با توجه به گفته مدیر پروژه بازرسی CNG شرکت ISQI تنها 35 درصد مخازن CNG در شرایط استاندارد قرار دارند و 60 درصد مخازن نیاز به آزمون تکمیلی دارند. مدیر پروژه بازرسی CNG شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: بر اساس نتایج بازرسی های به عمل آمده از مخازن خودروهای گاز سوز در 6 […]
جواد جلینی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اعلام این هشدار اظهار اشت: 35 درصد از مخازن بازرسی شده در این شش استان از نظر استانداردها مناسب بوده و 5 درصد باقی مانده نیز باید از رده خارج شود.
وی در ادامه اظهار داشت: بازرسی های انجام شده بر روی مخازن خودروهای عمومی(در قالب طرح پایلوت) بر اساس استاندارد ملی 9426 بصورت چشمی و با همکاری و نظارت ادارات استاندارد استان های همدان، زنجان، قزوین، ایلام، بوشهر و هرمزگان انجام پذیرفت.
جلینی افزود: بازرسی مخازن هر سه سال یکبار باید به صورت چشمی انجام شود و پس از شش سال مخازن باید از روی خودروها باز شده و مورد آزمون هیدرواستاتیک قرار گیرد اما متاسفانه مخازنی که در کشور ما در حال استفاده هستند حدود 15 سال طول عمر دارند و هنوز به صورت فراگیر هیچ گونه بازرسی وآزمونی روی آنها انجام نشده است.
مدیر پروژه CNG شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران، استانداردهای ملی آزمون ها را تدوین کرده و در اختیار ارگان های ذی ربط قرار داده است، گفت: بر اساس قانون، متولی بازرسی خودروهای گازسوز وزارت کشور بوده که در این راستا امیدواریم الزامات قانونی عملیات بازرسی و آزمون مخازن خودروهای گازسوز اجرایی شود.
وی ادامه داد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با تعدادی از آزمایشگاه های کشور تفاهم نامه همکاری منعقد کرده و با مهیا کردن بستر لازم، آمادگی انجام آزمون های تکمیلی از جمله تست هیدوراستاتیک را دارا می باشد.
جلینی با اشاره به اینکه کشور ما هم اکنون با 3.5 تا 4 میلیون خودروی گاز سوز، از حیث تعداد خودروهای گازسوز بالاترین رتبه بین مصرف كنندگان خودروهای گازسوز در دنیا را داریم، خاطر نشان کرد: یکی از عنصرهای مضر موجود در گاز سی ان جی سولفید هیدروژن است که موجب خوردگی مخازن می شود، بنابراین بازرسی تجهیزاتی که از سی ان جی استفاده می کند بسیار مهم و الزامی است.
دیدگاه خود را بنویسید