پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا پریوس پرایم

نگاهی به تویوتا پریوس پرایم ، پرفروش ترین خودرو الکتریکی

با توجه به افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دنیا، فرهنگ استفاده از خودروهای الکتریکی دوست دار محیط زیست رواج پیدا کرده و این طور که آمار فروش خودروهای الکتریکی نشان می دهد، اقبال این خودروها در بازار بیشتر از هر زمان دیگری بوده است. در میان خودروسازانی که در عرصه خودروهای […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

با توجه به افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دنیا، فرهنگ استفاده از خودروهای الکتریکی دوست دار محیط زیست رواج پیدا کرده و این طور که آمار فروش خودروهای الکتریکی نشان می دهد، اقبال این خودروها در بازار بیشتر از هر زمان دیگری بوده است. در میان خودروسازانی که در عرصه خودروهای برقی و هیبریدی فعالند، بدون شک تویوتا به عنوان پرچمدار شناخته می شود. خودروساز ژاپنی که در چند سال اخیر سرمایه گذاری قابل توجهی در ساخت خودروهای الکتریکی کرده و تنوع خودروهای هبریدی و برقی آن منحصر به فرد است. آمار منتشر شده از فروش خودروهای الکتریکی در سال 2017 نشان می دهد فروش تویوتا پریوس پرایم مدل 2017 از تمام خودروهای این کلاس بیشتر بوده و استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. در ادامه نگاهی به این آمار و ارقام داریم و به بررسی اجمالی تویوتا پریوس پرایم می پردازیم.

ماه آگوست به عنوان یکی از بهترین ماه ها برای خودروهای الکتریکی بوده است. در این ماه بیش از ۱۰۳ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در دنیا بفروش رسید که در نوع خود یک رکورد بی سابقه به حساب می آید. میزان فروش جهانی ماه آگوست امسال نسبت به سال گذشت در حدود ۶۴ درصد افزایش داشته است که نشان می دهد استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی در حال افزایش است.

در جدیدترین گزارش سایت insideevs.com پرفروش ترین خودروهای الکتریکی از ابتدای سال تا آگوست معرفی شدند که تویوتا پریوس پرایم با فروش بیش از ۳۵ هزار دستگاه توانسته به عنوان پرفروش ترین خودرو در این سگمنت شناخته شود. این درحالی است که تویوتا پریوس پرایم در برخی از بازارهای جهانی همانند ژاپن، از ابتدای ماه ژانویه بفروش نرسید و با کمی تأخیر عرضه شد. با این حال پریوس پرایم توانست بالاتر از رقبای اروپایی و چینی خود از نظر میزان فروش قرار بگیرد و عنوان پرفروش ترین خودروی الکتریکی را کسب کند.

آمار فروش خودروهای الکتریکی-سال 2017

آمار فروش خودروهای الکتریکی-سال 2017

تویوتا پریوس پرایم ، پرفروش ترین خودرو برقی جهان چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که آمار و ارقام نشان می دهد، تویوتا پریوس به عنوان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای الکتریکی دنیا به شمار می رود. تویوتا مدل ۲۰۱۷ نسخه پرایم پریوس را در نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 به نمایش گذاشت. در زمان رونمایی؛ افزایش برد حرکتی آن به اندازه ۳۵ کیلومتر در حالت الکتریکی خالص بسیار مورد توجه قرار گرفت و همین ویژگی عاملی موثر در فروش قابل توجه این خودرو در مدتی کوتاه بوده است.

تویوتا پریوس پرایم

ارتقاء سیستم هیبریدی تویوتا پریوس به مدد افزایش ظرفیت باتری موجب بیشتر شدن مزایای پربازده‌ترین خودروی تویوتا یعنی Prius Prime شده است.

تویوتا پریوس پرایم ۲۰۱۷ که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ رونمایی شد، نسبت به آخرین مدل پریوس که سال 2015 نسخه پلاگین آن معرفی شد، قابلیت طی مسافت بیشتری دارد. این خودرو می تواند مسافت ۳۵ کیلومتر را بدون تولید هیچ‌گونه آلایندگی و در حالت الکتریکی خالص طی کند. این افزایش برد سبب شده تا برد نهایی تویوتا پریوس ۲۰۱۷ در حالت ترکیبی پیشرانه الکتریکی و پیشرانه بنزینی (Hybrid Mode) به میزان فوق‌العاده ۴۶۰ کیلومتر برسد.

تویوتا پریوس پرایم

مصرف سوخت تویوتا پریوس معادل با ۱.۹۵ لیتر در هر صد کیلومتر است که کمترین میزان مصرف سوخت در میان خودروهای هیبریدی پلاگین موجود در بازار را به خود اختصاص داده است. درصورتی‌که ۳۵ کیلومتر در حالت الکتریکی خالص طی شود و سطح شارژ باتری‌ها به صفر برسد، مدل پریوس Prime مانند خودروهای استاندارد تویوتا با سوخت بنزین ادامه مسیر می‌دهد که مصرف سوخت ترکیبی طبق اعلام EPA  در حالت پیشرانه بنزین تنها (Engine Only) معادل با ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

مصرف سوخت استثنایی پریوس در حالت هیبرید مدیون اضافه شدن بسته باتری ۸.۸ کیلووات ساعتی است که طبق گفته شرکت تویوتا ۵.۵ ساعت زمان نیاز است تا باتری‌ها از طریق برق خانگی شارژ کامل شوند، البته با استفاده از شارژر ۲۴۰ ولت سطح این زمان شارژ به نصف تقلیل پیدا می‌کند.

تویوتا پریوس پرایم

تویوتا پریوس Prime اولین خودروی است که از دو موتور/ژنراتور برای سیستم پیشرانه استفاده کرده است که به‌ واسطه‌ی موتور الکتریکی و ژنراتور جریان توان میان چرخ‌ها و منابع تامین رانش به وجود می‌آورد.

همچون پریوس استاندارد، مدل Prime از یک پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۸ لیتری برخوردار است که از چرخه آتکینسون بهره می‌برد و به جعبه پیوسته متغیر CVT مجهز شده. عضو جدید کابین پریوس پرایم، نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی است که سیستم ناوبری و سرگرمی را می‌توان در آن یافت. پریوس Prime دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی مناسبی است که به رانندگان امکان مدیریت شارژ خودرو از راه دور، مکان‌های ایستگاه‌های شارژ و ردیابی و مقایسه رانندگی بهینه با دوستان خود از طریق تلفن همراه را می‌دهد.

تویوتا پریوس پرایم

سرمایه گذاری های تویوتا در آمریکا

تولید ۵ میلیون خودرو در کارخانه تویوتا ایالت ایندیانا

آیا تویوتا سلیکا احیا خواهد شد؟

تویوتا با پرادو ۲۰۱۸ به جنگ مسیرهای صعب‌العبور آمد

آخرین سری از FJ کروز

آنچه که باید در خصوص فراخوان ایرتویا بدانید

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

تحلیلی بر شاخص‌های ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش

بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش ایرتویا

تویوتا و تلاش برای جلوگیری از تصادفات طولی

رضایت فراتر از حد انتظار خریداران پریوس

کدام هیبریدی؟/مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی