پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

تکمیل و تحویل 60 هزار دستگاه خودرو ناقص

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: به‌زودی حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو ناقص مانده 2 خودروساز بزرگ کشور تکمیل شده و به دست مشتریان خواهد رسید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اظهار کرد: در ماه‌های گذشته گمرک نهایت همکاری را با قطعه‌سازان و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: به‌زودی حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو ناقص مانده 2 خودروساز بزرگ کشور تکمیل شده و به دست مشتریان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اظهار کرد: در ماه‌های گذشته گمرک نهایت همکاری را با قطعه‌سازان و خودروسازان داشته و به‌تازگی برای۷۰ درصد محموله‌هایی که تخصیص ارز از بانک مرکزی گرفته اما هنوز تامین ارز نشده اند، اجاره ترخیص داده است.

وی بیان کرد: ترخیص بقیه ۳۰ درصد محموله‌ها نیز پس از تامین شدن کامل ارز انجام می‌شود.

به گفته این مقام صنفی، بانک مرکزی پس از دو سال و نیم با گزینه «بدون انتقال ارز» مورد درخواست قطعه‌سازان و واردات کالاها و تجهیزات مورد نیاز بدون ذکر منشا ارز موافقت کرد و این موضوع می‌تواند گشایش های زیادی در کار قطعه‌سازان و خودروسازان ایجاد کند.

وی اشاره کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار مواد اولیه، قطعات استاندارد و تجهیزات مورد نیاز دو خودروساز بزرگ کشور در گمرکات دپو شده باشد.

بیگلو با اشاره به دپوی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو ناقص ایران‌ خودرو و سایپا، ادامه ‌داد:‌ برآورد می‌شود با ترخیص این محموله‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دستگاه از خودروها کامل و تجاری‌سازی شده و به دست مشتریان برسد.

وی بیان‌ کرد: با این همکاری گمرک که از حدود سه هفته پیش و در تعطیلات تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور آغاز شده، عمده قطعات کسری خودروسازان که بیشتر قطعات الکترونیکی و مواد اولیه است که ساخت داخل ندارند، در حال ترخیص است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

بررسی طرح ساماندهی خودرو از هفته آینده آغاز می شود

رکود و افزایش قیمت، حال و روز این روزهای بازار خودرو

آخرین وضعیت تعهدات معوق خودروسازان از زبان سرپرست وزارت صمت

رشد 21 درصدی تولید خودرو طی 5 ماه نخست سال جاری

پردرآمد ترین خودروسازان جهان چه برندهایی هستند؟

تولید خودرویی ایرانی با داخلی سازی 92 درصدی تنها با تکیه بر توان متخصصان داخلی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی