پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسباب بازی آستون مارتین (5)

اسباب بازی گران تر از مرسدس بنز!

شرکت آستون مارتین در اقدامی جالب توجه با همکاری شرکت The Little Car Company دست به تولید یکی از خاص‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان زده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو همکاری استون مارتین با شرکت The Little Car Company منجر به تولید یکی از خاص‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان شده؛ این اسباب‌بازی در حقیقت نسخه شارژی از […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

شرکت آستون مارتین در اقدامی جالب توجه با همکاری شرکت The Little Car Company دست به تولید یکی از خاص‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان زده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

همکاری استون مارتین با شرکت The Little Car Company منجر به تولید یکی از خاص‌ترین اسباب‌بازی‌های جهان شده؛ این اسباب‌بازی در حقیقت نسخه شارژی از اتومبیل معروف و نمادین DB5 است که در مقیاس دو سوم برای کودکان ساخته شده است.

برای اینکه نتیجه نهایی کاملا مشابه با نسخه اصلی از آب دربیاید، استون مارتین DB5 به صورت سه‌بعدی اسکن شده؛ از این رو می‌توان گفت ماشین شارژی DB5 از جزئیات بسیار دقیقی برخوردار است.

با تقریبا 3 متر طول و 1.1 متر عرض، استون مارتین DB5 شارژی توانایی حمل یک کودک و یک فرد بزرگسال را دارد. به لطف شاسی آلومینیومی لانه زنبوری و بدنه کامپوزیتی، وزن این خودروی کوچک کم بوده و از 270 کیلوگرم تجاوز نمی‌کند.

اسباب بازی آستون مارتین (6)

وظیفه تامین نیروی DB5 مخصوص کودکان بر عهده یک پیشرانه تمام الکتریکی با 6.7 اسب بخار قدرت گذاشته شده است. این پیشرانه به چرخ‌های عقب متصل بوده و می‌تواند خودرو را به نهایت سرعت 30 مایل (48 کیلومتر) در ساعت برساند.

همانطور که اشاره کردیم استون مارتین و شرکت سازنده اسباب‌بازی، در این پروژه تاکید ویژه‌ای بر اصالت و میزان دقیق بودن مدل تولیدی داشته‌اند. این امر سبب شده DB5 شارژی دارای جزئیاتی چون بالچه‌ها، شیشه محافظ و نشان‌های اختصاصی برگرفته از مدل اصلی باشد.

اسباب بازی آستون مارتین (4)

علاوه‌بر این‌ها، نسخه شارژی DB5 همانند مدل اصلی بدنه‌ای به رنگ نقره‌ای داشته و روی رینگ‌های 10 اینچی با ساختاری سیمی حرکت می‌کند. جالب آنکه ترمزهای این خودرو به دیسک‌های تهویه‌شونده با قابلیت بازیابی انرژی مجهز هستند. بد نیست بدانید چراغ‌ها، نشان‌دهنده‌ها و بوق همگی کارایی دارند؛ ضمن اینکه می‌توان از صندوق عقب خودرو برای قرار دادن برخی لوازم استفاده کرد.

اسباب بازی آستون مارتین (1)

در داخل کابین پوشش چرم قسمت‌های مختلف و زیرپایی‌ها همگی به رنگ مشکی بوده و کنتراست جالبی را با رنگ بدنه پدید آورده‌اند. در این بخش برخی قسمت‌ها بروزآوری شده‌ و با پیشرانه مدرن خودرو همگام‌تر هستند، برای نمونه نشان‌دهنده میزان سوخت جای خود را به یک نشانگر میزان شارژ باتری داده و آمپر دمای روغن اینک دمای باتری را نمایش می‌دهد.

دیگر موارد مهم فضای داخلی عبارتند از ساعت مشابه با مدل اصلی، فرمان جداشونده برای تسهیل ورود و خروج و پدال‌های آلومینیومی.

اسباب بازی آستون مارتین (2)

این بچه استون مارتین انرژی خود را از باتری تعبیه شده در زیر کاپوت دریافت می‌کند. باتری مذکور در صورت شارژ کامل، بسته به نوع رانندگی امکان پیمایش 10 الی 20 مایل (16 الی 32 کیلومتر) مسافت را فراهم می‌کند. این باتری جداشدنی بوده و می‌توان در عرض چند ثانیه آن را با نمونه ثانویه تعویض کرد.

به غیر از نسخه استاندارد، نسخه Vantage از DB5 شارژی نیز موجود است. پیشرانه این نسخه قدرتمندتر بوده و 13.4 اسب بخار قدرت دارد. دیفرانسیل لغزش محدود، بدنه سبک‌تر فیبرکربنی، برد حرکتی 20 الی 40 مایل (32 الی 64 کیلومتر) از جمله ویژگی‌های این نسخه به شمار می‌روند.

اسباب بازی آستون مارتین (3)

همانند مدل اصلی، از DB5 شارژی هم فقط 1,059 دستگاه تولید خواهد شد. برای این اسباب‌بازی منحصر بفرد 35 هزار پوند (46,270 دلار) قیمت تعیین شده که البته به آن مالیات نیز اضافه می‌شود! اگر فرزند دلبند هوای سوار شدن بر یک استون مارتین را از سر بیرون کند، با چنین بودجه‌ای می‌توان یک دستگاه مرسدس C کلاس یا دو دستگاه کیا اسپرتیج را راهی پارکینگ خانه کرد!

آنطور که اعلام شده، تولید استون مارتین DB5 شارژی از سال آینده در بریتانیا آغاز می‌شود. روند تحویل در سرتاسر جهان هم برای دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

بهترین خودرو شاسی بلند 2020 کدام است؟

عنوان سریعترین خودرو از آن کدام خودروساز است؟

افت 31 درصدی فروش آستون مارتین درپی شیوع کرونا

آستون مارتین از 5 ماه مه فعالیت خود را آغاز می کند

میلیاردر سوئیسی هم بخشی از سهام آستون مارتین را خریداری کرد

بحران مالی همچنان در آستون مارتین

آستون مارتین 20 درصد سهام خود را به میلیاردر کانادایی می فروشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی