پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا مدل اس

سیستم تعلیق تسلا قابل اعتماد نیست؟

به نظر می‌رسد که شرکت تسلا از قطعات باکیفیت در سیستم تعلیق خود استفاده نمی کند که این منجر می شود تا مالکان این قطعات را با نمونه های خارج از شرکت تعویض کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو پیش از این اخباری مبنی بر ضعف سیستم تعلیق محصولات شرکت تسلا گزارش شده بود […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۹

به نظر می‌رسد که شرکت تسلا از قطعات باکیفیت در سیستم تعلیق خود استفاده نمی کند که این منجر می شود تا مالکان این قطعات را با نمونه های خارج از شرکت تعویض کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پیش از این اخباری مبنی بر ضعف سیستم تعلیق محصولات شرکت تسلا گزارش شده بود اما در جدیدترین حادثه‌ای که برای یکی از مشتریان سوییسی این شرکت افتاده است یک دستگاه تسلا مدل S 90D در اتوبان اشتوتگارت به زوریخ با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بوده که ناگهان صدای شدید از عقب خودرو شنیده می‌شود، لحظاتی بعد دود سفید رنگی اتوبان را در بر می گیرد و سپس فرمان خودرو به کلی قفل شده و خودرو از مسیر اصلی خود منحرف می شود، با این حال راننده می تواند در نهایت اسب سرکش برقی خود را در حاشیه مسیر متوقف نماید.

مالک پس از این که توانسته خودرو را متوقف کند متوجه شکسته شدن سیستم تلعیق خود در حین حرکت با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌شود.

علت دود شدید از جا در رفتن لاستیک خودرو پس از شکسته شدن سیستم تعلیق و گیر کردن آن به شل گیر چرخ بوده است. همچنین شلنگ ترمز نیز شل شده و دچار روغن ریزی شده بود که خوشبختانه آتش نگرفته است.

تسلا مدل اس

مالک با انتقال تسلا خود به نمایندگی موضوع را با شرکت در میان گذاشته اما شرکت به علت تمام شدن گارانتی آن از پرداخت خسارت سر باز می‌زند و اعلام می‌کند که این مسئله به علت استهلاک و فرسودگی قطعات اتفاق افتاده است.

با این وجود مالک خودرو این مسئله را برای خودرویی که تنها 80 هزار کیلومتر کار کرده است را غیر قابل قبول توصیف می‌کند و نمایندگی تسلا نیز رقم 8223 دلار را برای تعمیر خودرو طلب می‌کند.

این مسئله باعث می‌شود تا مالکان دیگر با تجربه مشابه از شکستن تعلیق خودرو خود گله کنند. به طور مثال در سال 2015 نیز یکی از مالکان تسلا مدل S 70D چنین مشکلی را با سرعت پایین تر تجربه می‌کند اما به علت این که تنها بازوی پایینی سیستم تعلیق دچار شکستن شده بود امکان ادامه دادن رانندگی را برای رسیدن به یک نقطه امن داشته است.

تسلا اس

به همین دلیل مالکان تسلا‌های قدیمی تر که دیگر تحت پوشش گارانتی نیستند استفاده از قطعات تعلیق خارج از شرکت که کیفیت و دوام بهتری دارد را به یکدیگر پیشنهاد می‌کنند.

به نظر می‌رسد که شرکت تسلا از قطعات باکیفیت و پیچ و مهره‌های که توانایی تحمل این گشتاور را داشته باشند استفاده نکرده است و مالکان ناچار هستند این قطعات را با نمونه های خارج از شرکت تعویض کنند.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

تسلا به دنبال خرید باتری ساز آلمانی

آمار تولید تسلا قبل از سال 2030 به مرز 20 میلیون دستگاه در سال می رسد

هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای برقی 50 درصد کمتر خودروهای بنزینی است

معرفی تسلا Model S Plaid توسط ایلان ماسک

کت و شلوار جدید برای تسلا مدل ایکس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی