پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون-تریلی

1200 دستگاه کامیون در انتظار اخذ تائیدیه برای ترخیص از گمرک

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده ۱۲۰۰ دستگاه کامیون وارداتی در گمرک‌های کشور منتظر اخذ تاییدیه‌های لازم و ترخیص هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو صدرالله بمانا مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: نوسازی ناوگان فرسوده فرآیندی دارد. در مرحله […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده ۱۲۰۰ دستگاه کامیون وارداتی در گمرک‌های کشور منتظر اخذ تاییدیه‌های لازم و ترخیص هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

صدرالله بمانا مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: نوسازی ناوگان فرسوده فرآیندی دارد. در مرحله نخست باید در سامانه سازمان راهداری ثبت نام کنند که در حال حاضر دو هزار و ۴۳۰ نفر ثبت نام کرده‌اند اما همه آن ها مشمول نمی شوند اما این تعداد آن چیزی است که تا کنون به دست ما رسیده است.

وی افزود: در مرحله نخست آن‌ها را به سازمان استاندارد معرفی می کنیم که تا کنون برای ۹۰ شرکت مکاتبه انجام شده و مشابه آن را نیز برای محیط زیست ارسال کرده‌ایم تا تاییدیه‌های زیست محیطی لازم را نیز اخذ کنند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: تا کنون برای واردات سه هزار و ۴۲۲ دستگاه درخواست داده شده است که البته شاید کمتر بتوانند وارد کنند اما معمولا متقاضیان در وهله نخست سقف سهمیه‌های خود را درخواست می‌کنند. پس از این مرحله باید قراردادی با شرکت‌هی ارائه دهنده خدمات پس از فروش منعقد کرده و آن را به سازمان استاندارد و راهداری ارائه کنندکه تا کنون ۲۳۱ دستگاه از شرکت هایی که ثبت نام داشتند خدمات پس از فروش شان را آورده‌اند و سنجش شده اند.

بمانا گفت: از این تعداد استاندارد ۲۹ خودرو را با شماره شاسی تاییدیه داده است و بسیاری از آن ها تاییدیه نو دارند یعنی شرکت وارد کننده و خدمات دهنده‌شان یکی است. در این حوزه نیز چهار مدل از یک برند اروپایی را سازمان استاندارد تایید کرده است و از این مدل‌ها ممکن است یک تا چندین هزار دستگاه وارد شود که به متقاضیان بستگی دارد.

وی با اشاره به موجود بودن ۱۲۰۰ دستگاه کامیون زیر سه سال در مرزها و گمرک‌های کشور، اظهار کرد: اگر متقاضیان در مهلت زمانی تعیین شده استانداردهای لازم را برای کامیون‌شان نگیرند و زمان آن به پایان برسد، باید عودت شود. البته در برخی گمرک‌ها فضای لازم برای بازبینی و بازرسی خودرو نبود که مقرر شد، بستر لازم برای این کار فراهم شود و در حال حاضر این بازرسی‌ها در حال انجام است.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت کامیون‌های فرسوده در کشور اعلام کرد: هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور داریم که ازاین تعداد ۱۲۵ هزار دستگاه در شبکه حمل و نقل جاده‌ای است و به صورت مستمر فعال است اما در زمینه نوسازی تاکید ما بر تولید داخل است و هر قدر تولید شود، خریداری شده و دولت بابت آن ۹ درصد از سود تسهیلات ۱۸ درصدی را نیز می‌پردازد. به عبارت دیگر برای نوسازی ناوگان فرسوده مبنا را بر اساس سهمیه ۸۰ درصدی تولید داخل و ۲۰ درصدی واردات تنظیم کرده‌ایم اما به شرطی که کامیون وارد شودو در بازار به اندازه کافی موجود باشدو ار نشود به اجبار به سمت واردات حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

112 کانتینر قطعات قاچاق خودرو شناسایی و توقیف شد

تکذیب خبر ترخیص 1048 دستگاه پورشه از گمرکات کشور

آمادگی گمرک برای ترخیص 200 میلیون یورو لوازم یدکی خودرو

ضرورت تخصیص ارز و ارایه تسهیلات لازم برای ترخیص قطعات از گمرک

تکمیل و تحویل 60 هزار دستگاه خودرو ناقص

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی