پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای اکسنت کرمان موتور

کرمان موتور با هیوندای هایش به فرابورس می‌رود

فرابورس ایران اطلاع داده، یک عرضه اولیه جذاب با روشی جدید در بازار سرمایه رونمایی می‌شود و ورود هیوندای‌ های کرمان موتور از جمله سانتافه، اکسنت، النترا، توسان و i20 به بازار فرابورس کلید می‌خورد. فرابورس ایران اطلاعیه پذیره نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۳ مهر ۱۳۹۶

فرابورس ایران اطلاع داده، یک عرضه اولیه جذاب با روشی جدید در بازار سرمایه رونمایی می‌شود و ورود هیوندای‌ های کرمان موتور از جمله سانتافه، اکسنت، النترا، توسان و i20 به بازار فرابورس کلید می‌خورد.

فرابورس ایران اطلاعیه پذیره نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو (سهامی عام) از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ به مدت ۳۰ روز را منتشر کرد.

بر این اساس گروه اقتصادی کرمان خودرو با مشارکت تامین سرمایه نوین با یک روش جدید عرضه اولیه سهام را انجام خواهد داد. این در حالی است که از دیروز نماد کرمان خودرو در بازار عادی فرابورس ایران بازگشایی شده است.

با این روش سهامداران اصلی این گروه با سلب حق تقدم از خود و گرفتن مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار اجازه پذیره نویسی بخشی از سهام این شرکت ۵۰۰ میلیارد تومانی را در بازار سرمایه به فعالان اقتصادی و سهامداران دادند.

کرمان خودرو اولین شرکتی است که با این روش جدید در بازار سهام حاضر می شود و با این اقدام ورود خودروهایی همچون سانتافه، اکسنت، النترا، توسان و آی ۲۰ به بازار فرابورس کلید می خورد. این روش عرضه اولیه با پیگیری ها و مشاوره تامین سرمایه نوین و موافقت فرابورس ایران انجام شده است.

مهران امیرزاده مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو نیز از افزایش سرمایه این شرکت در بازار سرمایه به عنوان روش جدیدی در عرضه اولیه در بازار سهام نام برد که به موجب این روش جدید، با بازگشایی نماد شرکت در بازار عادی فرابورس در قالب نماد «کرمان خودرو» ۹۷ میلیارد تومان سهم در قالب پذیره نویسی ناشی از سلب حق تقدم عرضه عمومی شد.

وی دلایل عرضه اولیه سهم به روش افزایش سرمایه این گروه اقتصادی را فعال کردن ظرفیت های خالی مجموعه های تولیدی در منطقه ویژه ارگ بم عنوان کرد و افزود: تلاش شده است تا با انجام این عرضه اولیه در قالب افزایش سرمایه، مردم هم در منافع حاصل از آن مشارکت یابند. بر این اساس در این عرضه اولیه، سهم با ارزش اسمی عرضه شد و از سهامداران فعلی نیز حق تقدم سلب شد. در واقع دلیل عرضه سهم با قیمت اسمی جذابیت و سودکردن شرکای جدید شرکت است.

وی خطاب به سهامداران جدید این شرکت گفت: پس از ورود به این پذیره نویسی، حق تقدم بلافاصله به سهم تبدیل خواهد شد و منابع جمع آوری شده، بلافاصله صرف پروژه های شرکت خواهد شد.

امیرزاده با بیان اینکه نقدینگی حاصله، باعث جهش بزرگی در فعالیت این شرکت خواهد، ادامه داد: به موجب اجرای این پروژه، سود هر سهم گروه مالی اقتصادی کرمان خودرو برای سال مالی ۹۶، ۱۴۰ ریال، سال ۹۷ به ۲۸۷ ریال، سال ۹۸به ۴۰۳ ریال و در نهایت در سال ۹۹ به ۴۷۸ ریال افزایش خواهد یافت. وی از تامین سرمایه نوین به عنوان مشاور عرضه و متعهد پذیره نویس کرمان خودرو نام برد.

فروش نقدی و اقساطی محصولات هیوندایی کرمان موتور (مهر 96)

فروش نقدی و اقساطی محصولات کرمان موتور (مهر 96)

نسخه کوچک تر سانتافه / نگاهی به هیوندای توسان کرمان موتور

اعلام شرایط فروش هیوندای اکسنت با تخفیف ویژه+ بررسی اجمالی اکسنت

معافیت خودروسازان از مالیات فروش خودرو در بورس کالا

6500 دستگاه دنا در بورس کالا عرضه می شود

سراتو سایپا بار دیگر در بورس کالا عرضه می‌شود

عرضه سراتو سایپا برای نخستین بار در بورس کالا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی