پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو

خط 10 مترو تهران در نیمه دوم سال جاری ساخته می شود

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران، خط 10 مترو در نیمه دوم سال‌ جاری ساخته خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره آغاز عملیات اجرایی خط 10 مترو تهران اظهار کرد: در سال‌هاى گذشته، مترو تهران فاقد طرح جامع مصوب بود در نتیجه آغاز ساخت خط جدید […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۶ تیر ۱۳۹۹

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران، خط 10 مترو در نیمه دوم سال‌ جاری ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره آغاز عملیات اجرایی خط 10 مترو تهران اظهار کرد: در سال‌هاى گذشته، مترو تهران فاقد طرح جامع مصوب بود در نتیجه آغاز ساخت خط جدید بدون وجود سند بالادستی، منجر به آسیب به منابع شهر می‌شد.

وی گفت: با تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلى تهران در بهمن 98 توسط شوراى عالی ترافیک کشور، آغاز عملیات اجرایی خط جدید در دستور کار شرکت مترو تهران قرار گرفت.

امام با بیان این که تا زمان تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلى تهران، شرکت مترو انجام مطالعات آغاز خطوط جدید را در دستور کار خود قرار داد است، اشاره کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم از میان 4 خط جدید8،9،10،11 و نیز 2 خط اکسپرس که در طرح جامع حمل و نقل ریلی به تصویب رسیده است؛ خط 10 از اولویت اجرایی بیشترى براى اجرا برخوردار است.

وی با اشاره به این که مجموع خطوط مصوب در طرح جامع تا سال 1420 باید ساخته و بهره برداری شود، دلیل در اولویت قرار دادن خط 10 براى ساخت را این گونه عنوان کرد: این خط در مجموع از 6 منطقه شهر تهران عبور می‌کند که در این میان منطقه ۵ و ۲۲ برخورداری کمتری از خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری دارند. در نتیجه ساخت این خط به تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت کمک بسیار زیادی می‌کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در ادامه عنوان کرد: همچنین با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری تهران و نیز دولت در سال جاری ساخت این خط با حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تامین برخی از هزینه اجرای آن امکان پذیر است.

امام در ادامه اظهار کرد: وجود مال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در مسیر این خط و نیز فرصت‌های مناسب جهت احداث مجتمع‌های ایستگاهی باعث می‌شود مشارکت در ساخت خط 10 برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارای جذابیت باشد.
وی افزود: تا کنون سرمایه‌گذاران مختلفى برای مشارکت در ساخت این خط اعلام آمادگى کرده‌اند و جلسات متعددی نیز در همین زمینه برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان این که مقدمات اجرایى ساخت خط 10 و مطالعات آن رو به اتمام است، گفت: خوشبین هستیم در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایى ساخت خط 10 مترو تهران آغاز شود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

تنها 9 درصد ورودی های مترو در معرض خطر وقوع سیلاب

نصب و راه اندازی 158 دستگاه پله برقی در خط 7 مترو

ازسرگیری خدمت رسانی مجدد در مترو هشتگرد

انعقاد قرارداد تامین بیش از ۲۳۰ دستگاه پله برقی برای مترو تهران

شرکت مترو برنامه ای برای ساخت تراموا در تهران ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی