پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای گازسوز

علت انفجار خودروهای گازسوز چیست؟

به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، انفجار خودروهای گازسوز عمدتا مربوط به خودروهای خودرو‌های تبدیل شده غیرمجاز و یا با مخازن دستکاری شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حمید قاسمی ده‌چشمه، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص انفجارهای در جایگاه‌های سوخت هنگام سوخت گیری خودروهای گازسوز گفت: […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۹

به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، انفجار خودروهای گازسوز عمدتا مربوط به خودروهای خودرو‌های تبدیل شده غیرمجاز و یا با مخازن دستکاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حمید قاسمی ده‌چشمه، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص انفجارهای در جایگاه‌های سوخت هنگام سوخت گیری خودروهای گازسوز گفت: در واقع این موضوع مربوط به خودرو‌های تبدیل شده غیرمجاز و یا با مخازن دستکاری شده است.

وی ادامه داد: حوادث رخ داده در این حوزه مربوط به تبدیل غیراستاندارد در مراکز غیرمجاز است و اگر تبدیل به روش صحیح و استاندارد انجام شود، هیچ خطری متوجه خودرو‌های گاز‌سوز نخواهد بود و تا امروز به هیچ وجه خودرو‌هایی که در کارخانه به صورت دوگانه سوز تولید شده و یا در مراجع و کارگاه‌های رسمی و تأیید شده تبدیل به دوگانه سوز شده اند، در صورتی که بعدا مخازن آن‌ها نیز دستکاری نشده باشد، شاهد بروز مشکلات و مخاطراتی، چون انفجار و آتش سوزی نشده اند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: سوخت CNG به دلیل برخورداری از استاندارد‌های بالایی که در خصوص مخزن و سایر مسائل فنی خودرو‌ها وجود دارد، سوختی ایمن است.

قاسمی ده چشمه اشاره کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از مجموع حدود ۸۵ مورد انفجار رخ داده مخزن CNG خودرو در جایگاه‌های سوخت، دلیل بروز ۵۳ مورد، دستکاری مخزن است. یعنی به هر دلیلی در بخشی از نقاط مخزن برشکاری انجام شده بود و دوباره جوشکاری شده و نفر بعد که از این مخزن استفاده کرده از این دستکاری یا عواقب آن بی اطلاع بوده و در اولین جایگاه، درهنگام سوخت‌گیری دچار انفجار شده است.

وی تصریح کرد: پروسه ساخت مخازن CNG به گونه‌ای است که این مخازن باید یکپارچه باشند و هرنوع دستکاری آن‌ها منجر به انفجار می‌شود. این مخازن در دمای ۱۱۰۰ درجه و با ضخامت یک سانتیمتری و با ورق خاصی رول می‌شود تا بتواند در مقابل فشار سوخت گاز، ظرفیت کافی را داشته باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشریح کرد: زمانی که به هر دلیل این ضخامت و یکپارچگی بدنه مخزن با دستکاری‌ها و برشکاری ها، تحت تأثیر قرار گیرد، بروز انفجار از همان نقطه برشکاری شده، طبیعی است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ناوگان عمومی کشور رایگان دوگانه سوز می شوند

ثبت نام 38 هزار و 365 نفر در سامانه گازسوز کردن خودروهای عمومی

عملیات تبدیل وانت بارها و تاکسی ها 100 درصد رایگان است

CNG در راس سوخت های آلاینده قرار دارد

ضرورت ارائه تسهیلات به متقاضیان خودروهای دوگانه‌سوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی