پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرمایه گذاری عربستانی ها در تسلا (4)

آیا تسلا توسط عربستانی ها خریداری می شود؟/ چالش جدید خصوصی سازی تسلا

الان ماسک رئیس کمپانی تسلا، به توییت کردن پیام های عجیب و غریب معروف است. توییت هایی که همیشه هم به واقعیت پیوسته اند. الان ماسک قصد دارد با فروش سهام تسلا، کار خصوصی سازی این کمپانی را آغاز کند. الان ماسک در این باره می گوید: من قصد دارم با گسترش خروجی، کمپانی تسلا […]

ارشیا
سه شنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

الان ماسک رئیس کمپانی تسلا، به توییت کردن پیام های عجیب و غریب معروف است. توییت هایی که همیشه هم به واقعیت پیوسته اند. الان ماسک قصد دارد با فروش سهام تسلا، کار خصوصی سازی این کمپانی را آغاز کند. الان ماسک در این باره می گوید: من قصد دارم با گسترش خروجی، کمپانی تسلا را به بهترین عملکرد خود برسانم. با این طرح کمپانی از محدودیت ها و افکار کوتاه مدت آزاد خواهد شد.

سرمایه گذاری عربستانی ها در تسلا (1)

اما چه کسی قرار است سهام تسلا را خریداری کند؟ طبق گزارشات بدست آمده عربستانی ها برای خرید سهام این کمپانی بسیار مشتاق هستند. این در حالی است که هم اکنون 5 درصد سهام کمپانی متعلق به عربستانی هاست. اخیرا الان ماسک با مشکلات قانونی هم برای فروش سهام کمپانی مواجه شده بود. دو نفر از سرمایه گذاران از نحوه اشتراک گذاری سهام شکایت داشتند اما ماسک اعلام کرد که سهام این شرکت، رسمی و بدون مشکل خواهد بود. اما یکی از چالش بر انگیز ترین مسائل پیش روی تسلا و عربستانی ها، مبلغ در نظر گرفته شده 82 بیلیون دلار برای سهام این کمپانی است.

سرمایه گذاری عربستانی ها در تسلا (2)

ماسک به تنهایی 20 درصد سهام کمپانی را در اختیار دارد و اعلام کرده است که قصدی برای فروش سهم خود ندارد. با این تفاسیر عربستانی ها باید برای خریدن باقی سهام این شرکت، 60 بیلیون دلار هزینه کنند. سرمایه گذاران تنها این کمپانی را به چشم یک کمپانی خودرو سازی نگاه نخواهند کرد و برای آنها کمپانی تسلا حکم آینده محصولات برقی را خواهد داشت. هم اکنون مذاکرات عربستانی ها با ماسک آغاز شده است و نتایج آن در چند ماه آینده اعلام خواهد شد.

سرمایه گذاری عربستانی ها در تسلا (3)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تسلا در چین ابر کارخانه جدید تاسیس می کند

استفاده از گوشی موبایل به جای کلید خودرو در آینده ای نزدیک!

نسخه Performance تسلا مدل 3 تولید خواهد شد

تسلا چگونه تسلا شد؟ / پروژه تسلا برای سفر به مریخ!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی