پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای فرسوده

چرا طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بلاتکلیف مانده است؟

دولت در اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده موفق نبوده و نتوانسته منابع مالی را به درستی برای خودروسازان برای جایگزینی خودروهای نو با خودروهای فرسوده تأمین کند و بانک‌ها نیز با دارندگان این خودروها همکاری نمی‌کنند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو یک نماینده مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل بلاتکلیف […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

دولت در اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده موفق نبوده و نتوانسته منابع مالی را به درستی برای خودروسازان برای جایگزینی خودروهای نو با خودروهای فرسوده تأمین کند و بانک‌ها نیز با دارندگان این خودروها همکاری نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

یک نماینده مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل بلاتکلیف ماندن اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را، کمبود منابع مالی و همکاری نکردن بانک‌ها برای اعطای تسهیلات ۴ درصدی به دارندگان این نوع خودروها دانست.

مهدی عسگری نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفق نبودن دولت در اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اظهار کرد: دولت تاکنون نتوانسته منابع مالی را به درستی برای خودروسازان برای جایگزینی خودروهای نو با خودروهای فرسوده تأمین کند و بانک‌ها نیز با دارندگان این خودروها همکاری نمی‌کنند.

وی یکی دیگر از موانع اجرا نشدن طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را تخصیص نیافتن وام‌های 4 درصدی به مالکان خودروهای فرسوده دانست و تصریح کرد: طبق این طرح باید سازوکاری فراهم شود تا دارندگان خودروهای فرسوده، از تسهیلات 4 درصدی برای جایگزینی خودرو‌ی‌شان بهره‌مند شوند اما در مسیر اخذ این وام، مشکلاتی ایجاد شده است.

این نماینده مجلس با ابراز تأسف از تحمیل تحریم‌های اقتصادی بر اقتصاد کشور به‌خصوص در حوزه تأمین نقدینگی گفت: طبق طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، بانک‌ها باید وام‌‌هایی با بهره پایین و سود 4 درصدی در اختیار مالکان خودروهای فرسوده قرار دهند اما به دلیل اِعمال تحریم‌ها در واقعیت امکان ارائه چنین وامی برای بانک‌ها وجود ندارد که همین امر موجب شده تا اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بلاتکلیف بماند.

عسگری با طرح این سؤال که خودرویی که از رده خارج می‌شود، حداقل چند میلیون ارزش مالی دارد اما با خارج کردن آن از رده مصرف و اِسقاط آن چه کسی قرار است هزینه آن را  بپردازد؟ افزود: معتقدم باید چاره‌ای برای اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده موجب می‌شود تا شاهد آلایندگی‌های کمتری در حوزه محیط زیست و هوای شهرها به‌خصوص شهرهای بزرگ نباشیم.

این نماینده مجلس یکی از راهکارهای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی خودروهای فرسوده را اِعمال معاینه‌ فنی سختگیرانه‌تری دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که اجرای طرح خارج کردن خودروهای فرسوده با مشکلاتی جهت تأکین نقدینگی مواجه شده است، باید با روش‌های سخت‌گیرانه‌ای نسبت به معاینه فنی این خودروها اِعمال شود.

منبع: تسنیم

نوسازی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده ناوگان حمل و نقل شهری کشور

خاطره بازی با اتوبوس های کلاسیک شهری

رکود بی سابقه نفس مراکز اسقاط خودرو را گرفت/ انباشت بیش از 50 هزار گواهی اسقاط خودرو در مراکز

وجود 400 هزار دستگاه خودرو فرسوده در پایتخت

پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور تقویت فرآیند نوسازی خودروهای فرسوده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی