پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو سواری

کاهش چشمگیر واردات خودرو/ بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد

تا مرداد ماه سال جاری، در مجموع ۶ هزار و ۵۷ دستگاه خودرو وارد شده است. براساس آمار گمرک، ارزش دلاری واردات خودرو ، معادل ۱۶۲ میلیون دلار بوده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ در حالی در ۵ ماه ابتدای سال‌جاری این تعداد خودرو وارد گمرکات کشور شده است که در مدت […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

تا مرداد ماه سال جاری، در مجموع ۶ هزار و ۵۷ دستگاه خودرو وارد شده است. براساس آمار گمرک، ارزش دلاری واردات خودرو ، معادل ۱۶۲ میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در حالی در ۵ ماه ابتدای سال‌جاری این تعداد خودرو وارد گمرکات کشور شده است که در مدت مشابه سال قبل، ۳۳ هزار و ۱۴۹ دستگاه انواع خودرو با حجم موتور تا دو هزار سی‌سی وارد کشور شده بود و علت این امر نیز بسته بودن سامانه ثبت سفارش است.

این امر باعث شده تا مشکلات زیادی برای واردکنندگان خودرو بوجود بیاید و آنها برای تحویل محصولات پیش فروش خود با چالش جدی مواجهند طبق برخی امارها نزدیک به 20 هزار خودرو توسط نمایندگی‌های رسمی پیش‌فروش شده اما با ممنوعیت ناگهانی ورود خودرو به کشور، اجازه ترخیص آنها از گمرک داده نمی‌شود و در این شرایط مشتریان نیز در بلاتکلیفی هستند.

با اینکه وارد‌کنندگان تنها سهمی 3 درصدی از بازار خودرو کشور داشتند، ولی با ممنوعیت واردات همین سهم اندک هم در اختیار خودروسازان داخلی قرار گرفته است. این بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد و در حالی که وزیر صنعت از ممنوعیت واردات تا پایان سال 97 خبر داده اما برخی نمایندگان مجلس از لغو قریب الوقوع آن خبر می دهند.

بی‌شک تعیین تکلیف این موضوع و اعلام رسمی از سوی مسئولان دولتی هم وضعیت شرکت‌های واردکننده را برای ادامه فعالیت معلوم می‌کند و هم وضعیت مشتریانی که پیش خرید انجام داده‌اند.

انتقاد تند یک نماینده مجلس به تخصیص ارز دولتی به واردات خودروهای لوکس

افت محسوس واردات خودرو سواری نسبت به سال گذشته

عراق واردات خودرو از ایران را متوقف کرد

ممانعت مجلس از واردات خودرو توسط شرکت راه آهن

گفت و گو با 2 کارشناس صنعت خودرو با موضوع (( ممنوعیت واردات خودرو ))

مصداق بارز ((آش نخورده و دهان سوخته)) در جنجال تخلفات واردات خودرو

تخلف در واردات خودرو به نام پرشیا خودرو به کام سودجویان

توضیحات وزیر صنعت در خصوص تخلفات صورت گرفته در واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی