پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساینا S

آرایش ساینا!/ با ساینا فیس لیفت و تغییرات آن آشنا شوید

سایپا به تازگی محصول جدید را پیش فروش کرده و قرار است از عید غدیر تولیدش را آغاز کند. این محصول جدید ساینا فیس لیفت نام دارد که قرار است در 2 نسخه پایه و فول اپشن به بازار عرضه شود. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو ساینا یکی از محصولات موفق سایپا […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

سایپا به تازگی محصول جدید را پیش فروش کرده و قرار است از عید غدیر تولیدش را آغاز کند. این محصول جدید ساینا فیس لیفت نام دارد که قرار است در 2 نسخه پایه و فول اپشن به بازار عرضه شود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

ساینا یکی از محصولات موفق سایپا به شمار می رود که در حال حاضر با توقف تولید پراید، جایگزین این خودروی ارزان قیمت و پرطرفدار شده است. این عضو خانواده X200 پس از گذشت 4 سال از عرضه اش در بازار، تغییراتی را در ظاهر و کابین تجربه کرده است. ساینا فیس لیفت ابتدا قرار بود با نام ساینا 99 به بازار بیاید، اما در حال حاضر این نام تجاری برای آن انتخاب شده و در 2 نسخه پایه (S) و فول آپشن (G) به بازار عرضه خواهد شد.

ساینا S

یکی از موارد مطرح در خصوص حضور این خودرو در سبد محصولات سایپا، تولید و عرضه آن در کنار مدل فعلی ساینا EX است. اگر به ظاهر این خودرو نگاه کنید، متوجه تغییراتی در سپرهای جلو و عقب، چراغ های عقب و جلوپنجره خواهید شد. سپرها به کلی تغییر یافته اند و دیفیوز عقب فرمی کاملا متفاوت نسبت به قبل دارد. فرم چراغ عقب تغییر کرده، اما چراغ جلو از نظر طراهی دست نخورده باقی مانده است.

داخل کابین نیز تغییرات ایجاد شده نسبت به مدل فعلی جلب توجه می کنند. از مهم ترین تغییرات کابین می توان به صفحه آمپر جدید، غربیلک فرمان D کات، تریم و سردنده جدید اشاره کرد. فارغ از تغییرات ایجاد شده، ساینا فیس لیفت به امکانات رفاهی جدیدی نیز مجهز شده که البته در نسخه فول آپشن پررنگ تر هستند.

در نسخه فول آپشن ساینا فیس لیفت که با کد G شناخته می شود، می توانید سیستم صوتی را به وسیله دکمه های روی فرمان تنظیم کنید. امکانی که در مدل پایه وجود ندارد. همچنین در این نسخه امکانات کاربردی نظیر سنسور فشار باد تایر TPMS و سنسور نور نیز به چشم می خورد. صندلی ها در مدل فول آپشن با چرم مصنوعی روکش شده اند و شیشه ها نیز در این نسخه به صورت فابریک دودی هستند.

ساینا S

در حقیقت می توان گفت رینگ های آلومینیومی و پنجره های دودی از مشخصه های ظاهری متمایز کننده ساینا فیس لیفت فول آپشن از نسخه پایه به شمار می روند. از دیگر آپشن ها می توان به چراغ روشنایی در روز، سامانه GSI تعویض دنده، سامانه BCM، تهویه دیجیتال، سنسور دنده عقب، چراغ مشایعت، هشدار کمربند ایمنی، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز به رهیاب و دوربین دید عقب اشاره کرد.

ساینا فیس لیفت در بخش فنی با همان ترکیب برخوردار از پیشرانه M15 4 سیلندر 1503 سی سی 8 سوپاپ عرضه می شود. این پیشرانه کم مصرف می تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تفاوت فنی ساینا فیس لیفت با مدل فعلی را می تواند در بحث استاندارد آلایندگی جست و جو کرد. ساینا فعلی از استاندارد آلایندگی یورو 4 و ساینا فیس لیفت از استاندارد یورو 5 برخوردار است.

ساینا S

همچنین احتمال عرضه نسخه اتوماتیک ساینا فیس لیفت با گیرباکس AT نیز در آینده وجود دارد. به گفته محصولات سایپا، تولید ساینا فیس لیفت از عید غدیر آغاز می شود تا زودتر از موعد مقرر به خریداران تحویل داده شود. پیش فروش ساینا فیس لیفت در تیر ماه و با موعد تحویل دی، بهمن و اسفند ماه انجام شده است. قیمت این خودرو در زمان تحویل به خریداران اعلام می شود، اما در صورت ثبات اقتصادی به نظر می رسد حدود 78 تا 85 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

این طور که از اظهار نظرها پیداست، ابتدا مدل پایه ساینا فیس لیفت یا همان ساینا S به مشتریان تحویل می شود و مدل فول آپشن یا ساینا G با فاصله 3 ماهه به دست مشتریان می رسد.

مشخصات فنی ساینا جدید

کلاس: سدان
پیشرانه: 4 سیلندر 8 سوپاپ
حجم موتور: 1503 سی سی
قدرت: 87 اسب بخار
گشتاور: 128 نیوتن متر
گیرباکس: 5 سرعته دستی
وزن خالص: 1050 کیلوگرم
مصرف سوخت: 7.02 لیتر در هر 100 کیلومتر
حجم باک: 41 لیتر

امکانات ساینا G (مدل فول آپشن)

چراغ روشنایی در روز، سامانه GSI تعویض دنده، سامانه BCM، تهویه دیجیتال، سنسور دنده عقب، چراغ مشایعت، هشدار کمربند ایمنی، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مجهز به رهیاب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد تایر TPMS و سنسور نور، صندلی های چرمی، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، دوربین دید عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، شیشه دودی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی