سازمان محیط ‌زیست با هیچ شرکتی مراودات مالی ندارد

به گفته رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان محیط ‌زیست با هیچ شرکت خصوصی مراودات مالی ندارد و ملاک ما دارا بودن استاندارد یورو۵ است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدمحمدمهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار کرد: برخی شرکت‌های خودرو‌سازی یک‌سری خودروهایی تولید کردند که استاندارد آنها یورو۴ است که سازمان حفاظت محیط‌زیست براساس قانون هوای پاک مجوز شماره‌گذاری را برای آنها صادر نمی‌کند، سازمان برای اجرای قانون محکم ایستاده و اعلام کرده‌ایم که براساس این قانون امسال باید همه تولیدات، استاندارد یورو ۵ داشته باشند.

وی اظهار کرد: زمانی که به تعویق افتادن مجدد استاندارد یورو ۵ به مدت یک سال از سوی خودروسازان مطرح شد، همان زمان سازمان محیط‌زیست با به تعویق افتادن یک سال از تولید استاندارد یورو ۵ موافقت نکرد، بنابراین این پیشنهاد به هیات‌وزیران هم نرفت، اجرای آن به تعویق هم نخواهد افتاد و امسال اجرا می‌شود و تاکنون نیز به هیچ خودروی یورو ۴ مجوز پلاک گذاری نداده‌ایم.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: البته یک بحثی درخصوص تاکسی‌ها مطرح شده که براساس آن از سازمان حفاظت محیط‌زیست خواسته شد که مجوز شماره‌گذاری حدود پنج هزار خودروی تاکسی با استاندارد یورو۴ را صادر کند، درست است که خودروساز تخلف کرده و باید تاکسی با استاندارد یورو۵ تولید می‌کرد، اما چون موضوع معیشت افراد در میان است اکنون سازمان به صورت ضمنی با این درخواست موافقت کرده است.

گزارش خودرو

میرزایی قمی بیان کرد: درست است که سازمان محیط‌زیست صرفا با این تعداد تاکسی موافقت کرده اما حالا باید وزارت صمت پیشنهاد آن را به هیات‌وزیران و کمیسیون امور زیربنایی بدهد و آنها موافقت کنند و اجرای آن به تصویب هیات‌وزیران برسد.

وی درباره برخی اخبار مبنی‌بر اینکه برخی شرکت‌های خودرو‌سازی به سازمان محیط‌زیست بدهکار هستند و برای همین موضوع سازمان مجوز شماره‌گذاری نمی‌دهد، گفت: سازمان محیط‌زیست با هیچ شرکت خصوصی مراودات مالی ندارد و ملاک ما دارا بودن استاندارد یورو۵ است. مثلا برخی شرکت‌های خودرو‌سازی مانند ایران‌خودرو و سایپا یک‌سری خودروهایی تولید کردند که استاندارد آنها یورو۴ است و ما مجوز شماره‌گذاری به آنها نمی‌دهیم.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

اصلاح قیمت خودرو در مراحل پایانی

ضرورت افزايش بودجه پژوهش در صنعت خودرو

سبد فعاليت فناوری بين خودروسازان و دانش بنيان ها تعریف شود

”حرکت خودروسازان با دانش بنیان ها“/ چگونه خودروساز دانش بنیان شویم؟

نقش آفريني دانش بنيان ها در تامين قطعه و افزايش كيفيت خودرو/ دراقتصاد مقاومتي اصل مهم تكيه بر توان داخلي و بهره گيري از ظرفيت هاي ملي است

تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!