پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

واردات 12 هزار خودرو در 5 ماهه نخست امسال/ واردات خودرو به یک سوم سال قبل رسید!

بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۲ دستگاه خودروی سواری از ۲۰ کشور جهان به ایران وارد شده است. آمار واردات خودرو نسبت به سال گذشته با کاهش چشم‌گیری همراه بوده؛ به طوریکه تعداد خودروهای وارد شده به ایران تا پایان مرداد ماه سال […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۲ دستگاه خودروی سواری از ۲۰ کشور جهان به ایران وارد شده است. آمار واردات خودرو نسبت به سال گذشته با کاهش چشم‌گیری همراه بوده؛ به طوریکه تعداد خودروهای وارد شده به ایران تا پایان مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک سوم شده است.

ارزش خودروهای وارد شده به کشور در 5 ماه نخست سال جاری به حدود ۳۴۵ میلیون دلار می‌رسد. ارزش ریالی واردات خودرو تا پایان مرداد ماه سال جاری رقم ۱۳۸۴ میلیارد تومان را نشان می دهد.

بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به ایران در پنج ماهه نخست سال جاری، کره جنوبی بوده که بر اساس آمار گمرک ۴۷۸۷ دستگاه از کل خودروهای وارد شده به ایران از طریق کره جنوبی به ایران وارد شده است.

پس از کره جنوبی، امارات متحده عربی با صادرات ۳۵۷۱ دستگاه، آلمان با ۱۴۷۹ دستگاه و عمان با ۱۱۹۵ دستگاه خودرو، مهم‌ترین صادرکنندگان خودروی سواری به ایران در این مدت به شمار می‌روند.

این در حالی است که از کشور چین که بخش عمده‌ای از بازار خودروی ایران را در اختیار دارد، در این مدت تنها ۳۲۵ دستگاه خودرو به ایران وارد شده است، هر چند که به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از خودروهای چینی واردشده به ایران از طریق امارات و عمان وارد کشورمان شده‌اند.

واردات خودرو در حالی از مرز ۱۲ هزار دستگاه گذشته است که واردات این محصول از ابتدای تیرماه سال جاری ممنوع شده و ثبت سفارش جدیدی برای آن انجام نمی‌شود.

در عین حال آمار واردات خودرو نسبت به سال گذشته با کاهش چشم‌گیری همراه بوده؛ به طوریکه تعداد خودروهای وارد شده به ایران تا پایان مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک سوم شده است.

در پنج ماهه نخست سال گذشته ۳۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه خودرو به ایران وارد شده بود.

منبع: ایسنا

خودروهای وارداتی متوقف در گمرک ترخیص می شوند

گفت و گو با 2 کارشناس صنعت خودرو با موضوع (( ممنوعیت واردات خودرو ))

مصداق بارز ((آش نخورده و دهان سوخته)) در جنجال تخلفات واردات خودرو

کاهش چشمگیر واردات خودرو/ بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد

توقیف 3 هزار و 500 خودروی وارداتی یک شرکت در سلفچگان

“م.ر” دستگیر شد؟ / سرنوشت انجمن هایی که با رانت ایجاد می شوند

افت محسوس واردات خودرو سواری نسبت به سال گذشته

 دود ارز دولتی در چشم واردکنندگان رسمی خودرو و سود آن در جیب دلالان بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی