پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه خودرو

دارندگان خودروهای نامتعارف برای گرفتن بیمه بدنه اقدام کنند

به گفته مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دارندگان خودروهای نامتعارف (بیشتر از ۲۲۰ میلیون تومان) نیاز است که در سال برای گرفتن بیمه بدنه اقدام کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی زندی مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی با اشاره به این مسئله که باید افراد را ترغیب به استفاده از بیمه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

به گفته مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دارندگان خودروهای نامتعارف (بیشتر از ۲۲۰ میلیون تومان) نیاز است که در سال برای گرفتن بیمه بدنه اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی زندی مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی با اشاره به این مسئله که باید افراد را ترغیب به استفاده از بیمه نامه بدنه در خودروها کنیم, اظهار کرد: بیمه شخص ثالث نوعی قانون است و محدودیت های خاص خود را دارد. این بیمه بیشتر به بحث های مربوط به خسارت های جانی و آسیب های جسمی است.

وی ادامه داد: تمرکز قانون گذار در بیمه شخص ثالث روی جرح و فوت بوده است که به واسطه این بیمه مردم راهی زندان ها نشوند. فردی که یک خودروی نامتعارف ( بیشتر از ۲۲۰ میلیون تومان) سوار می شود نیاز است که در سال برای گرفتن بیمه بدنه اقدام کند.

زندی تصریح کرد: همچنین بیمه شخص ثالث به نحوی ترسیم شده است که فردی که بیمه نامه شخص ثلث دریافت کرده است, در صورت تصادفی که منجر به مرگ طرف مقابل شود, دیه به صورت کامل توسط بیمه ۳۶۰ میلیون (در ماه حرام ۴۴۰ میلیون) به خانواده متوفی پرداخت می‌شود. اما اگر این تصادف موجب خسارت جانی نشود، حدود ۱۱ میلیون (۲.۵ درصد دیه مرد مسلمان در ماه حرام) به شخص خسارت دیده پرداخت می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی در پایان بیان کرد: بیمه بدنه در کشور ما به درستی جا نیافتاده است . از این رو افراد فکر میکنند با بیمه شخص ثالث می توانند در صورت تصادف نیاز مالی خسارت خود را دریافت کنند. اما این تفکر اشتباه است و نباید از بیمه شخص ثالث انتظار مالی داشت.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خسارت بیمه خودروهای میلیاردی و ۲۲۰ میلیونی یکسان است/ قانون به ضرر خودروهای بالای ۲۲۰ میلیون

سقف پرداخت خسارت بدون کروکی ۱۱ میلیون تومان شد

شورای عالی بیمه تعرفه ارزیابی خسارات بیمه شخص ثالث را اعلام کرد

حق بیمه خودروهای رایج نسبت به بقیه ارزان تر است

جزئیات نرخ دیه سال جدید و شیوه محاسبه آن/ آیا جریمه دیرکرد در پرداخت حق بیمه ها محاسبه می شود یا خیر؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی