پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست مدیرعامل ایران خودرو و رئیس ایدرو

ایران خودرو محدودیت‌ها را مدیریت کرده است/ اهداف تولید در نیمه دوم امسال محقق می‌شود

رییس هیات عامل ایدرو با بیان این که در حوزه رفع محدودیت ها در فضای خارج از ایران خودرو، پشتیبان این شرکت خواهیم بود، گفت: با توجه به رشد تولید مناسب که ایران خودرو در نیمه نخست سال داشته، در نیمه دوم سال نیز می تواند افزایش تولید خوبی را رقم بزند. به گزارش پایگاه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

رییس هیات عامل ایدرو با بیان این که در حوزه رفع محدودیت ها در فضای خارج از ایران خودرو، پشتیبان این شرکت خواهیم بود، گفت: با توجه به رشد تولید مناسب که ایران خودرو در نیمه نخست سال داشته، در نیمه دوم سال نیز می تواند افزایش تولید خوبی را رقم بزند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن صالحی نیا رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امروز در مراسم ارسال اقلام کمک آموزشی به هنرستان‌های مناطق کم برخوردار کشور، گفت: با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که صورت گرفته گروه بزرگ ایران خودرو که همواره نقش جدی در تولید و افزایش ارزش افزوده بخش صنعت داشته می تواند در تحقق اهداف و برنامه های جهش تولید موفق عمل کند.

وی ضمن قدردانی از مجموعه مدیریتی و نیز کارکنان خدوم و زحمتکشی که همراه با زنجیره تامین و خدمات پس از فروش طبق برنامه مدون، در به ثمر رساندن اهداف، نقش خود را به بهترین شکل ایفا می کنند، اظهار کرد: برنامه های مناسبی از سوی ایران خودرو برای افزایش تولید و رسیدن به نقطه مطلوب درنظر گرفته شده است.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: این شرکت ظرفیت دستیابی به اهداف تولید در نیمه دوم امسال با سرعت لازم را دارد. قطعا با محدودیت‌هایی در زمینه منابع،‌ تامین مواد اولیه در زنجیره تامین و قواعد و مقرراتی که ممکن است در این مدت به نحوی اختلال در تولیدات ایجاد کرده باشد،‌ مواجه بوده ایم اما دست به دست هم می‌دهیم تا شعار امسال که جهش تولید است را با رعایت مسایل کیفی و تنوع پذیری محصول محقق کنیم.

معاون وزیر صمت، تصریح کرد: محدودیت ها تاثیر گذاشته اما گروه بزرگ ایران خودرو توانسته آن را مدیریت کند و تهدید را به فرصت تبدیل کرده است. وزارت صمت نیز به عنوان سیاست گذار و همچنین سایر ارکان مرتبط نیز همراهی خواهند کرد تا اهداف تعیین شده کمی و کیفی تولید محقق شوند.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر کاهش هزینه های تولید تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم نسبت به کاهش هزینه ها در زنجیره تامین در جهت ایجاد شرایط رقابتی در بازار و حمایت توامان از حقوق تولید کننده و مصرف کننده اقدام کنیم. تعمیق ساخت داخل‌، تامین مواد اولیه مناسب، اصلاح و منطقی کردن قیمت ها در زنجیره و محصول نهایی نیز ضروری است.

صالحی نیا تصریح کرد: در این میان محصولات جدید و مطلوب مشتری که ایران خودرو برای عرضه در امسال و سال آینده دارد، نشان دهنده احترام به مشتریان است.

هنرستان های محروم ترین مناطق تجهیز می‌شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش ‌و پرورش نیز، امروز را یکی از روزهای پرافتخار آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: مقصد خدماتی که امروز ارسال می شود محروم ترین استان ها هستند که داشتن این اقلام برایشان آرزو بوده است.

علیرضا کمرئی ضمن قدردانی از مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که سبب شده تا این اقدام با سرعت بالایی به مرحله اجرایی برسد گفت: این حرکت، فرهنگی را در حوزه مسوولیت های اجتماعی پایه گذاری می کند و بنیانی را ایجاد می کند که دیگران هم آموزش و پروش را به عنوان مساله اصلی قرار دهند و مسایل به نحوی سازمان داده می شود که درنهایت نیروی انسانی با کیفیت تری در جامعه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هنرستان های آموزش و پرورش از به روز نبودن و پایین بودن استانداردهای تجهیزات رنج می برندو نوسازی و به روز کردن تجهیرات می تواند کمک شایانی به امر آموزش کند. در طول ۹ سال گذشته فقط حدود ۵۰ میلیارد تومان، توانسته ایم برای نوسازی تجهیزات هنرستان ها صرف کنیم، اما با جهت گیری های خوبی که بوده امسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای نوسازی هنرستان ها هزینه شده است. حوزه خودرو از جمله سنگین ترین حوزه ها است، اقدام امروز ایران خودرو در تجهیز هنرستان ها و آموزش نیروی انسانی بی بدیل خواهد بود.

کمرئی بر توسعه همکاری ایران خودرو با آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: امیدواریم در این مسیر توسعه آموزش های مهارتی که نیاز امروز جامعه است محقق شود.
مقیمی: سرمایه گذاری در نظام های مهارتی به نفع مردم و صنعت کشور است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم گفت: نخستین محموله از مجموعه خدماتی که منجربه ارتقای اقلام کمک آموزشی در حوزه فنی و حرفه ای کشور می شود را تقدیم مجموعه آموزش و پرورش می کنیم.

فرشاد مقیمی، تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را از جمله اقدامات ایران خودرو در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی خواند و گفت:‌ در گذشته نیز اقدامات مشابهی انجام شده، اما توزیع و پراکندگی این تجهیزات مناسب نبوده است، امروز نخستین محموله کمک آموزشی را به ارزش یک میلیارد تومان به مناطق کم برخوردار هفت استان هدیه کرده ایم.

وی عدالت در توزیع این تجهیزات با نظارت آموزش و پروش کشور و ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی هنرستان ها که نتایج آن به چرخه تولید ایران خودرو و همچنین شبکه خدمات پس از فروش باز خواهد گشت را از نتایج اقدام مسوولانه امروز ایران خودرو دانست و گفت: اقدام امروز در حوزه مصارف صنعت خودروی کشور، در حوزه تولید و خدمات پس از فروش موثر خواهد بود.

مقیمی در ادامه افزود: ایران خودرو امسال مدرسه ۱۲ کلاسه ای را در استان سیستان و بلوچستان افتتاح کرده و این امکانات آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش گذاشته است.

وی اهدای گان، ماسک و بهبود زیرساخت های حمل و نقل نظام سلامت با عرضه ۶۳ دستگاه آمبولانس در شرایط سخت کشور را از دیگر اقدامات مسوولانه ایران خودرو برشمرد و گفت: داخلی سازی تجهیزات آمبولانس را نیز در دستور کار گذاشته‌ایم و همکاری های موثری نیز در این مسیر شکل گرفته است.

مقیمی تصریح کرد: به منظور خدمت رسانی به نظام سلامت امکانات مختلف بهداشتی و آموزشی را در اختیار خانواده کارکنان قرار داده ایم تا به این ترتیب از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

وی از آمادگی برای ارتقای سطح دانش کادر آموزشی هنرستان های فنی و حرفه ای و به روزرسانی محتوای آموزشی هنرستان ها و اجرای برنامه های کارورزی خبر داد و تصریح کرد:‌ هر چه سرمایه گذاری آموزشی و به ویژه نظام های مهارتی بیشتر انجام شود،‌ انتفاع آن متوجه صنعت کشور و مردم خواهد شد.

یازده سال در صدر

مهدی مونسان مدیر عامل شرکت ایساکو نیز، با اشاره به پیشینه ۲۵ ساله آموزش به کارکنان نمایندگی‌های ایران‌خودرو گفت: این مجموعه سالانه ۳۰۰ هزار نفر/ساعت آموزش در زمینه خودرو و خدمات پس از فروش را در کارنامه خود دارد و با این سبقه آماده همکاری در به روزرسانی سرفصل‌های آموزشی مهارت‌محور در هنرستان‌ها، همیاری در برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای دبیران و ارایه برنامه کارآموزی و کارورزی همراه با تولید و خدمات به منظور جذب سریع فارغ‌التحصیلان هنرستانی رشته‌های مربوط به حوزه خودرو در بازار کار است.

گفتنی است، ایران‌خودرو امروز اقلامی همچون ۵۰ دستگاه موتور انژکتوری، ۵۰ دستگاه گیربکس دستی و ۵۰ دستگاه مجموعه فرمان را به منظور مساعدت و همکاری با وزارت آمورش و پرورش و بالا بردن کیفیت آموزشی و تربیت نیروی انسانی ماهر و مجرب، به مراکز فنی و حرفه‌ای استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرد و گام دیگری در راستای اجرای مسوولیت اجتماعی خود برداشت.

انتهای پیام/

افزایش 54 درصدی تولید خودرو سواری در ایران خودرو

جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو اعلام شد

عرضه سه محصول در ششمین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو

مسیر تحول در ایران خودرو باید حفظ شود/ طرح موضوع احتکار جفا در حق خودروسازان بود

یک پیشنهاد متفاوت برای صنعت خودرو و قطعه سازی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی