پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رانندگی

کدام خودروها فکر شما را بیشتر باز می کنند؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاها پشت فرمان باهجوم غیر قابل طبیعی از افکار و دغدعه ها مواجه می شوید که بی توجهی حتی به یک مورد از آن دور از ذهن و غیر ممکن است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو افرادی که به تفکر پشت فرمان علاقمند هستند شاید خودروهای […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳ آبان ۱۳۹۹

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاها پشت فرمان باهجوم غیر قابل طبیعی از افکار و دغدعه ها مواجه می شوید که بی توجهی حتی به یک مورد از آن دور از ذهن و غیر ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

افرادی که به تفکر پشت فرمان علاقمند هستند شاید خودروهای خودران را مناسب بدانند، ضمن این‌که احتمالاً امکان مطالعه ایمیل و تماشای تلویزیون نیز در این نوع خودروها فراهم باشد. ولی این راه حل از نظر بسیاری افراد مناسب نیست چراکه انسان با هدف تفکر و مطالعه با خودرو از منزل خارج نمی‌شود بلکه افکاری که در هنگام رانندگی به سراغ راننده می‌­آیند مربوط به بخشی از ذهن بوده که در طول سالیان متمادی هویت فرد را شکل داده و در مواقع بروز مشکلات، به صورت ناگهانی راه حلی برای مسائل ارائه می­‌دهد.

با توجه به این واقعیت، می‌توان اطمینان داشت که در خودروهای مختلف، افکار متفاوتی نیز به سراغ راننده بیاید. در انواع سوپراسپرت تمام تمرکز و توجه راننده بر کنترل قدرت خودرو معطوف بوده و به همین دلیل احتمالاً این مدل‌ها برای فراموش کردن افکار مزاحم محل مناسبی خواهند بود. شاید به همین دلیل باشد که بسیاری افراد آرزوی راندن چنین خودروهایی را دارند، چراکه سوپراسپرت‌ها نه تنها با القای حس هیجان به راننده باعث بیدار شدن شور و نشاط جوانی می­‌شوند، بلکه راننده دیگر زمان چندانی برای تفکر به مسائل حاشیه‌­ای و مشکلات در اختیار ندارد.

از طرفی خودروهای آفرود شاید محل مناسبی برای تفکر به نظر برسند اما ابعاد بزرگ این مدل‌ها در هنگام مانور یا پارک کردن به توجه زیادی نیاز دارد و شیشه‌های بزرگ آن‌ها نیز احتمالاً باعث پرت شدن حواس راننده به مناظر اطراف خواهند شد.

خودروهای لوکس با سیستم اطلاعات سرگرمی کامل، صندلی‌های راحت مجهز به ماساژور و نورپردازی داخلی چنان راحتی برای راننده فراهم خواهند کرد که فرصت کمی برای افکار خلاقانه پیش آید.

اکنون این پرسش مطرح می­‌شود که در نهایت چه خودرویی برای فکر کردن در هنگام رانندگی مناسب است؟ خب بهترین پاسخ این است: یک خودروی کسل‌کننده. خودرویی که نه آنقدر مجهز باشد که سطح بالایی از راحتی را فراهم نماید و نه آنقدر قدرتمند که تمام هوش و حواس راننده برای کنترل آن صرف شود.

البته منظورمان از خودروی کسل‌کننده مطمئناً انواع ضعیف مجهز به جعبه‌دنده CVT نیست که در هنگام شتابگیری صدایی شبیه به جاروبرقی از پیشرانه آن‌ها به گوش برسد یا خودروهای بسیار بی‌کیفیت که بوی پلاستیک قطعات کابین مشام سرنشینان را آزار دهد.

در حقیقت خودروهای بد به قدری آزاردهنده هستند که راننده حتی فراموش می­‌کند در حال راندن یک خودرو است.

خودروی کسل‌کننده که در این مطلب موردنظر ماست باید سطح متوسطی از کیفیت و راحتی را درحدی فراهم نماید که حواس راننده امکان پرت شدن از شرایط و موقعیت فعلی را داشته باشد. در چنین خودرویی است که می‌­توانید در حین عبور از مسیرها کمی از تمرکز خود بر رانندگی کم کرده و به سایر مسائل خرد و کلان نیز فکر کنید، کاری که احتمالاً در حین خواندن نامه‌های الکترونیکی از انجام آن عاجز خواهید بود.

با توجه به این شرایط به نظر شما نشستن پشت فرمان کدام خودرو در ایران شما را به فکر وا می‌دارد؟

انتهای پیام/ منبع: باما

عجیب ترین قوانین رانندگی در کشورها

۴۷درصد از متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران است

چگونگی زمان و شرایط تعویض دنده

راننده خودرو خودران اوبر متهم به قتل یک دوچرخه سوار شد

کمربندت را ببند! / نگاهی به معضلات آموزش رانندگی در کشور

فرار از گارد عضلانی/ سلامت جسمانی حین رانندگی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی