموعه بهبود می‌بخشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی