پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جایگاه سوخت-بنزین

افت 30 درصدی مصرف بنزین طی هفت ماهه نخست سال جاری

براساس آمار به ثبت رسیده، میزان مصرف بنزین طی هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه مدت مشابه سال قبل، افت 30 درصدی را تجربه کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اوج کاهش مصرف بنزین در فروردین سال جاری اتفاق افتاد. در این ماه برخی روزها مصرف بنزین به ۴۰ میلیون لیتر در […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

براساس آمار به ثبت رسیده، میزان مصرف بنزین طی هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه مدت مشابه سال قبل، افت 30 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اوج کاهش مصرف بنزین در فروردین سال جاری اتفاق افتاد. در این ماه برخی روزها مصرف بنزین به ۴۰ میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرد هر چند که میانگین مصرف عدد۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در روز را نشان می دهد. این عدد در مقایسه با میانگین مصرف در فروردین سال گذشته ۹۱ میلیون لیتر در روز بود.

روند رشد مصرف بعد از کاهش محدودیت های کرونایی در کشور آغاز شد و اردیبهشت ماه ایرانیان روزانه ۶۹ میلیون لیتر بنزین سوزاندند که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل کاهشی ۳۶ درصدی را نشان می دهد.

خرداد ماه با کنترل نسبی شیوع کرونا و البته وجود تعطیلات چند روزه در تقویم، مصرف بنزین که چند ماهی کمتر از ۷۰ میلیون لیتر در روز بود ناگهان به بالای ۸۰ میلیون لیتر افزایش پیدا کرد. مصرفی که اگر چه در مقایسه با ماه های گذشته افزایش پیدا کرده بود اما در مقایسه با خرداد سال ۹۸، افتی ۱۶.۵ درصدی را رقم شده بود.

در مجموع ایرانیان در بهار امسال در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته، ۳۹ درصد بنزین کمتری مصرف کردند که البته در این میان علاوه بر سهمیه بندی بنزین، شیوع کرونا نیز نقش آفرینی کرده بود.

تابستان روند مصرف بنزین صعودی بود از ۷۹ میلیون لیتر در تیرماه به ۸۴ میلیون لیتر در شهریور رسید. این در حالی بود که سال گذشته مصرف بنزین در تابستان در ماه های تیر تا شهریور به ترتیب ۱۰۰، ۱۰۴ و ۱۰۱ میلیون لیتر برآورد شده است.

در مجموع، مصرف بنزین در ایران در تابستان گذشته به طور میانگین ۱۰۲ میلیون لیتر در روز بوده که این میزان در تابستان امسال با کاهشی ۲۴ درصدی به ۸۲ میلیون لیتر کاهش یافته است.

افزایش میانگین مصرف بنزین در تابستان سال جاری در مقایسه با بهار نیز بیش از هر چیز به دلیل کاهش محدودیت ها بوده که باعث افزایش مسافرت ها نیز شد.

با این حال مصرف بنزین در مهرماه کاهشی شد و تا ۸۰ میلیون لیتر پایین آمد. مصرف در مقایسه با مهر سال ۹۸ نیز کاهشی ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی این آمارها حکایت از آن دارد در حالی که میانگین مصرف بنزین در ۷ ماهه اول سال ۹۸ عددی معادل ۹۷ میلیون لیتر در روز بوده، در ۷ ماهه سال جاری به ۷۵ میلیون لیتر در روز رسیده است. عددی که نشان می دهد مصرف بنزین حدود ۳۰ درصد کاهش را در کشور ثبت کرده است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

افزایش 20 مصرف سوخت CNG در تهران

افت 10 درصدی مصرف سوخت در کشور

احتمال حذف کارت سوخت خودرو

علت کسر بنزین از سهمیه کارت های سوخت چیست؟

مجلس طرحی برای تغییر قیمت بنزین و کاهش سهمیه ندارد

علت کاهش سهمیه سوخت برخی وانت بارها چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی