نوسانات قیمتی آفت جان تولید ملی کشور/ چرا بین تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر تبعیض قائل می شوید؟

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر بیان کرد: قیمت تثبیت شده تایر با توجه به تغییر هر لحظه نرخ مواد اولیه، در روند تولید تایر اختلال ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی تنها سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه تولیدکنندگان نهایت سعی خود را بر افزایش تولید داشته و افزایش تولید انواع تایر و تیوپ در شش ماهه اول امسال در مقایسه با شش ماهه ابتدایی سال گذشته، این موضوع را تایید می‌کند، اظهار کرد: اما همه عوامل، تحت کنترل تولیدکننده نیست. کارخانه‌های تولیدکننده تایر در نهایت بین ۲۰ تا ۳۰ روز مواد اولیه در انبارهای خود ذخیره دارند. اگر این مواد به طور پیوسته به کارخانه‌ها نرسد، روند تولید دچار اختلال خواهد شد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن تاکید براینکه میزان نقدینگی برای تامین مواداولیه از طریق ارز و همچنین مواد اولیه داخلی اندک است، گفت: بنابرابن کارخانه‌ها نمی‌توانند ذخیره زیادی از مواد اولیه در شرایط کنونی داشته باشند. بررسی آمار عملکرد تایرسازان بزرگ کشور حاکی از تولید ۱۲۹ هزار و ۶۶۰ تن تایر خودرو از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه و رشد ۲۶‌درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. این میزان تولید مشتمل بر ۱۲ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۳۵۳ حلقه تایر است که از نظر تعداد حلقه نیز رشد ۲۵‌ درصدی را در مقایسه با شش ماهه سال ۹۸ نشان می‌دهد.

گزارش خودرو

وی تصریح کرد: در شرایط امروز که از امشب تا صبح فردا، شاهد افزایش نرخ ارز هستیم، هربار که از سازندگان داخلی مواداولیه، استعلام می‌کنیم (حتی در فاصله زمانی کمتر از یک تا دو هفته)، قیمت‌ها تغییر کرده است. فروش تایر با قیمت تثبیت شده معنایی جز زیان ندارد. تثبیت نرخ تایر در حالی است که واردکنندگان تایر از شمول قیمت‌گذاری معاف هستند. ضمن اینکه از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز سفارشات قبلی نیز معاف‌اند.

تنها تاکید کرد: این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی از ابتدای سال موظف به پرداخت مابه‌التفاوت شده‌اند. علت و انگیزه این همه تبعیض ناعادلانه در قبال تولیدات داخلی مشخص نیست. تداوم این روند نه‌تنها مشوق افزایش تولید نیست که به نوعی سنگ انداختن در مقابل تولیدات ملی و تشویق سرمایه‌داران به ترجیح سرمایه‌گذاری در واردات به جای توسعه تولیدات داخلی و فرصت‌های اشتغال، رشد و توسعه اقتصاد ملی است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

مشکل تامین لاستیک همچنان پابرجاست!

مشکلی برای تامین لاستیک تا پایان سال نداریم

تاریخ انقضا لاستیک کجا درج شده است؟

افزایش بیش از 5 برابری لاستیک خودروهای سنگین/ یک حلقه لاستیک 16 میلیون تومان!

التهاب بازار ناشی از قصور تولیدکنندگان نیست

ثبت لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت/ افراد در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند سالی یک جفت لاستیک دریافت می کنند

ایساکو KTL تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!