قیمت های فعلی در بازار خودرو مورد تایید وزارت صمت نیست

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت قیمت‌های فعلی خودروها در بازار مورد تایید وزارتخانه نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی‌ نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت اظهار کرد: ‌تصویب این مالیات ویژه که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به ستاد اقتصادی دولت رفته، می‌تواند حضور دلالان و واسطه‌گران را در این بازار کمرنگ کند.

وی بیان کرد: التهاب بازار خودرو ناشی از التهاب در بازارهای موازی بورس، طلا، سکه، ارز، مسکن و غیره است و از سال‌های گذشته برخی روی خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای سرمایه‌گذاری کرده و می‌کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت اظهار کرد: واقعی‌سازی قیمت خودرو یکی از مهمترین مسائل در این صنعت است و وزارت صنعت با رهاسازی و آزادسازی قیمت‌ها مخالف است.

به گفته این مقام مسوول، قیمت خودروها باید بر اساس افزایش قیمت نهاده‌های تولید اصلاح شود تا خودروسازان دچار زیان عملیاتی نشوند.

وی ادامه ‌داد: تداوم زیان عملیاتی در ادامه تبدیل به زیان انباشته شده که به مطالبات قطعه‌سازان منتقل شده یا ورشکستگی خودروسازان را به دنبال دارد.

صادقی‌نیارکی تشریح کرد: اکنون عمده ورودی‌های این صنعت شامل مواد و محصولات پتروشیمی، پلیمری و فلزات در بورس یا به قیمت های جهانی تعیین می‌شود و به همین دلیل باید خودرو به گونه‌ای قیمت‌گذاری شود که این صنعت پیشران که لوکوموتیو تعداد بسیار دیگری از صنایع است، همچنین زنجیره تامین مرتبط با آن دچار زیان نشوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت اشاره ‌کرد: به همین دلیل تغییرات قیمت نهاده‌های تولید هر سه ماه یک بار و با اثربخشی تورم بخشی بانک مرکزی بررسی شده و اجازه تعیین قیمت‌های جدید به خودروسازان داده شده است.

گزارش خودرو

صادقی‌نیارکی تصریح ‌کرد: خودروسازان نیز باید با افزایش بهره‌وری و واگذاری دارایی‌های مازادشان، بر روی پروژه‌ها و پلتفرم‌های جدید و ارتقای داخلی‌سازی محصولات فکر کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت بیان کرد: امروز که مشارکت شرکت‌های خارجی به حداقل رسیده، شاهد خوداتکایی بالایی در خودروسازی کشور هستیم.

عاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: تا روز شنبه گذشته (۲۵ مرداد) تولید خودرو در کشور در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸ درصدی داشته و خودروسازان موفق به تولید ۳۵۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو شدند.

صادقی‌نیارکی ادامه‌داد:‌ در این مدت تحویل خودروها در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی داشته و تعداد خودروهای ناقص مانده کف کارخانجات ۲۵ هزار دستگاه کمتر است.

وی افزود: همچنین رشد ۱۳ درصدی ایفای تعهدات معوق خودروسازان را در این مدت شاهد هستیم که به ۲۱۵ هزار و ۴۷۷ دستگاه رسیده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت توضیح داد: این مهم با کنترل برنامه‌های پیش فروش خودروسازان در سال گذشته محقق شده و انتظار می‌رود در دو ماه آینده تعهدات معوق خودروسازان به صفر رسیده و فقط تعهدات جاری داشته باشند.

وی اشاره کرد: از نیمه دوم پارسال تا امروز متوسط تولید مجموع روزانه چهار هزار دستگاهی دو خودروساز بزرگ کشور را شاهدیم که مشروط به منطقی شدن قیمت‌ها، تخصیص ارز و تامین مواد اولیه می‌تواند تداوم یابد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

تولید خودرویی ایرانی با داخلی سازی 92 درصدی تنها با تکیه بر توان متخصصان داخلی

آخرین قیمت خودروهای داخلی در بازار

کشف شیوه نوین کلاهبرداری در بازار خودرو

سراتو مونتاژی در بازار چه قیمتی است؟

کدام شیوه برای قیمت گذاری خودرو و کنترل بازار مناسب است؟

تداوم قیمت گذاری دستوری نتیجه ای جز التهاب در بازار خودرو ندارد

تجاری سازی 35 هزار دستگاه خودرو در تعطیلات تابستانی ایران خودرو

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!