پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

فروش فوق العاده خودرو با تحویل ۱ تا ۳ ماهه توسط ایران خودرو و سایپا

معاون امور صنایع وزارت صمت از تحویل 150 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو و سایپا با موعد تحویل یک تا سه ماهه در نیمه دوم سال 99 خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: مجموع تعهدات شرکت های بزرگ خودروسازی کشور نسبت به […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

معاون امور صنایع وزارت صمت از تحویل 150 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو و سایپا با موعد تحویل یک تا سه ماهه در نیمه دوم سال 99 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: مجموع تعهدات شرکت های بزرگ خودروسازی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین تعهدات معوق شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد کاهش داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کل تعهدات معوق این دو شرکت 108 هزار دستگاه می باشد در حالیکه سال گذشته در همین زمان 447 هزار دستگاه خودرو معوق وجود داشت.

صادقی نیارکی تصریح کرد: این آمار نشان دهنده آن است که موضوع تحویل به موقع خودروهای معوق امسال مدیریت شده و دو شرکت ایران خودرو و سایپا، مکلف اند، 60 درصد تولیدات روزانه خود را به تعهدات معوق اختصاص دهند و 40 درصد باقی مانده نیز تا پایان سال به فروش فوق‌العاده اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: فروش فوق العاده تا پایان سال با تحویل یک تا سه ماه انجام می شود که در مجموع شامل 150 هزار دستگاه خودروی تولید شده توسط دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور است.

صادقی نیارکی افزود: به طور متوسط ماهیانه 25 هزار دستگاه خودرو به طور منظم توسط این دو شرکت در قالب فروش فوق العاده عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با احتساب 342 هزار دستگاه خودرویی که از ابتدای امسال تحویل متقاضیان شده و 150 هزار دستگاه خودرویی که در قالب فروش فوق العاده عرضه می‌شود و همچنین برنامه 60 درصد تحویل تعهدات معوق، قطعاً برنامه تولید و عرضه یک میلیون دستگاه خودرو در سال 99 محقق می شود.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

افزایش ۴۵ درصدی تولید در ایران خودرو

ادغام 2 طرح ساماندهی بازار خودرو با یکدیگر

تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو به کیش از طریق تولید ارز دیجیتال

عرضه 150 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 99

افزایش فسخ معاملات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی