امروزه جایگزین کردن سیستم های تجدید پذیر الکتریکی به جای موتور های احتراق داخلی در میان کمپانی های مختلف رایج است. این سیستم ها علاوه بر فواید بهره وری و صرفه جویی در مصرف منابع انرژی, دارای دشواری ها و پیچیدگی های خاصی است. به تازگی اخباری مبنی بر همکاری آئودی و هیوندای منتشر شده […]
هر کدام از این دو کمپانی قبلا خودرو هایی را با تکنولوژی پیل سوختی ساخته اند. هیوندای قبلا یک نمونه از توسان با منبع انرژی پیل سوختی را ساخته بود و هم چنین از این ایده در ساخت و طراحی نمونه NEXO با قدرت طی کردن مسافت 370 مایل استفاده کرده است(که تنها در کالیفرنیا به فروش می رسد). کمپانی آئودی هم که بیشتر مشغول به معرفی کردن کانسپت های جدید است, در دو نمونه A7 h-Tron و Q6 h-tron از این سیستم استفاده کرده بود.
Euisun Chung رئیس کمپانی هیوندای اعلام کرده است که استفاده از سیستم های هیدروژنی, سریع ترین راه برای رسیدن به دنیایی عاری از آلودگی و تشعشعات است. کمپانی آئودی هم اعلام کرده است که مشغول ساختن ششمین نسل از پیل های سوختی خود است و امیدوار است تا تعدادی suv کوچک با این تکنولوژی در سال های آتی تولید کند. در این توافق جدید آمده است که حتی کمپانی هایی همچون کیا و فولکس واگن هم امکان دسترسی به منابع این دو کمپانی را خواهند داشت. در این توافق دو کمپانی قادرند به طور آزادانه از منابع یکدیگر جهت پیشرفت سیستم پیل سوختی استفاده کنند. اما شاید بپرسید برای چه این دو کمپانی علاقه مند به ساخت suv ها هستند؟ اول اینکه ساخت suv ها با تکنولوژی پیل سوختی, در پیشرفت بازار این خودرو ها هم تاثیر خواهد داشت. دوم اینکه در خودرو های suv به علت فضای بیشتر, قابلیت استفاده از مخزن هیدروژن بزرگتری دارند و می توانند مسافت بیشتری را طی کنند. اما چالش اصلی که این دو کمپانی بزرگ با آن مواجه است, فروش این گونه خودرو ها در بازار است. خودروی های هیدروژنی که قبلا ساخته شده اند, با محدودیت فروش مواجه شده اند اما ورود این دو کمپانی بزرگ در این بازار, می تواند در پیشرفت بازار خودروهای پیل سوختی تاثیر بسزایی داشته باشد.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید