پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایلان ماسک اخراج شد 3

توییتی که برای تسلا گران تمام شد! / رسوایی تسلا موجب برکناری ایلان ماسک شد

خبری شوکه کننده که شاید خیلی ها فکرش را هم نمی کردند. ایلان ماسک رئیس کمپانی تسلا توسط کمیته مبادلات ایالات متحده آمریکا از کار برکنار شد و علاوه بر این مبلغ 20 میلیون دلار هم جریمه شد. ایلان ماسک اخیرا با اتهاماتی مبنی بر کلاه برداری متهم شده بود که در آخر منجر به […]

ارشیا
دوشنبه - ۹ مهر ۱۳۹۷

خبری شوکه کننده که شاید خیلی ها فکرش را هم نمی کردند. ایلان ماسک رئیس کمپانی تسلا توسط کمیته مبادلات ایالات متحده آمریکا از کار برکنار شد و علاوه بر این مبلغ 20 میلیون دلار هم جریمه شد. ایلان ماسک اخیرا با اتهاماتی مبنی بر کلاه برداری متهم شده بود که در آخر منجر به برکناری وی شد.

ایلان ماسک اخراج شد (1)

ایلان ماسک که به توییت های جنجالی مشهور است، چندی پیش در یک توییت اعلام کرد که با فروش سهم های 420 دلاری به خریداران، کمپانی تسلا را تامین مالی کرده است. اما این خبر توجه کمیته مبادلات آمریکا را جلب کرد. آن ها عقیده داشتند که ایلان ماسک به طور روشنی مقدار سهام درخواست شده را تعیین نکرده بوده و با فروش سهام غیر واقعی پول زیادی به جیب زده است. به عقیده کمیته مبادلات توییت های ماسک کاملا بی پایه و اساس بوده و او پس از دیدار با سرمایه داران عربستانی به نشر اطلاعات غلط پرداخته است. بدین ترتیب ایلان ماسک از ریاست کمپانی تسلا برکنار شد و تا 3 سال دیگر حق ندارد به این پست بازگردد. اما او هم چنان عضو هیات مدیره تسلا باقی خواهد ماند. به گفته کمیته مبادلات، ماسک فقط با سرمایه گذاران در رابطه با خصوصی سازی کمپانی صحبت کرده و هیچ ارقام و اعداد دقیقی را برای آن ها شرح نداده است.

ایلان ماسک اخراج شد (2)

بنابراین ایلان ماسک به اتهام فریب دادن سرمایه گذاران و دریافت پول های خارج از برنامه از آن ها، از ریاست تسلا برکنارشد. علاوه بر این کمپانی تسلا هم به پرداخت 20 میلیون دلار محکوم شد. سایت توییتر هم یکی از مضنونین این پرونده بود. کمیته مبادلات عقیده دارد که توییتر هیچ نظارتی بر نحوه ارتباط برقرار کردن ماسک به فالوور هایش نداشته و در مقابل نشر اکاذیب واکنش نشان نداده است. اتهامی که البته رد شد. اما این رسوایی که اکنون آنرا می توان جزئی از رسوایی های بزرگ تاریخ برشمرد، موجب کاهش 7 میلیارد دلاری سهام تسلا شد. سهام تسلا با کاهش 14 درصدی اکنون پایین تر از جنرال موتورز قرار گرفت تا این کمپانی هزینه گزافی را برای این رسوایی پرداخت کند. ایلان ماسک که یک نابغه به شمار می آید و تاکنون برای تسلا کارهای بزرگی را انجام داده، با این رسوایی لطمه سنگینی به اعتبار خود وارد کرد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

سرقت یک دستگاه تسلا در آمریکا خبرساز شد/ دزدی هوشمندانه و در عین حال، احمقانه!

Rimac C_Two در لس آنجلس معرفی شد / هایپر کار الکتریکی با 1914 اسب بخار قدرت!

آیا تسلا توسط عربستانی ها خریداری می شود؟/ چالش جدید خصوصی سازی تسلا

تسلا در چین ابر کارخانه جدید تاسیس می کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی