پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

خودروسازان با کمبود قطعه مواجه هستند

به گفته ی دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهارات اخير مدیرکل تعزیرات تهران درباره غيرواقعي بودن كمبود قطعه خودروسازان به دور از واقعيت و در تضاد با مشي آیت الله رئیسی، رئيس محترم قوه قضائيه در حمايت از گشايش اقتصادي و رونق توليد است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهارات اخير مدیرکل تعزیرات تهران درباره غيرواقعي بودن كمبود قطعه خودروسازان به دور از واقعيت و در تضاد با مشي آیت الله رئیسی، رئيس محترم قوه قضائيه در حمايت از گشايش اقتصادي و رونق توليد است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در واكنش به اظهارات روز گذشته مدیرکل تعزیرات تهران بیان كرد: محدوديت ها و مشكلات اقتصادي پس از بازگشت تحريم هاي ظالمانه غرب بر هيچكس پوشيده نيست و نتايج آن را در تمام بخش هاي اقتصادي كشور مي توان مشاهده كرد، در چنين شرايطي غيرواقعي خواندن كمبود قطعات صنعت خودرو قابل تامل و تعجب است.

نعمت بخش با اشاره به سخنان رئيس جديد قوه قضائيه كه چندي پيش اعلام كرد “از هر فعلی که در جهت رونق تولید باشد، با همه وجود حمایت می‌کنیم”، افزود: مشي آیت الله رئيسي حمايت از توليد و رونق بوده اما سخنان مدير سازمان تعزيرات، موجب تضعيف خودروسازي به عنوان صنعت پيشران بنگاه هاي توليدي كشور است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در هفته هاي اخير دوخودروساز بزرگ كشور با راهبري وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه اندازي پويش ملي و برگزاري همايش ها و نمايشگاه دائمی، كمبود قطعات خود را به صورت رسمي و شفاف اعلام كرده و قطعه سازان، شركت هاي دانش بنيان و دانشگاهيان كشور را براي تامين اين نيازها فراخواندند كه اين رويكرد مورد تائيد و تمجيد رهبر حکیم انقلاب اسلامی نيز قرار گرفت. حال پرسش اينجاست كه آيا مديركل تعزيرات تهران اين سطح از تلاش براي تامين قطعات را نديده، كه كمبود آنها را غيرواقعي مي داند؟

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: ای کاش آقای اسفنانی بعنوان یکی از مدیران دولت در مجموعه وزارت دادگستری، پیش از این اظهارنظر رسانه‌ای، با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت می‌کردند تا اطلاعات دقیق‌تری به دست آورند، چرا که دکتر مقیمی به صورت هفتگی موضوع تامین قطعات و تولید خودرو کشور را رصد می‌کنند و ایران خودرو و سایپا نیز به صورت مدوام، کمبود قطعات را به ایشان گزارش می‌دهند.

نعمت بخش در پايان اعلام كرد: ممكن است مدیرکل تعزیرات تهران مسيرهايي را براي تامين قطعات خودرو در داخل يا خارج از كشور سراغ داشته باشند كه براساس آن كمبود قطعات را غيرواقعي خوانده اند، در اينصورت نيز به صورت رسمي از ايشان درخواست مي كنيم اين مسيرها را به خودروسازان معرفي كنند تا گره اي از مشكلات توليد كشور باز كرده باشند.

انتهای پیام/

مردم برای حفظ ارزش پول خود خودرو می خرند!

تعداد خودروهای ناقص در کف کارخانه ها به 70 هزار دستگاه رسید

رد شائبه احتکار خودرو توسط رئیس کمیسیون صنایع مجلس / خودروسازان باید قطعه دپو می کردند

کاهش واردات لوازم یدکی سبب رونق تولیدات داخلی شده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی