پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

سرنوشت خودروهای دپویی گمرک

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، خودرو‌هایی که بیش از زمان قانونی در گمرک مانده باشند و مالکان پیگیر آن‌ها نشوند، با توجه به قانون خودروها به سازمان اموال تملیکی منتقل می‌شود و ممکن است به ارگان خاصی برسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: حدود ۳ […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۹

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، خودرو‌هایی که بیش از زمان قانونی در گمرک مانده باشند و مالکان پیگیر آن‌ها نشوند، با توجه به قانون خودروها به سازمان اموال تملیکی منتقل می‌شود و ممکن است به ارگان خاصی برسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در گمرکات مانده بود که با دستور رئیس گمرک و معاون فنی، هزار و ۳۰۰ دستگاه ترخیص شد و در حال حاضر حدود ۲ هزار دستگاه در گمرکات مانده که هنوز ترخیص نشده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: گمرک شهریار علی رغم دستور رئیس کل گمرک و معاون فنی، سامانه کارت بازرگانی را باز نمی‌کند همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده در بحث گارانتی تعلل دارد و در این زمینه همکاری لازم را نکرده است.

وی درپاسخ به این سوال که چه زمانی کل خودروهای رسوب شده در گمرکات ترخیص خواهد شد؟، گفت: در کل حدود هزار دستگاه ترخیص نخواهد شد چرا که مشکل قضایی دارند. مابقی خودرو‌ها به دست صاحبان اصلی که مردم هستند، می‌رسد.

دادفر افزود: بیشترین انواع خودرو‌های ترخیصی شامل رنو، تویوتا و کیا بوده است، علاوه بر این حدود ۷۰۰ دستگاه خودرو مربوط به رامک خودرو بود که به دست مشتریان رسیده است.

وی در خصوص فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتی گفت: خودرو‌هایی که بیش از زمان قانونی در گمرک مانده باشند و مالکان پیگیر آن‌ها نشوند، با توجه به قانون خودروها به سازمان اموال تملیکی منتقل می‌شود و ممکن است به ارگان خاصی برسد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که ارگان و نهاد‌های دولتی از نظامی و انتظامی اجازه خرید هیچ خودرویی را ندارند. تنها ارگانی که می‌تواند خرید و فروش خودرو داشته باشند پلیس، سپاه و ارتش است که آن‌ها خودرو‌هایی مانند لندکروز را می‌خرند.

دادفر با تاکید بر اینکه خرید هرگونه خودرو خارجی از طرف ارگان‌ها ممنوع است، بیان کرد: هیچ دستگاه دولتی اجازه خرید و فروش خودرو خارجی ندارد و خزانه آن را امضا نمی‌کند. تنها ممکن است به طور مثال وزارت بهداشت آمبولانس بخرد که جزو استثناست.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: نه تنها خودرو بلکه ارگان‌های دولتی نمی‌توانند هیچ کالای خارجی مانند کاغذ و … را خریداری کنند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

احتمال تمدید مجدد مصوبه ترخیص خودروها بعید است

اعلام زمان ترخیص خودروهای دپویی گمرک

مشکل خودروهای دپویی در گمرک رفع شد

مشکل خودروهای مانده در گمرک به زودی رفع می شود

آمریکایی ها در گمرک می مانند؟

قطعه سازان با پیشنهاد معدنی ها مخالفت کردند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی