پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خیابان های چین

پای خودروهای بنزینی از چین بریده می شود

به گفته دولت چین ، تولید و فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی که با موتور احتراقی کار می کنند، ممنوع می شود. شین گوبین، معاون وزیر صنایع چین، اعلام کرد که دولت در حال بررسی بهترین زمان ممکن برای اجرای این ممنوعیت است که به گفته او تاثیری شگرف در صنعت خودروسازی خواهد داشت. چین که […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

به گفته دولت چین ، تولید و فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی که با موتور احتراقی کار می کنند، ممنوع می شود.

شین گوبین، معاون وزیر صنایع چین، اعلام کرد که دولت در حال بررسی بهترین زمان ممکن برای اجرای این ممنوعیت است که به گفته او تاثیری شگرف در صنعت خودروسازی خواهد داشت.

چین که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است، پیش از این اعلام کرده بود که هدفش آن است که تا سال ۲۰۲۵ یک پنجم فروش خودروها در این کشور به خودروهای الکتریکی یا دوگانه‌سوز اختصاص پیدا کند.

کشورهای دیگر مانند بریتانیا و فرانسه هم اقدام‌های مشابهی برای از دور خارج کردن خودروهایی که با سوخت بنزین یا گازوییل کار می‌کنند، انجام داده‌اند و گفته‌اند که تولیدکنندگان خودرو در این کشورها باید تا سال ۲۰۴۰ ساخت خودروهای سوختی را متوقف کنند.

چندی پیش شرکت خودروسازی ولوو، که چینی‌ها مالک آن هستند، اعلام کرد که از سال ۲۰۱۹ تمام مدل‌های تازه آن موتورهای الکتریکی یا دوگانه‌سوز خواهند داشت.

این شرکت اولین خودروساز قدیمی در جهان بود که از توقف تولید و استفاده از موتورهای احتراق درون‌سوز خبر می‌داد.

چین دومین مصرف‌کننده نفت در جهان است و انتظار می‌رود ممنوعیت خودروهایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند تاثیر عمده‌ای بر وضعیت واردات نفت این کشور داشته باشد.

تسهیل فرآیند آزمایش خودروهای خودران در آمریکا

تویوتا و تلاش برای جلوگیری از تصادفات طولی

ب ام و و رولزرویس به سمت خودروهای الکتریکی میروند

رنو و نیسان شرکای خودروی برقی دانگ فنگ

سوپر اسپرت تمام الکتریکی مک لارن از راه می‌رسد

سلول‌های خورشیدی در سقف خودروهای برقی آئودی

ممنوعیت فروش پورشه کاین در سوئیس

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی