پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

آغاز داخلی سازی برخی از قطعات وارداتی خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان بیان کرد: به زودی سهم ۷۰ درصدی تولید داخلی قطعات و لوازم یدکی خودرو به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان اظهار کرد: سه هزارو 300 نوع قطعه نظیر قطعات فلزی، پرسی و فنری برای ساخت خودرو […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان بیان کرد: به زودی سهم ۷۰ درصدی تولید داخلی قطعات و لوازم یدکی خودرو به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان اظهار کرد: سه هزارو 300 نوع قطعه نظیر قطعات فلزی، پرسی و فنری برای ساخت خودرو به کار می‌رود که برخی از آن‌ها داخلی و برخی وارداتی بوده و تحریم‌ها موجب شده‌است که قطعه‌سازان بیش از پیش به توان داخلی تکیه کنند.

به گفته وی عمده تولیدکنندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو در استان تهران استقرار دارند و از تکنولوژی روز بهره‌مند هستند تا محصول باکیفیت به بازار عرضه کنند.

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران بیان کرد: اکنون به میزان سه تا 3.5 میلیارد دلار قطعه و لوازم یدکی خودرو وارد کشور می‌شود و داخلی‌سازی برخی قطعات خودرو از خروج یک تا 2 میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

وی افزود: قطعات استاندارد و تجهیزات مورد نیاز دو خودروساز بزرگ کشور طی سه ماه گذشته به کشور وارد و در گمرکات دپو شده ‌است.

نجفی‌منش با بیان اینکه بیش از 100 هزار دستگاه خودرو ناقص در ایران ‌خودرو و سایپا دپو شده است، ادامه ‌داد:‌ برآورد می‌شود با ترخیص این محموله‌ها بین 50 هزار تا 60 هزار دستگاه از خودروها به دست مشتریان برسد.

وی بیان کرد: عمده قطعات کسری خودروسازان قطعات الکترونیک است که ساخت داخل ندارد و اکنون در حال ترخیص است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

تکمیل و تحویل 60 هزار دستگاه خودرو ناقص

عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید

قیمت انواع لنت ترمز خودرو در بازار

بهترین نسخه برای درمان کهنه درد بازار خودرو چیست؟/ عرضه خودرو در بورس چاره ساز نیست

حمایت از 1000 نفر از ایتام و استخدام ۶۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در مجموعه تولیدی کروز

با نرخ ارز سال 89 دنا پلاس توربو اتوماتیک از 206 ارزان تر است/ قطعات های تک گران تمام می شوند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی