پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا_سراتو

دلیل نوسانات کیفیت سراتو

کیفیت خودروی سراتو تولیدی سایپا در 6 ماه نخست امسال با نوسان همراه بوده است. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته کیفیت سراتو در فروردین‌ماه امسال ثابت مانده، اردیبهشت، خرداد و تیر به ترتیب 2/ 0، 2/ 0 و 7/ 0 درصد کاهش یافته، مردادماه 5/ 2 درصد افزایش یافته و شهریورماه نیز 4/ 1 درصد کاهش […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

کیفیت خودروی سراتو تولیدی سایپا در 6 ماه نخست امسال با نوسان همراه بوده است. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته کیفیت سراتو در فروردین‌ماه امسال ثابت مانده، اردیبهشت، خرداد و تیر به ترتیب 2/ 0، 2/ 0 و 7/ 0 درصد کاهش یافته، مردادماه 5/ 2 درصد افزایش یافته و شهریورماه نیز 4/ 1 درصد کاهش یافته است.

در این زمینه فرزاد غزایی، معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به اینکه دلیل نوسان کیفیت سراتو چیست و آیا این موضوع به خاطر داخلی‌سازی قطعات این خودرو است؟ گفت: نوسان کیفیت تولید در تمام خودروها وجود دارد. این نوسانات جزو نوسانات معمول در فرآیند تولید خودرو است و نوسان کیفی تلقی نمی‌شود؛ بلکه به آن نوسان تولید گفته می‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان داخلی‌سازی قطعات سراتو پایین است و این موضوع ارتباطی با نوسانات کیفی این خودرو نداشته است، اظهار کرد: داخلی‌سازی قطعات سراتو به شرط حفظ کیفیت صورت خواهد گرفت به‌گونه‌ای که اگر قطعه‌ساز داخلی توان تولید قطعه با کیفیت مورد انتظار را نداشته باشد، آن قطعه‌ داخلی‌سازی نخواهد شد .

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: سراتو تولیدی جزو پر تقاضاترین محصولات این شرکت بوده و به‌دلیل رشد تقاضا، تولید آن افزایش خواهد یافت بنابراین ملاک تعیین کیفیت این خودرو، مشتریان و خریداران هستند. وی در پاسخ به اینکه با این حال طبق آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت سراتو نوسان داشته و در شهریورماه نیز کاهش یافته است، گفت: در طبقه‌بندی ایرادات کیفی خودروها، چهار سطح ایراد شامل ایرادات مربوط به ایمنی، ایراد عملکردی منجر به توقف تولید، ایراد ظاهری و عملکردی مهم و ایراد ظاهری و عملکردی غیر مهم وجود دارد. ایرادات و نوسان کیفی سراتو نیز مربوط به ایرادات ظاهری و عملکردی غیر مهم این خودرو بوده و طبیعی است .

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی