پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

افزایش 27 درصدی تولید انواع خودرو طی 8 ماهه نخست سال جاری

دبیر انجمن خودروسازان از رشد تولید 27 درصدی انواع خودرو طی 8 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان گفت: در ۸ ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید انواع خودرو بیش از ۲۷ […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۹

دبیر انجمن خودروسازان از رشد تولید 27 درصدی انواع خودرو طی 8 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان گفت: در ۸ ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید انواع خودرو بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است. این آمار برای خودروهای سواری نشان‌دهنده حدود ۲۷ درصد رشد بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان رشد مربوط به خودروهای کامیون و اتوبوس بوده است، به این صورت که تولید اتوبوس ۸۹ درصد افزایش داشته است و کامیون نیز ۶۱ درصد بیشتر تولید شده است.

وی در خصوص دلایل رشد تولید خودرو با وجود افزایش نرخ ارز گفت: خودروسازان به دنبال کاهش وابستگی به خارج از کشور هستند، چراکه واردات، دردسرهای خود را دارد و نیازمند تامین ارز، ماندن در صف بانک مرکزی برای تخصیص ارز نیمایی و… است.

به گفته نعمت‌بخش، برگزاری میزهای ساخت داخل و تامین قطعات خودرو از سازندگان کشور، یکی از دلایل رشد تولید خودرو بوده است.

دبیر انجمن خودروسازان دستور معاون اول رییس‌جمهور برای ترخیص قطعات و مواد اولیه از گمرک با شرایط آسان‌تر و کاهش بروکراسی اداری را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر میزان تولید خودرو دانست.

نعمت‌بخش با بیان اینکه با تغییرات در وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی میان بخش‌های مرتبط با صنعت خودرو بیشتر شده است، اظهار کرد: برای مثال ورق فولادی به عنوان یک ماده اولیه بسیار مهم برای خودروسازان است و از مجتمع فولاد مبارکه تهیه می‌شود. تا پیش از این ابتدا خودروساز باید مبلغ خرید مواد اولیه را به فولاد مبارکه پرداخت می‌کرد و بعد از آن در نوبت دریافت می‌ماند.

وی افزود: در حال حاضر خرید ورق فولادی از فولاد مبارکه با گشایش ال‌سی ریالی امکان‌پذیر شده است و این به خودروسازان برای افزایش تولید کمک زیادی کرده است.

وی اعلام کرد: تهیه مواد پتروشیمی از طریق گشایش اعتبار اسنادی نیز در حال پیگیری است و وزارتخانه جلساتی را تدارک دیده است که خودروسازان نیز در آن حضور دارند.

وی اشاره کرد: افزایش تولید خودرو بر روی قیمت حاشیه بازار اثر خواهد داشت و قیمت حاشیه بازار کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ منبع: قطعه نیوز

افزایش تکالیف خودروسازان با تدوین بسته حمایتی از صنعت/ ۹۵۰۰ دستگاه خودرو در انتظار تعیین قیمت

افزایش قیمت خودرو به شرط رشد تولید/ شرط وزارت صمت برای خودروسازان

افزایش ۲۱ درصدی تحویل خودرو به مشتریان

ایران پانزدهمین خودروساز در جهان

رشد 13 درصدی تولید خودرو در کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی