پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز g کلاس-طراح گرافیکی

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

در این مقاله نمی خواهیم خودروهایی که صرفا آپشن های فراوانی دارند را به شما معرفی کنیم. شاید بعضی از خودروهایی که نامشان در این مقاله آمده است، از نظر تنوع تجهیزات رفاهی بسیار سطح پایین باشند، اما یک آپشن جالب و منحصر به فرد در آن ها باعث شده تا در لیست ما قرار […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

در این مقاله نمی خواهیم خودروهایی که صرفا آپشن های فراوانی دارند را به شما معرفی کنیم. شاید بعضی از خودروهایی که نامشان در این مقاله آمده است، از نظر تنوع تجهیزات رفاهی بسیار سطح پایین باشند، اما یک آپشن جالب و منحصر به فرد در آن ها باعث شده تا در لیست ما قرار بگیرند. البته از این نکته نباید گذشت که خودروهای مجلل و گران قیمت بارها نامشان در این مقاله تکرار شده است. چرا که بعضی از آپشن های خودرویی عجیب که علی رغم گران قیمت بودن شاید آنچنان کاربردی هم نباشند، فقط در خودروهای گران و لوکس به چشم می خورند.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

آپشن ها یا همان امکانات خودمان، یکی از مهمترین مقوله در زمینه ماشین و ماشین بازی به شمار می روند. فارغ از پیشرفت خودروها در بخش فنی یا در زمینه طراحی طی سالیان سال، خودروسازان همواره سعی داشته اند تا محصولات تولیدی خود را از نظز فهرست تجهیزات و امکانات رفاهی نیز بهبود بخشند. خریداران و خودروسوارها هم طی این سال ها بیش از پیش به آپشن خودروها علاقه مند شده اند. چرا که رفته رفته با متنوع شدن این امکانات، حس راحتی و آسایش هنگام سواری با خودرو را بیشتر و بیشتر تجربه کرده اند.

اگر گشتی در دنیای جذاب خودرو بزنید، به این نتیجه می رسید که دسته ای از خودروسازان در زمینه فنی سرآمد هستند و خودروهایشان از نظر جذابیت سواری و قابلیت های فنی حرف اول را می زند، دسته ای دیگر از طراحانی پنجه طلا بهره می رند و طراحی خودروهایشان مثل یک جادو بیننده را میخکوب می کند و دسته ای هم پرچمدار استفاده از آخرین تکنولوژی ها و امکانات رفاهی در محصولاتشان هستند.

اگر هم بخواهیم تفکیکی نسبی در این زمینه قائل شویم، باید بگوییم خودروسازان آلمانی در ارتقاء تکنولوژی و امکانات رفاهی، همیشه یک گام جلوتر از سایر خودروسازان بوده اند و تجهیزات به کار رفته در خودروهای آلمانی، همواره الگویی برای سایر خودروسازان بوده است. البته کره ای ها هم در سال های اخیر حسابی در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند و امکانات رفاهی متنوع را در محصولاتشان توسعه داده اند.

در این مقاله نمی خواهیم خودروهایی که صرفا آپشن های فراوانی دارند را به شما معرفی کنیم. شاید بعضی از خودروهایی که نامشان در این مقاله آمده است، از نظر تنوع تجهیزات رفاهی بسیار سطح پایین باشند، اما یک آپشن جالب و منحصر به فرد در آن ها باعث شده تا در لیست ما قرار بگیرند. البته از این نکته نباید گذشت که خودروهای مجلل و گران قیمت بارها نامشان در این مقاله تکرار شده است. چرا که بعضی از آپشن های عجیب که علی رغم گران قیمت بودن شاید آنچنان کاربردی هم نباشند، فقط در خودروهای گران و لوکس به چشم می خورند.


ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود (اینجا کلیک کنید)


اولین سیستم صوتی خودرو (1)

سیستم پخش موسیقی کرایسلر در دهه 50 میلادی

در سال‌های دور دستگاه پخش موسیقی در دسته ویژگی‌های استاندارد خودرو به شمار نمی رفت. در سال ۱۹۵۹ کرایسلر اولین شرکتی بود که دستگاه پخش خودرو را به محصولات خود به عنوان یک آپشن اضافه کرد. در آن زمان تنها با دیسک‌های بزرگ رکورد می‌شد به موسیقی گوش داد و برای این کار دستگاه‌های بزرگی مانند گرامافون لازم بود. اما شرکت فیلیپس با سیستم پخش داخل خودرو Auto Mignon، تحول بزرگی در تجربه رانندگی ایجاد کرد.

این دستگاه توانایی آن را داشت تا ۴۵ دقیقه به پخش موسیقی ادامه دهد و این ویژگی برای رانندگان بسیار لذت بخش بود. این دستگاه در زیر کنسول جلو قرار می‌گرفت و چالش‌برانگیزترین قسمت گوش دادن به انواع موسیقی، حمل و قراردادن دیسک‌های بزرگ آن بود. این دستگاه پخش قدم به قدم توسعه یافت تا الان به چیزی که در خودروهای مدرن می بینید برسد.

چمدان یکپارچه آلفارومئو 90

آلفارومئو 90 یک سدان نسبتا لوکس بود که بین سال های 1984 تا 1987 تولید می شد.پس از پرت شدن چمدان یکی از مدیران آلفارومئو هنگام ترمزگیری شدید، ایتالیایی ها تصمیم گرفتند نا چمدانی یکپارچه با داشبورد را طراحی کنند. ویژگی های جلب و منحصر به فرد آلفارومئو آلفا 90 به همینجا ختم نمی شود. صفحه آمپر مورب این خودرو هم از جمله ویژگی های جالب آن به شمار می رود که نمی تونید نمونه آن را در خودروی دیگری پیدا کنید.



خلاقیت جالب هوندا در طراحی امکانات رفاهی خاص

دوش آب در هوندا CR-V

بله درست شنیدید، دوش آب! قطعا این آپشن شاسی بلند هوندا CR-V در سال ۱۹۹۷ یکی از متفاوت‌ترین امکانات جانبی خودرو‌ها در تاریخ است. ایده طراحی دوش آب در شاسی بلند CR-V از آنجا شکل گرفت که این یک خودروی خانوادگی با قابلیت های مناسب خارج جاده ای بود و سرنشینان پس از گلی شدن در طبیعت گردی، نیاز به همچین وسیله ای برای تمیز کردن خودشان داشتند.

هوندا CR-V به یک یخچال کوچک به علاوه یک پمپ آب ۱۲ ولتی مجهز شده بود و با اتصال به یک شلنگ و سردوش، نقش یک حمام یا وسیله شست‌و‌شو سیار را بازی می کرد. با این وسیله کارآمد دیگر نگرانی از خاکی شدن کودکان در طبیعت وجود نداشت. همچنین بعد از شنا در یک دریاچه یا ساحل نیز سرنشینان می توانستند یک استحمام کوتاه داشته باشند. این دوش آب شاید یکی از کاربردی ترین وسایل در مسافرت‌های خانوادگی به شمار می رفت.

جاروبرقی هوندا ادیسه

اگرچه ایده قرار گرفتن یک جاروبرقی کوچک در قسمت عقبی ماشین‌های مینی ون چندان جدید نبوده و قدمتی تقریباً به‌اندازه این کلاس خودروها دارد، اما در کل، می‌توان گفت که بودن یک جاروبرقی کوچک در قسمت عقب خودرو که بتوان با استفاده از آن، در مواقع نیاز، فضای باز مینی ون را تمیز کرد، آپشن جالب و کاربردی به نظر می‌آید.

آپشن Dog Package هوندا المنت

خودروهای شاسی بلند روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده و در حال تصاحب بازار هستند. یکی از ویژگی هایی که سبب شده این موضوع شتاب بیشتری بگیرد، کابین جادار و قابلیت های مناسب این خودروها در حمل بار، سرنشینان و حتی حیوانات خانگی بوده است. برای آسودگی خاطر دارندگان حیوانات خانگی، هوندا در سال 2010 آپشنی ویژه به نام Dog Package را برای کراس اوور المنت عرضه کرده است.

این آپشن شامل رمپ و پوششی مخصوص برای قسمت بار است. همچنین با سفارش آن یک فن نیز به قسمت عقب خودرو اضافه می شود تا هوای این بخش را برای حیوانات خانگی مطبوع کند. هوندا در آن زمان برای آپشن Dog Package قیمتی برابر با 750 پوند تعیین کرده بود.


برای خواندن جدیدترین اخبار از خودروی خودران اپل اینجا کلیک کنید


رولزرویش و اشرافی ترین امکانات رفاهی

نورپردازی متفاوت سقف و کابین

یکی از آپشن های جالبی که تقریبا به یک نشانه برای محصولات رولزرویس تبدیل شده است، تزئین پوشش سقف با لامپ های کوچک است. این آپشن Starlight Headliner نام داشته و با بیش از 1000 لامپ فیبر اپتیک آسمان شب را برای سرنشینان خودرو شبیه سازی می کند. از آنجایی که رولزرویس یک برند اشرافی در صنعت خودرو به شمار می رود، پس دور از ذهن نیست که امکانات و آپشن های اینچنینی محصولاتش نیز قیمتی نجومی داشته باشند. به طور مثال همین آپشن سقف کهکشانی بیش از 9000 پوند برای مشتریان رولزرویس خرج بر می دارد.

جالب است بدانید با چنین رقمی می توانید یک واکسهال آدام خریداری کنید. این خودرو هم دارای آپشن مشابهی به نام Stars Illuminated Headliner است که فقط 400 پوند قیمت دارد!

چتر داخل درهای رولزرویس

یکی از مشخصه های محصولات رولزرویس، قرار گرفتن یک چتر در داخل در خودرو است که با فشردن یک دکمه بیرون آمده و با قرار دادن در محل خود خشک می شود. این آپشن با کلاس و متفاوت در تمام محصولات رولزرویس به صورت استاندارد ارائه می شود. لوگو RR بر روی دسته این چترها حک شده است و تنها با فشار یک دکمه از داخل گلگیر یا جلو بیرون می‌آیند. این گزینه آپشن ابتدا در رولزرویس فانتوم به کار گرفته شد.

آرم ثابت وسط چرخ ها

 یکی از جزییات نام‌آشنا که در تمام خودروهای رولزرویس به چشم می خورد، مرکز چرخ با لوگوی RR همواره ثابت است تا خدایی ناکرده این لوگوی اشرافی به صورت معکوس قرار نگیرد و غرور این اتومبیل را زیر پا (بخوانید: چرخ) نگذارد!

مجسمه کاپوت رولزرویس

مجسمه ضد سرقت رولزرویس

“اسپریت اکستیسی” نام مجسمه نقره‌ای رنگ و گران قیمتی است که که نماد خودروهای رولزرویس به شمار می رود. این مجسمه که از نیکل و کروم ساخته شده از سال 1920 روی هر رولزرویسی به صورت استاندارد نصب می‌شود. این مجسمه ضد زنگ بوده و در صورت تمایل مشتریان با آب‌کاری طلا 24 عیار یا کریستال‌های سخت نیز ساخته می‌شود. ارزش واقعی این مجسمه تا 10 هزار دلار عنوان شده است!

پس هرچقدر هم ثروتمند باشید، دلتان نمی آید خودروی لوکستان را با مجسمه 10 هزار دلاری روی کاپوتش در خیابان رها کنید تا لقمه چرب و نرمی گیر سارقان خودرو بیاید. اما مالکان خودروهای رولزرویس می توانند مطمئن باشند که مجسمه گران قیمت روی جلو پنجره خودروشان هرگز به سرقت نمی رود.

چرا که این مجسمه در صورت برخورد دست یا وارد کردن ضربه در یک محوطه 3 اینچی داخل قلاف خود در جلوپنجره می رود. علاوه بر اینکه این مجسمه با روشن شدن خودرو از جای خود بیرون آمده و با خاموش شدن خودرو داخل جلوپنجره فرو می رود، راننده نیز می تواند توسط یک دکمه این مجسمه را ظاهر یا مخفی کند.


اینجا کلیک کنید و با آخال شادو، دوچرخه ای با الهام از اسب اصیل ترکمن آشنا شوید


بنتلی غرق در اشرافیت

ساعت مکانیکی برتلینگ

در خودرو‌های گران قیمت بنتلی، چشمتان به آپشن‌های گران قیمت متنوعی می خورد. ساعت لاکچری و مکانیکی ساخت شرکت سوئیسی Breitling، یکی از آپشن‌های مرسوم در محصولات بنتلی به شمار می رود و علاوه بر نشان دادن زمان، تاکیدی بر این است که سوار بر خودرویی گران قیمت و بسیار لوکس شده اید. این ساعت از الماس و طلا ساخته شده و با قیمت ۱۱۷ هزار پوند، یکی از گران‌ترین آپشن‌های موجود در بازار خودرو است. البته انواع ارزان تر این ساعت نیز در محصولات بنتلی قابل نصب هستند. شرکت Breitling به خریداران قول می‌دهد که ساعت لاکچری این شرکت با ظرافت تمام ساخته شده و حتی یک ثانیه عقب نمی‌ماند!

تجهیزات ماهیگیری در بنتلی بنتایگا

شاسی بلند بنتلی بنتایگا به جز ساعت سوئیسی گران قیمت، آپشن‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز دارد. ست یا بسته تجهیزات ماهیگیری شرکت Mulliner یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی است که با پرداخت هزینه‌ای گزاف بر روی بنتایگا قرار می گیرد. این ست جذاب برای عاشقان به گردشگری و ماهیگیری تهیه شده که در آن تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای ماهیگیری قرار می‌گیرد. این مجموعه با چوب و چرم باکیفیت ساخته شده و یک یخچال کوچک برای تازه ماندن ماهی‌های صید شده را نیز در خود جای داده است. برای بهره بردن از این آپشن جذاب در بنتایگا، کافیست سر کیشه را شل کنید و حدود 80 هزار دلار پرداخت کنید!


اینجا کلیک کنید و با خودروی رئیس جمهور آمریکا و آپشن های خاصش آشنا شوید


صندلی های مخصوص فضای باز در رنج روور

فرض کنید به طبیعت رفته و در کنار یک دریاچه کمپ خود را برپا کرده‌اید، در این حال داشتن صندلی‌های اضافه برای نشستن در محیط بیرون خودرو و استفاده از هوای تازه بسیار لذت بخش است. برای داشتن این صندلی‌ها در شاسی‌بلند‌های رنج روور باید هزینه هزار و ۷۰۰ پوند را پرداخت کنید. این صندلی‌های چرمی و جمع‌شونده در دو رنگ مشکی و برنزی قابل سفارش هستند و در عقب خودرو نصب می‌شوند. البته آپشن‌هایی مانند این صندلی‌ها و ست ماهیگیری بنتلی، فضای پشت خودرو را اشغال کرده و حجم بار قابل حمل را کاهش می‌دهند. این آپشن خاص در رنج روور Event Seating نام دارد.


این صندلی های خاص دارای پوشش چرمی هستند و در مواقعی که به آنها نیازی نباشد، به سادگی در کف قسمت بار جمع می شوند.

سیستم هشدار باران در مینی

خودروهای شرکت مینی به داشتن آپشن‌های جذاب و کارآمد، معروف هستن.، آپشن‌هایی که در سیستم فنی، طراحی، سیستم‌های هوشمند و سیستم چندرسانه‌ای خودرو به چشم می‌خورند. اما یکی از کارآمدترین آپشن‌های مینی، سیستم پیش‌بینی و هشدار بارش باران است. البته این سیستم درمدل‌های کروکی قابل سفارش است تا در هنگام باز بودن سقف، به راننده احتمال بارش باران را هشدار داده تا سقف خودرو را ببندد. این سیستم با اتصال به پایگا‌های هواشناسی و مسیریابی کار می‌کند و هزار و ۶۰۰ پوند قیمت دارد. این سیستم هشدار به خصوص در مواقع پارک بودن خودرو بسیار کارآمد است تا در صورت باز بودن سقف، از خیس شدن و ورود آب به داخل خودرو پیش‌گیری شود.

سقف باز شمار مینی

شاید یکی از عجیب‌ترین یا بی‌مصرف‌ترین آپشن‌های موجود در در تاریخ دستگاه Openometer خودرو مینی Mk۲ کروکی باشد. Openometer معنایی نزدیک به سقف‌باز شمار دارد و کار آن محاسبه ساعت‌هایی است که سقف خودرو کروکی مینی باز مانده و بسته نشده است. هدف خاصی از وجود و کارایی این دستگاه نمی‌توان عنوان کرد، اما سقف‌باز شمار موجب شد تا چالشی برای ثبت رکورد بیشترین زمان باز گذاشتن سقف در میان دارندگان مینی Mk۲ راه بیوفتد.


اینجا کلیک کنید و با گران ترین و خاص ترین خودروهای پلیس آشنا شوید


حسگر ضربان قلب در محصولات ولوو

یکی از خاص‌ترین آپشن‌هایی برای سیستم امنیتی خودرو در نظر گرفته شده، حسگر ضربان قلب ولوو است که در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ برای مدل‌های S۸۰ و V۷۰ این شرکت عرضه شد. حسگر اثرانگشت بخشی از بسته امنیتی این خودرو‌ها بود که شامل یک سوئیچ بدون کلید می‌شد، این سیستم دارای یک حسگر تشخیص ضربان قلب در داخل کابین خودرو می‌شد، از طرفی برروی سوئیچ یک چراغ قرمز رنگ وجود داشت که در هنگام بسته بودن درب خودرو و تشخیص وجود ضربان قلب داخل کابین، روشن و خاموش می‌شد. درواقع این سیستم در هنگام قفل بودن خودرو تشخیص می‌داد که فردی به داخل کابین وارد شده یا نه و به این ترتیب از سرقت خودرو جلوگیری می‌کرد. کل سیستم امنیتی پیشرفته ولوو با قیمت ۷۵۰ پوند قابل خریداری بود.

پوشش چرمی دریچه هوا، آپشن سفارشی پورشه

پورشه در مورد شاخصه‌های لوکس بودن خودروهای خود کمی حساس بوده و به همین خاطر، آپشن هایی را ارائه می‌دهد که در کمتر خودرویی یافت می‌شوند. اگر فردی که قصد خرید خودروی پورشه خود را دارد، در مورد چرم بودن تزئینات داخلی خودرو، وسواس داشته باشد، می‌تواند دریچه‌های هوا، فرمان، حلقه‌های اتصال کمربند و حتی جعبه‌فیوز خودروی خود را نیز از جنس چرم انتخاب کند.

خودروسازان آلمانی به خاطر حد بالایی از شخصی سازی و آپشن های زیادی که برای مشتریانشان فراهم می کنند، معروف هستند. چنانچه خریداران پورشه 911 نسبت به پلاستیک وسواس داشته و خواهان استفاده حداقلی از آن در اتومبیل خود باشند، می توانند با پرداخت 800 پوند، پره های موجود در دریچه های سیستم تهویه مطبوع را با نمونه های چرمی عوض کنند.

چادر مسافرتی آئودی Q3

اگرچه خودرویی مانند پونتیاک آزتک (Aztek) که چهره چندان جذابی نداشت اما توانست با ایده‌های جالبی برای راحتی سرنشینان مانند یک چادر قابل‌حمل، از این نظر حرفی برای گفتن داشته باشد؛ اما برای آئودی، این چادر می‌تواند از قسمت عقب سقف شاسی‌بلند باز یا بسته‌شده و از این نظر بسیار راحت است. چادری که می‌تواند در مدت کمتر از 10 دقیقه باز شود.


مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران (اینجا کلیک کنید)


پنل های خورشیدی در باله عقب نیسان لیف

در خودروهای برقی شاید با استفاده زیاد و هم‌زمان از تهویه مطبوع خودرو، رادیو، چراغ‌ها و امکانات دیگر خودرو، باتری این خودروها زودتر خالی‌شده و پاسخگوی مسیرهای طولانی نباشند؛ اما شرکت نیسان که ایده‌های جالبی در خصوص خودروهای برقی و امکانات آن‌ها ارائه داده است،

این ایده جالب و البته کاربردی را که بتوان قسمتی از انرژی خودرو را از طریق باله (اسپویلر) تولید کرد را در مدل Leaf به‌کاربرده است.

دستگاه قهوه ساز فیات 500

ایتالیایی ها برای خریداران فیات 500L یک آپشن 300 پوندی جالب پیشنهاد می دهند. این آپشن یا به عبارت بهتر دستگاه Lavazza 500 Espresso Machine نام داشته و از طریق آن می توان در داخل خودرو قهوه درست کرد. این دستگاه به جا فندکی متصل شده و برق خود را از آن دریافت می کند.

دکمه سرعت بوگاتی

15 سال پیش بود که بوگاتی ویرون با رسیدن به سرعت 407 کیلومتر بر ساعت، توانست رکورد را جابجا کند و به سریع ترین خودروی سواری جهان تبدیل شود. البته این سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعتی به همین راحتی هم به دست نمی آید. بوگاتی ویرون در حالت عادی بیشینه سرعتی در حدود ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد. اگر کسی بخواهد به بیشینه سرعت ۴۰۷ کیلومتری آن برسد باید از دکمه مخصوصی به نام Speed key یا دکمه سرعت که در کنار راننده تعبیه شده است استفاده کند تا بتواند همه پتانسیل آن را فعال کند.

با روشن کردن این دکمه، رایانه خودرو شروع به بررسی چک لیستی طولانی می کند تا امکان دستیابی خودرو به حداکثر سرعت را فراهم کند. با فعال کردن دکمه سرعت، فاصله خودرو از سطح زمین از ۱۲۵ میلی‌متر به ۶۵ میلی‌متر در قسمت جلو و ۷۰ میلی‌متر در قسمت عقب می رسد. علاوه بر آن، باله عقبی پایین‌تر آمده و زاویه دیفیوزر خودرو برای کاهش حداکثری مقاومت در برابر هوا کمی تغییر می کند.

آینه عقب کادیلاک با قابلیتی متفاوت

جایگزینی آینه های عادی با آینه هایی که به دوربین متصل شده اند، نشان از گذر زمان دارد. کادیلاک عقیده دارد این آینه های دیجیتال که تصاویر را از دوربین های نصب شده در عقب خودرو دریافت می کنند، تا 300% دید بهتری نسبت به آینه های عادی برای راننده فراهم می کنند.

به لحاظ تئوری استفاده از این آینه ها ایده بسیار جالبی است، اما در عمل آنها کارایی چندانی از خود نشان نداده اند؛ مخصوصا در شب که تصویر به نمایش در آمده از قسمت عقب خودرو بسیار مبهم و غیرمفید است.

برچسب‌ها : 24 ساعتهآئودیآئودی Q3آلفارومئو 90آپشن Dog Package هوندا المنتآپشن خاص رنج روورآپشن خودروآپشن سفارشی پورشهآپشن های جالب فیات 500آپشن های خاص رولزرویسآپشن های خاص هونداآپشن های خودروییآینه عقب کادیلاکامکانات خاص رولزرویسامکانات خودرواولین سیستم صوتی خودروایمنی خودروهای ولووبنتلیبوگاتیبوگاتی ویرونبوگاتی ویرون سوپر اسپرتبوگتی شیرونتاریخچه سیستم پخش خودروتجهیزات ماهیگیری در بنتلی بنتایگاجاروبرقی خودروجاروبرقی هوندا ادیسهجالب ترین آپشن های خودروییجنس مجسمه روی کاپوت رولزرویسحسگر ضربان قلب در محصولات ولووخودروی اشرافیخودروی برقیخودروی روبازخودروی لوکسخودروی مجللدریچه تهویه هوای چرمیدستگاه قهوه ساز فیات 500دوش آب در خودرودوش آب هوندا CR-Vدکمه سرعت بوگاتیرنج رووررولزرویسرولزرویس فانتومرولزرویس کالیننرولزرویس گوستساعتساعت گران قیمتساعت گران قیمت برتلینگساعت گران قیمت بنتلیسقف باز شمار مینیسیستم پخش کرایسلرشاسی بلند لوکسصندلی های فضای باز رنج روورصندلی های گران قیمت رنج روورصنعت خودروعجیب ترین آپشن های خودروییفیاتفیات 500قیمت تجهیزات ماهیگیری بنتلی بنتایگاقیمت ساعت برتلینگقیمت ساعت لوکس بنتلیقیمت مجسمه روی کاپوت رولزرویسمجسمه روی کاپوت رولزرویسمینیمینی کوپرنیساننیسان لیفهونداهوندا CR-Vهوندا ادیسههوندا المنتولووپنل های خورشیدی نیسان لیفپورشهپکیج نگهداری از حیوانات خانگی در خودروچادر مسافرتی آئودی Q3چتر داخل درهای رولزرویسچتر رولزرویسچمدان یکپارچه آلفارومئوکادیلاککرایسلر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی