پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جک T8

صدای پای پیکاپ جدید کرمان موتور می آید!/ از جک T8 بیشتر بدانید

جک T8 خودروییست که در رده پیکاپ ها جای می گیرد و قرار است به زودی در سبد محصولات کرمان موتور عرضه شده و رنگ تنوع به بازار پیکاپ های 2 دیفرانسیل بازار ایران ببخشد. پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند حدود 3 سال از بالا گرفتن تب تند پیکاپ ها بعد از […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

جک T8 خودروییست که در رده پیکاپ ها جای می گیرد و قرار است به زودی در سبد محصولات کرمان موتور عرضه شده و رنگ تنوع به بازار پیکاپ های 2 دیفرانسیل بازار ایران ببخشد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

حدود 3 سال از بالا گرفتن تب تند پیکاپ ها بعد از کراس اورها در میان خودروسازان جهان بالا می گذرد. تا جایی که از خودروسازان به نام آلمانی گرفته تا تولید کنندگان چینی همه سعی کرده اند یک مدل از این نوع خودروها را در سبد محصولات خود جای دهند. اما بعضی از تولید کنندگان این نوع خودروها به دلیل سابقه درخشانی که در حوزه خودروهای تجاری دارند، توانسته اند چند قدم جلوتر از حریفان باشند. کمپانی JAC Motor چین که سال هاست به عنوان شریک تجاری کرمان موتور در ایران شناخته می شود از جمله خودروسازان چینی است که نماینده خود را راهی کرمان موتور کرده تا رسما پا به بازار ایران بگذارد.

جک T8

جک T8 در چه کلاسی جای می گیرد؟

جک T8 خودروی خوش تراشی در رده پیکاپ هاست که از نظر طراحی راضی کننده به نظر می رسد. البته می توانید در طراحی آن به خصوص در کناره های چراغ های جلو رگه هایی از طراحی تویوتا هایلوکس را ببینید. اما در واقع این خودرو از یک طراحی متداول در کلاس پیکاپ های میان وزن بهره می برد. البته در نمای جلو سعی شده اِلمان های طراحی پیکاپ های آمریکایی به خصوص ر جلوپنجره بله کارگیری شود. جلوپنجره طوری طراحی شده که یک حس ایستادگی را به بینند القا می کند. چیزی شبیه پیکاپ های دوج که باعث می شود ارتقاع بدونه خودرو نیز بلند تر به نظر برسد.

جک T8

کرمانی ها برای بازار ایران مدلی از این خودرو را انتخاب کرده اند که 5325 میلی متر طول و 1880 میلی متر عرض دارد. فاصله محوری این خودرو نیز 3090 میلی متر است. البته این خودرو یک نسخه کشیده تر نیز دارد که فاصله محوری آن به 3380 میلی متر می رسد. اما به هر حال در هر دو نسخه هم T8 خودروی بزرگی است و می رود تا در کنار آمیکو آسنا در رده بزرگ ترین پیکاپ های بازار ایران قرار بگیرد.

جک T8

فضای کابین جک T8 / رتبه اول کیفیت ارتباطی سیستم های اینترنتی هوشمند و سرگرمی های چند رسانه ای

طراحی درون کابین این خودرو با همان نگاهی انجام شده است که یک پیکاپ نیاز دارد. یعنی ساده و بدور از شلوغی. تقریبا تمرکز همه ادوات و کنترل ها روی داشبورد و در کنار نمایشگر بزرگی است که در این قسمت قرار دارد. نمایشگر در این بخش 8 اینچ است و امکانات مختلفی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

طراحی کلی کابین دلچسب است. از جمله نکات جالبی که رسانه های خارجی نیز به آن اشاره کرده اند، فضای داخلی کابین است. زیرا طراحان توانسته اند از فاصله محوری این خودرو به خوبی استفاده کنند و فضای کابین را بزرگ طراحی کنند.

جک T8

نکته جالب توجه در خصوص جک T8 این که توانست در سال گذشته رتبه اول کیفیت ارتباطی سیستم های اینترنتی هوشمند و سرگرمی های چند رسانه ای را در میان پیکاپ های هموطن خود کسب کند. کرمان موتور احتمالا این خودرو را با امکانات حرکتی مثل قفل دیفرانسیل استاندارد، سیستم کنترل پایداری، سیستم حرکت در سراشیبی راهی بازار می کند. همچنین از جمله امکانات قابل پیشبینی این خودرو می توان به  دوربین 360 درجه، کروز کنترل، دکمه استارت، سنسور باد لاستیک، سیستم ضبط تصاویر، تهویه مطبوع دستی، سنسور نور، چراغ های روز، آینه های برقی و چراغ های زنون راهی بازار می کند. ضمن این که شاید رادار خطی نیز در لیست سفارشات این خودرو قرار بگیرد.

جک T8

مشخصات پیشرانه و قابلیت های فنی جک T8

درون سینه این خودرو یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر قرار دارد که می تواند به کمک یک توربوشارژ 188 اسب بخار نیرو و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند. کرمانی ها گیربکس 6 سرعته دستی را برای این خودرو تدارک دیده اند اما عرضه این خودرو با گیربکس اتوماتیک شاید بستگی به شرایط بازار و قیمت تمام شه آن داشته باشد. هر چند بی شک طرفداران واقعی آفرود ترجیح می دهند با یک پیکاپ مجهز به دنده دستی به آفرود بروند.

جک T8

از جمله قابلیت های این خودرو سیستم تعلیق مستقل در هر دو محور عقب و جلو است که باعث می شود قدرت مانور T8 افزایش یافته و سواری نرم تری را تجربه کنید. با توجه به مشخصات این خودرو انتظار می رود رقابت اصلی پیکاپ ها در بازار ایران بین آمیکو آسنا، جم T8 و فتون تونلند باشد. هر چند دیگر تولید کنندگان ایرانی نیز در حال فعالیت در حوزه پیکاپ ها هستند اما این سه خودرو نزدیک ترین ها به جادهای کشور به حساب می آیند.

جک و پیکاپ جهانی! / جک T6 در میان برترین پیکاپ های صادراتی چین

دیو و دلبر!/ مقایسه هیوندای i20 و اپل کورسا

جزر و مد!/ هیوندای سانتافه بخریم یا تویوتا RAV4 ؟

آیا خودروهای پیکاپ بهترین گزینه برای خرید هستند؟

لُژ خانوادگی/ بررسی فنی هیوندای‌ آزرا 2018

پرچمدار جک در یک قدمی تولید/ عکس ها و مشخصات فنی جک X7 منتشر شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی