پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو_قطار شهری

آغاز کار قطار شهری اصفهان

امروز صبح با حضور وزیر کشور و مسئولان استان اصفهان مراسم بهره‌برداری مسیر فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان آغاز شد. به نقل از فارس، امروز صبح با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و مدیران ارشد استان اصفهان مراسم بهره‌برداری از مسیر فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان آغاز شد. وزیر کشور صبح امروز با […]

سهیل زنگنه
پنجشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

امروز صبح با حضور وزیر کشور و مسئولان استان اصفهان مراسم بهره‌برداری مسیر فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان آغاز شد.

به نقل از فارس، امروز صبح با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و مدیران ارشد استان اصفهان مراسم بهره‌برداری از مسیر فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان آغاز شد.

وزیر کشور صبح امروز با استقبال رسمی استاندار اصفهان وارد فرودگاه شهید بهشتی این شهر شد.

وی در ابتدای سفرش به اصفهان در گفت‌وگویی کوتاه هدف از سفرش به این استان را بازدید از پروژه‌های استان، ارزیابی فعالیت‌ها و نیز شرکت در جلسات شورای اداری، شورای تأمین و شورای مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.

همچنین قرار است وزیر کشور در این سفر با آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع معظم تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش، فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان به طول 11/2 کیلومتر با تعداد 10 ایستگاه راه‌اندازی می‌شود که این مسیر از شهرک قدس، خیابان امام خمینی(ره) و محله عاشق‌آباد اصفهان آغاز و پس از گذراندن خیابان‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران و شهید باهنر به میدان شهدا ادامه می‌یابد.

 مترو تا یک ماه از 7 تا 10 صبح فعال است

بنا به گفته معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان مراحل آزمایشی راه‌های مختلف قطار شهری انجام شده که با دو رام قطار صورت می‌گیرد که در ابتدای راه‌اندازی حرکت واگن‌ها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است مدت زمان فاصله بین حرکت قطارها هر نیم ساعت باشد که به مرور به 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

بهای هر مسیر 500 تومان

علیرضا صلواتی همچنین گفته خرید بلیط مترو به صورت آزمایشی از طریق سامانه‌های «اصفهان‌کارت» به صورت تک فروشی قابل پرداخت و بهای ورودی آن 5 هزار ریال است که قابل شارژ نیز هست و به دلیل یارانه‌ای که روی آن است بخشی از آن را سازمان قطار شهری اصفهان پرداخت می‌کند.

افتتاح خط مترو فرودگاه مهرآباد در چند روز آینده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی