پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلیس راهنمایی و رانندگی-پلیس راهور

60 درصد از وجوه حاصل از جریمه های تخلفات رانندگی سهم شهرداری است

به گفته مدیر کل برنامه ریزى و توسعه شهرى معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ٧١٢ میلیارد تومان سهم شهردارى از جریمه هاى رانندگى در سال ٩٨ است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مسعود رنجبریان مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره سهم شهرداری […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۹ تیر ۱۳۹۹

به گفته مدیر کل برنامه ریزى و توسعه شهرى معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ٧١٢ میلیارد تومان سهم شهردارى از جریمه هاى رانندگى در سال ٩٨ است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مسعود رنجبریان مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره سهم شهرداری از جرائم رانندگی اظهار کرد: بر اساس ماده (23) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، سهم شهرداری تهران از وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در داخل محدوده شهر تهران به میزان ٦٠ درصد تعیین شده است. مطابق گزارش هاى دریافتی از پلیس راهور ناجا در سال ١٣٩٨، جمعاً مبلغ ١.١٨٧ میلیارد تومان وصولی جرائم به خزانه کشور واریزشده که با استناد به قانون مذکور، ٧١٢ میلیارد آن سهم شهر تهران است.

وی افزود: البته صرفاً ٣٥ میلیارد تومان تخصیص بابت این موضوع در سال ١٣٩٨ به شهرداری تهران اختصاص یافته است.

مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مجموع جرائم وصولی در شهر تهران در سال ۱۳۹۷ نیز معادل ٤٣٢ میلیارد تومان بوده که بر این اساس سهم قانونی شهر تهران از جرائم وصولی مبلغ ٢٥٩ میلیارد تومان است؛ این در حالی بوده که تنها مبلغ ٣٤ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری تهران تخصیص یافته و پرداخت شد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران از زمان تصویب قانون مذکور نسبت به توسعه زیرساخت سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اقدام کرده است، گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته جمعاً بیش از ٥٠٠ میلیارد تومان بدهى به بخش خصوصی در این خصوص شناسایی شده که مطابق تبصره ذیل ماده قانونی مذکور، بازپرداخت بدهی‌های ناشی از سرمایه‌گذاری صورت گرفته باید از محل جرائم وصولی صورت پذیرد.

رنجبریان در ادامه تصریح کرد: از زمان اجرای قانون موصوف در سال ١٣٩٠ تا پایان سال ١٣٩٨ بر مبنای گزارشات دریافتی از پلیس راهور در خصوص جرائم وصولی، مطالباتی بیش از ٢٦٠٠ میلیارد تومان از دولت شناسایی شده که باید صرف توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، ارتقای ایمنی معابر و بهبود تردد شهروندان می‌شد.

وی تشریح کرد: از سوی دیگر حداقل یک سوم هزینه‌های ارائه خدمات به شهروندان در سامانه‌های مترو و اتوبوسرانی باید از سوی دولت تأمین شود. بر این اساس و مطابق بودجه مصوب سال ١٣٩٨ شهرداری تهران، دولت باید نسبت به تأمین ٥٠٠ میلیارد تومان یارانه جهت جبران هزینه‌های ارائه خدمات در سامانه مترو و ٤٥٠ میلیارد تومان یارانه جهت جبران هزینه‌های ارائه خدمات در سامانه اتوبوسرانی اقدام می‌کرد. این در حالیست که در سال ١٣٩٨ صرفاً ٢٥ میلیارد تومان یارانه بلیت از سوی دولت به شهر تهران اختصاص یافت که به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه‌های صورت گرفته نشده است.

رنجبریان در پایان تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور، انتظار می‌رود دولت با در نظر داشتن حقوق شهروندان تهرانی، در تهاتر مطالبات مذکور مساعدت کند.

انتهاى پیام/ منبع: فارس

جدول نرخ جریمه های رانندگی اعلام شد

پلاک خودرو خود را نپوشانید

سند خودرو در دفاتر صادر می شود

سگ گردانی و حمل سگ در خودرو غیر قانونی است

عوارض پارک حاشیه ای باید توسط استاندار تصویب شود که نشد

چه زمانی پلیس راهور اجازه ی توقیف خودرو را دارد؟

نحوه اعتراض به جریمه های نادرست پلیس راهور / متوقف کردن خودرو بدون مشاهده تخلف قانونی نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی