پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرشاد مقیمی ایران مدیرعامل ایران خودرو

پروژه K132 و K125 در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ به بازار عرضه می‌شود

مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام ایران خودرو با حضور بیش از ۸۱ درصد سهامداران به صورت غیر حضوری و آنلاین آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام ایران خودرو با حضور بیش از ۸۱ درصد سهامداران، مدیر عامل، اعضای هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، نماینده سازمان بورس اوراق […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۹

مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام ایران خودرو با حضور بیش از ۸۱ درصد سهامداران به صورت غیر حضوری و آنلاین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام ایران خودرو با حضور بیش از ۸۱ درصد سهامداران، مدیر عامل، اعضای هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، نماینده سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرس قانونی به ریاست محمد رضا فیض بخش در ساپکو به صورت آنلاین آغاز شد.

با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا به شماره ۳۱. ۱۰۴ به منظور حفظ سلامت سهامداران، مراسم مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ایران خودرو به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزارمی شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برنامه راهبردی این گروه صنعتی در سال ۹۹ مبتنی بر تنوع بخشی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، اجرای ۳۰ پروژه‌ای توسعه‌ای درحوزه پلتفرم و محصول، قوای محرکه و گیربکس و همکاری با مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان را درمجمع عمومی سالانه صاحبان سهام ایران خودرو را تشریح کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی درمجمع عمومی سالانه صاحبان سهام ایران خودرو گزارشی از عملکرد این شرکت در شاخص‌های اصلی از جمله تعداد تولید، رهبری بازار، افزایش کیفیت، عرضه محصولات جدید، بومی سازی قطعات، صفر شدن تعهد معوق در ۱۳ محصول تا پایان تیرماه، کاهش هزینه‌ها و سیاست‌های اعلام شده شرکت در سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفندماه سال ۹۸ را ارائه کرد.

او با تشریح برنامه‌ها و رویکرد‌های ایران خودرو در سال ۹۹ گفت: گروه صنعتی ایران خودرو ۳۰ پروژه توسعه‌ای در حوزه پلتفرم و محصول، قوای محرکه و گیربکس به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا ست.

او افزود: پروژه‌های جدیدی نیز به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در حال بررسی است.

مقیمی با اشاره به تدوین نقشه راه محصول و قوای محرکه این خودرو ساز بیان کرد: در این نقشه راه تمرکز در کلاس‌های B، C و cuv و ارتقای موتور‌های جاری از نظر استاندارد‌های آلایندگی و مصرف سوخت و توسعه خانواده موتور سه سیلندر جدید و توسعه گیربکس‌های شش سرعته دنده دستی و AmT و توسعه پروژه‌های اتوماتیک AT و DCT قرار دارد.

مقیمی از سیاست این خودرو سازی از تولید حداقل یک محصول جدید در ارسال خبر داد و اظهار کرد: محصول پروژه k۱۳۲ و k۱۲۵ طی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به بازار عرضه می‌شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو مهمترین پروژه‌های ایران خودرو را طراحی و توسعه گیربکس شش سرعته دستی و AMT، افزایش ظرفیت تولید موتورملی‌ای اف ۷ به هزار دستگاه در روز، طراحی و توسعه موتور سیکلت الکترونیکی عنوان کرد.

مقیمی با اشاره به توسعه موتور‌های کم مصرف ایران خودرو (Ik۳) گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری توسعه یک خانواده موتور سه سیلندر با حجم کمتر ۲. ۱در دستور کار قرار دارد.

او در زمینه تفاهم نامه‌های همکاری ایران خودرو در حوزه توسعه محصول با مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان گفت: طراحی و توسعه موتور‌های الکتریکی، بومی سازی تکنولوژی جدید کاتالیست، تشکیل کمیته راهبری طراحی و توسعه خودرو‌های ارزان، خودرو‌های برقی وباتری، برقی سازی محصولات از جمله برنامه‌های راهبردی ایران خودرو در توسعه محصول است.

او از تحویل دنا پلاس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ پانوراما در ماه جاری خبرداد و بیان کرد: عرضه محصول رانا پلاس و شروع تولید محصول پروژه k۱۳۲ به زودی صورت می‌گیرد.

مقیمی اظهار کرد: محصولات جدید ایران با گیربکس شش سرعته دستی و AMT در نیمه دوم سال جاری عرضه می‌شود.

گفتنی است، به منظور حفظ سلامت سهامداران و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان به صورت غیر حضوری برگزار و این مراسم آنلاین از سایت اینترنتی این شرکت در حال پخش است

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تفاهم نامه همکاری ایران خودرو با دانشگاه علم و صنعت ایران امضا شد

جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو اعلام شد

ایران خودرو دیزل 4 ستاره کیفی دریافت کرد

رشد 47 درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور

دریافت استانداردهای 85 گانه توسط دنا پلاس اتوماتیک

برگزاری غیرحضوری مجامع ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی