پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گمرک خودرو-واردات خودرو

واردات خودرو تنها تا پایان سال ممنوع است/ سهم ۷ درصدی خودروهای وارداتی از بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام اینکه  طرح ساماندهی خودروها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن است و احتمال اینکه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی برداشته شود زیاد است، گفت: واردات خودرو تا پایان سال ممنوع است و این ممنوعیت دائمی نبوده برای شرایط بحران لحاظ شده است. این گفته ها […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام اینکه  طرح ساماندهی خودروها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن است و احتمال اینکه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی برداشته شود زیاد است، گفت: واردات خودرو تا پایان سال ممنوع است و این ممنوعیت دائمی نبوده برای شرایط بحران لحاظ شده است. این گفته ها در حالی است که در چند روز گذشته صحبت های زیادی در خصوص لغو ممنوعیت واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی مطرح شده. از سوی دیگر وزارت صنعت در مسیر تغییر و تحولات قرار گرفته و باید دید وزیر جدید چه تصمیمی در خصوص واردات خودرو اتخاذ می کند. اما فارغ از لغو یا تداوم ممنوعیت واردات خودرو، ترخیص خودروهایی که به صورت قانونی به کشور وارد شده اند و در حال حاضر در گمرکات کشور خاک می خورند، امری کاملا بدیهی و منطقی است که متاسفانه تا کنون اقدام اجرایی در خصوص آن صورت نگرفته است.

سعید باستانی در خصوص وضعیت خودروسازی گفت: سهم بازار خارجی در داخل کشور حدودا 7 درصد است و این به معنای این است که 93 درصد از بازار داخلی دست خودروسازان داخلی است.

باستانی با اشاره به   اینکه خودروسازان داخلی نمی‌توانند نیاز داخل را تامین کند درست نیست، زیرا آن 7 درصد را می‌توانند پوشش دهند، عنوان کرد:ممنوعیت واردات خودرو کار پسندیده ای نبود و این ممنوعیت باید برداشته شود.

نماینده مردم مردم زاوه و تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال است، دائمی نبوده و برای شرایط بحران این قانون را لحاظ کردند.

وی با بیان اینکه در خصوص طرح ساماندهی خودروها معتقدیم که خودرو باید با روش مدیریت شده وارد کشور شود که در حال حاضر نحوه مدیریت آن را بررسی می‌کنیم افزود: در حال بررسی این موضوعات هستیم که خودروهایی با چه حجم موتور و سقف قیمت می توانند وارد شوند و چه نوع ارزی باید به آن تعلق گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: طرح ساماندهی خودروها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن است و در حال بررسی است و احتمال اینکه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی برداشته شود زیاد است.

منبع: خانه ملت

 

خودروهای وارداتی قانونی هرچه سریع تر ترخیص شوند

آغاز به کار کمیته تفحص از خودروسازان داخلی /احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در آینده ای نزدیک

ممنوعیت واردات خودرو توجیه علمی ندارد / واردات براساس شرایط بازار مدیریت شود

بازداشت رئیس سازمان توسعه تجارت و 15 مدیر واردکننده خودرو!

بلاتکلیفی خودروهای واردشده با ارز دولتی

آیا بازار خودروهای وارداتی آرام می گیرد؟ ترخیص خودروهای در گمرک مانده در انتظار موافقت رئیس جمهور

سرانجام سونامی بیکاری و قیمت های غیرمنطقی در بازار خودرو به کجا می رسد؟

واردات 12 هزار خودرو در 5 ماهه نخست امسال/ واردات خودرو به یک سوم سال قبل رسید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی