پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رولزرویس گوست (12)

نسل جدید رولزرویس سوپرلوکس گوست معرفی شد

رولزرویس گوست که در سال 2009 معرفی شد حالا با گذشت ۱۱ سال از نسل نخست، مدل جدید این خودرو معرفی شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو گوست پرفروش‌ترین محصول تاریخ رولزرویس است. این سدان سوپرلوکس که اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، سبک رولزرویس‌های مدرن بعد از خود را نمایندگی کرد و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

رولزرویس گوست که در سال 2009 معرفی شد حالا با گذشت ۱۱ سال از نسل نخست، مدل جدید این خودرو معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

گوست پرفروش‌ترین محصول تاریخ رولزرویس است. این سدان سوپرلوکس که اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، سبک رولزرویس‌های مدرن بعد از خود را نمایندگی کرد و خیلی زود در کانون توجه قرار گرفت. حالا با گذشت ۱۱ سال از نسل نخست، مدل جدید این خودرو معرفی شده است تا ضمن تحول در زبان طراحی شرکت سازنده، آغازگر فصلی تازه برای برندی اصیل باشد.

رولزرویس گوست (1)

گوست ۲۰۲۱ مشابه مدل قبلی با پیشرانه V12 تولید خواهد شد؛ اما کمی قوی‌تر و حجیم‌تر خواهد بود تا قدرت ۵۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر از موتور ۶/۸ لیتری بگیرد. میانگین مصرف سوخت این مدل ۱۶/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. وزن خالص نسخه‌ی ۲۰۲۰ خودرو مذکور ۲۵۵۲ کیلوگرم است و از موتور ۶/۶ لیتر بهره می‌برد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۵ ثانیه فراهم می‌کند.

طراحی گوست ۲۰۲۱ درمقایسه‌با مدل قبلی، به جزئیات بیشتر توجه می‌کند. جلوپنجره کمی خمیده و حجیم‌تر شده؛ درحالی‌که ازنظر طول، کوچک‌تر است و حالا نورپردازی داخلی دارد. مجسمه‌ی مشهور رولزرویس (اسپریت آواکستازی) حالا روی پوشش متحرک پیشرانه قرار دارد تا لبه‌ی کاپوت دقیقا تا جلوپنجره کشیده شود. از نمای جانبی، به‌زحمت می‌توان تفاوتی بین گوست ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ پیدا کرد؛ اما از پشت، چراغ‌های خمیده با چهار ضلع نامساوی نسخه‌ی مدرن را متمایز جلوه می‌دهند. کشیدگی انتهای سقف به‌سمت درپوش صندوق بار نیز افزایش یافته است تا شیب کاپوت عقب کاملا مشهود باشد.

در فضای داخلی، تفاوت ظاهر چندانی بین نسل جدید گوست و مدل فعلی دیده نمی‌شود؛ البته به‌لطف فناوری‌های مدرن، تعداد کلیدها کمتر شده‌اند و کنسول میانی خلوت‌تربه نظر می‌رسد. پهنای کلی داشبورد (از بالا تا پایین) نیز کاهش یافته است تا حالت مینیمال در گوست ۲۰۲۱ تقویت شود. هنوز اندازه‌ی دقیق نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی اعلام نشده؛ اما می‌توان اطمینان داشت بزرگ‌تر از نسل قبل باشد.

شرکت سازنده همچنان با وفادری به گذشته، از پنل عقربه‌ای سه‌گانه برای پشت فرمان استفاده خواهد کرد و مشابه بی‌ام‌و سری ۷ یا مرسدس بنز کلاس S، نمایشگر تمام رنگی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

هزار فرسنگ تا خودروسازی!/ از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید

رنگ خاص برای خودرو خاص/ محبوب ترین رنگ ها در خودرو چه هستند؟

بازیگر مشهور چه خودروهایی در پارکینگ دارد؟ / صفر تا صد با راک!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی