پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیوک کانسپت الکترا (6)

مدل مفهومی محصول جدید بیوک معرفی شد

شرکت بیوک از یک خودروی کانسپت پیشرفته به نام الکترا در در شانگهای رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت بیوک از یک خودروی کانسپت پیشرفته در شانگهای رونمایی کرد. این کانسپت، الکترا (Electra) نامگذاری شده و وظیفه تامین نیروی آن را پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بر عهده دارد. شاید شما هم با شنیدن […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

شرکت بیوک از یک خودروی کانسپت پیشرفته به نام الکترا در در شانگهای رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت بیوک از یک خودروی کانسپت پیشرفته در شانگهای رونمایی کرد. این کانسپت، الکترا (Electra) نامگذاری شده و وظیفه تامین نیروی آن را پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بر عهده دارد.

شاید شما هم با شنیدن نام الکترا به یاد سدان فول‌سایز و لوکس کمپانی بیوک بیفتید، این مدل بین سال‌های 1959 الی 1990 روی خط تولید قرار داشت. اما کانسپت جدید الکترا در دسته کراس‌اوورها جای می‌گیرد. به گفته بیوک، این اتومبیل مفهومی پیش‌نمایشی از سبک طراحی مدل‌های الکتریکی کمپانی را ارائه می‌کند.

بیوک کانسپت الکترا (5)

بیوک زبان طراحی الکترا را با عبارت «انرژی بالقوه» توصیف نموده و شکل ظاهری آن را به تیر در حال شلیک تشبیه می‌کند. این مفهومی شباهت‌هایی با کانسپت اینسپایر (Enspire) که دو سال قبل رونمایی شد، دارد. با وجود این الکترا گویی از آینده‌ای دورتر آمده و مدرن‌تر احساس می‌شود.

کانسپت الکترا توسط مرکز فنی پان آسیای جنرال موتورز (به اختصار PATAC) که مقر آن در شانگهای قرار دارد، طراحی شده است. استایل ساده و مینیمالیستی این خودرو از کپسول‌های فضایی الگوبرداری شده و می‌توان آن را حاصل ترکیب یک کراس‌اوور چهار نفره با یک خودروی GT دانست.

بیوک کانسپت الکترا (3)

از ویژگی‌های ظاهری جذاب الکترا باید به مواردی مثل سقف شیشه‌ای، رینگ‌های بزرگ 23 اینچی ایرودینامیک، درهای پروانه‌ای مجهز به سیستم تشخیص چهره، لوگو و جلوپنجره نورانی، گرافیک زیبای چراغ‌های LED جلو و عقب و همچنین نمایشگر دیجیتال پلاک اشاره کرد.

الکترا در داخل کابین نیز طراحی آینده‌نگرانه و مدرنی دارد. حذف ستون B سبب شده ورود و یا خروج از کابین با هیچ دردسری همراه نباشد. نمایشگر منحنی و عریض، فرمان جمع‌شونده و چهار صندلی با حالتی معلق، حس و حال بسیار متفاوتی را در داخل کابین به وجود آورده‌اند.

بیوک می‌گوید اجزای طلایی رنگ حاضر در کابین و پوشش مشکی رنگ فریم بیرونی از فضا اقتباس شده‌اند. تکمیل‌کننده ویژگی جذاب کابین الکترا سیستم تهویه مخفی، نورپردازی زیبا و آینه‌های الکترونیکی هستند.

بیوک کانسپت الکترا (2)

تازه‌ترین مفهومی بیوک از نسل آتی سیستم ارتباطی eConnect سود می‌برد. گفته می‌شود این سیستم تجربه‌ بصری فراگیری را ارائه نموده و اطلاعات مربوط به رانندگی، سیستم‌های کمکی راننده و سیستم اینفوتینمنت را به شکلی منحصر بفرد در اختیار راننده می‌گذارد. این خودرو به سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده و دستیار صوتی هوشمند نیز مجهز شده است.

در ساخت کراس‌اوور کانسپت بیوک الکترا از پلتفرم الکتریکی جدید و اختصاصی جنرال موتورز استفاده شده؛ قوای محرکه موسوم به اولتیوم (Ultium) در این خودرو مشتمل بر دو موتور قدرتمند است. این موتورها با همکاری هم 583 اسب بخار قدرت تولید نموده و هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کنند. با تکیه بر چنین پیشرانه توانمندی، الکترا در عرض 4.3 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر رد ساعت می‌رساند. در صورت پر بودن باتری اولتیومی به کار رفته در این خودرو، امکان پیمایش مسافت 410 مایلی (660 کیلومتر) با یک بار شارژ وجود دارد.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

جنرال موتورز 6 محصول و 3 خط تولید خود را از دور خارج می کند

امکان رزرو کردن میز شام از داخل خودرو / ویژگی جدید خودروهای جنرال موتورز

بیوک برای آینده آماده می شود

بررسی جی ام سی آکادیا در منطقه آزاد ارس

آزمایش فنی بیوایک الکترا لیمتید 1976

مطمئن ترین برندهای خودرویی جهان را بشناسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی