پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی Q8

بررسی آئودی Q8 / پرچم دار SUV های آئودی

کمپانی آئودی با معرفی SUV جدیدش به نام Q8 , گام جدیدی را در طراحی خودروهای شاسی بلند برداشته است. کوپه اسپرتی با ظاهری هیجان انگیز و فضای زیاد که یک شاسی بلند اسپرت تمام عیار است. نمونه Q8 به عنوان جانشین Q7 معرفی می شود. خودروی که رقبای اصلی آن شامل ب ام و […]

ارشیا
یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷

کمپانی آئودی با معرفی SUV جدیدش به نام Q8 , گام جدیدی را در طراحی خودروهای شاسی بلند برداشته است. کوپه اسپرتی با ظاهری هیجان انگیز و فضای زیاد که یک شاسی بلند اسپرت تمام عیار است.

نمونه Q8 به عنوان جانشین Q7 معرفی می شود. خودروی که رقبای اصلی آن شامل ب ام و X6 , رنج روور ولار و مرسدس بنز GLE می شود. کمپانی آئودی در این خودرو از یک طراحی جدید استفاده کرده است که این خودرو را در میان دیگر نمونه های کمپانی متمایز می سازد. در طراحی این خودرو از نمونه Quattro sport الهام گرفته شده است. به گفته Sascha Heyde طراح این خودرو: ما می خواستیم یک نمونه متفاوت طراحی کنیم که به راحتی نسبت به بقیه مدل های آئودی و سایر رقبا قابل شناسایی باشد. در قسمت جلویی این خودرو از یک کاپوت کوتاه با کمی شیب استفاده شده است.

آئودی Q8 2

جلو پنجره بزرگ مشکی رنگ هم جلوه زیبایی به خودرو بخشیده است. ارتفاع این خودرو 2.6 اینچ از Q7 کمتر است اما ویل بیس آن بدون تغییر باقی مانده است. به علت حذف شدن سری سوم صندلی ها, اتاق خودرو از فضای بیشتری بهره می برد. در قسمت داخلی این خودرو از دو نمایشگر بزرک استفاده شده است که برای تنظیمات مختلف به کار می روند. داشبورد و کنسول خودرو از جنس پلاستیک مشگی رنگ هستند و در طراحی داخلی از تریم آلومینیومی استفاده شده است.

آئودی Q8 (4)

هم چنین از تکنولوژی های به کار رفته در این خودرو می توان به سیستم استارت دیجیتالی با گوشی موبایل و هم چنین سیستم پارک از راه دور اشاره کرد. برای انتخاب پیشرانه Q8 هم چند گزینه پیش رو است که هنوز اطلاعات دقیقی از قدرت آن در دست نیست. پیشرانه توربو 2 لیتری, 3 لیتری 6 سیلندر و تویین توربو 8 سیلندر قابل سفارش خواهند بود. دیفرانسیل این خودرو در قسمت میانی قرار گرفته است و قدرت را به صورت 60/40 به چرخ های جلو و عقب می فرستد. قیمت این خودرو تاکنون مشخص نشده است ولی انتظار می رود چیزی نزدیک به 60 هزار دلار قیمت داشته باشد. خودروی Q8 2019 از پاییز امسال در آمریکا عرضه خواهد شد.

آئودی Q8 (2)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

معرفی آئودی E-tron به تعویق افتاد

همکاری آئودی و هیوندای برای ساخت پیل سوختی

حلقه قانون به پای ارباب حلقه ها/ بازداشت رئیس آئودی

گذرموقت: ملاقات با آئودی A7 در تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی