پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لوازم یدکی خودرو

رشد 70 درصدی قطعات و لوازم یدکی خودرو

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران بیان کرد: افزایش نرخ ارز و کمبود برخی از اقلام سبب شد تا قیمت آنها 70 درصد نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش یابد . به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۹

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران بیان کرد: افزایش نرخ ارز و کمبود برخی از اقلام سبب شد تا قیمت آنها 70 درصد نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش یابد .

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در مورد اوضاع بازار لوازم یدکی کشور بیان کرد: ابتدا اینکه اعضای اتحادیه حق فروش قطعات دست دوم ندارند و فروش آن جرم است. اگر یکی از همکاران لوازم دست دوم بفروشد ضمن اینکه مجازات می‌شود، مغازه او نیز به مدت 15 روز پلمپ می‌شود.

وی افزود: در برخی از اقلام به علت کمبود و افزایش قیمت ارز نسبت به خرداد ماه 50 درصد و نسبت به قبل از کرونا 70 درصد افزایش قیمت داشتیم، اقلامی که در ایران تولید می‌شوند نیز 20 تا 30 درصد گران‌تر شده‌اند.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با تاکید بر اینکه ثبات قیمت ارز مهم‌تر از کاهش یا افزایش آن است گفت: علت گرانی امروز بازار لوازم یدکی، افزایش قیمت ارز است. کاهش قیمت ارز تاثیر چندانی بر قیمت لوازم یدکی نداشته، اما اگر قیمت ارز ثابت بماند، می‌توانیم اطمینان دهیم که لوازم یدکی خودرو نیز با افت قیمت مواجه خواهد شد. 40 تا 50 درصد مواد اولیه تولیدکنندگان نیز وارداتی است که قیمت ارز روی قیمت تمام‌شده آنها نیز تاثیر می‌گذارد.

وی در مورد واردات قطعات خودرو خاطرنشان کرد: به علت شیوع کرونا واردات ما از کشورهایی که با آنها مراوده داشتیم، کاهش پیدا کرده است، چند ماهی به طور کلی واردات قطع شده بود اما امروز 30 تا 40 درصد واردات قطعات خودرو برقرار شده، بنابراین نسبت به قبل از کرونا 60 تا 70 درصد با کاهش واردات مواجه هستیم ضمن اینکه تغییرات قیمت ارز نیز تاثیرات مهمی در این زمینه دارد و همین کمبود نیز باعث گرانی می‌شود و بازگشت به شرایط اولیه مستلزم کمک دولت به خصوص گمرک و سازمان صمت است.

کاظمی افزود: ما می‌توانیم از بسیاری از کشورها قطعه خریداری کنیم اما به علت تحریم‌ها نمی‌توانیم وارد کنیم؛ در حال حاضر واردات ما از طریق کشورهای همسایه مثل عراق، امارات، ترکیه، آذربایجان و بیشتر از چین است.

وی با اشاره به اهمیت واردات کالای باکیفیت یادآور شد: برای جلوگیری از واردات کالای کم‌کیفیت نیازمند یاری سازمان صمت هستیم، اگر بخش ثبت سفارش سازمان صمت با اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه لوازم یدکی همکاری کند، ما می‌توانیم قطعاتی که را که قرار است ثبت سفارش شوند، کارشناسی کنیم تا اجازه ورود کالا داده شود. اکنون مطلقا چنین همکاری بین اتحادیه‌ها و سازمان صمت وجود ندارد؛ اگر امروز کالای بی‌کیفیت وارد کشور می‌شود ما خودمان را مقصر نمی‌دانیم بلکه مقصر آن وزارت صمت، گمرک و سازمان استاندارد است.

کاظمی همچنین اظهار کرد: تقاضا 20 تا 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. بسیاری به علت افزایش قیمت‌ها نمی‌توانند خودروی خود را تعمیر کنند، از طرفی تردد نیز کاهش پیدا کرده و خودروها کمتر آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

قطعات یدکی مسروقه در بازار لوازم یدکی خرید و فروش نمی شود

فراوانی بیش از اندازه روغن موتور تقلبی در بازار/ رشد 40 درصدی روغن موتور خودرو

آمادگی گمرک برای ترخیص 200 میلیون یورو لوازم یدکی خودرو

قطعات خودرو به صورت قاچاق و بی‌کیفیت راهی بازار می شود

قیمت انواع لنت ترمز خودرو در بازار

آخرین قیمت دیسک و صفحه کلاچ خودرو در بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی