پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی e-tron (1)

نوآوری آئودی / استفاده از صفحه نمایش به جای آینه بغل!

در حالی که استفاده از دوربین دید عقب در بسیاری از خودرو ها به یک استاندارد تبدیل شده است و در بازار آمریکا هم الزامی است, کمپانی آئودی یک قدم فراتر رفته است و از تکنولوژی جدید نمایشگرهای کناری رونمایی کرده است. این کمپانی در نمونه الکتریکی e-tron به جای استفاده از آینه بغل از […]

ارشیا
جمعه - ۱۵ تیر ۱۳۹۷

در حالی که استفاده از دوربین دید عقب در بسیاری از خودرو ها به یک استاندارد تبدیل شده است و در بازار آمریکا هم الزامی است, کمپانی آئودی یک قدم فراتر رفته است و از تکنولوژی جدید نمایشگرهای کناری رونمایی کرده است. این کمپانی در نمونه الکتریکی e-tron به جای استفاده از آینه بغل از سیستم دوربین و نمایشگر استفاده کرده است.

آئودی e-tron (8)

 

اخیرا کمپانی آکورا در ساخت شاسی بلند هایش از دو نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد استفاده کرده است. اما آئودی نه تنها در نمونه e-tron از دو نمایشگر در وسط داشبورد استفاده کرده است, بلکه انبوهی از نمایشگر های مختلف را در این نمونه جا داده است تا پیشرفت تکنولوژی در محصولاتش را به رخ سایرین بکشاند.

آئودی e-tron

در نمونه e-tron برای دید بهتر راننده از طرفین از دو دوربین با کیفیت بالا همراه با صفحه نمایش های 7 اینچی در پنل در ها استفاده شده است. دید دوربین ها با توجه به شرایط مختلف همانند پارک کردن و تغییر لاین متفاوت خواهد بود. علاوه بر این سرنشینان جلو قادر خواهند بود دید دوربین در صفحه نمایش 7 اینچی را بزرگ یا کوچک کنند.

آئودی e-tron (7)

اما نکته جالب این است که این تکنولوژی فعلن تنها در بازار خارج از آمریکا قابل سفارش است. در سمت راننده, آئودی e-tron از سیستم Virtual Cockpit بهره می برد که در آن به جای استفاده از عقربه های مختلف, از یک نمایشگر بزرگ استفاده شده است که تمامی اطلاعات فنی خودرو را نشان می دهد. دسته دنده این خودرو هم کاملا متفاوت با خودرو های دیگر است. این دسته دنده به صورت L شکل است و راننده با لمس این صفحه قادر به قرار دادن خودرو در حالت های مختلف خواهد بود.

در دیگر قسمت ها آئودی از طراحی های روتین و ساده استفاده کرده است. در داشبورد یک لایه آلومینیوم شفاف استفاده شده است و چرم ها از نوع Valcona هستند. هم چنین ائودی در این خودرو از سیستم صوتی با 16 بلندگو 705 واتی از برند Bang & Olufsen  استفاده کرده است. پیش بینی می شود که آئودی بتواند با معرفی e-tron به بازار در چند ماه آینده, سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

بررسی آئودی Q8 / پرچم دار SUV های آئودی

معرفی آئودی E-tron به تعویق افتاد

همکاری آئودی و هیوندای برای ساخت پیل سوختی

حلقه قانون به پای ارباب حلقه ها/ بازداشت رئیس آئودی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی