پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای توسان

چگونگی ساختار چراغ های جلو نسل جدید هیوندای توسان

شرکت هیوندای در نسل جدید خودرو توسان خود، فناوری خاصی در چراغ های جلو این خودرو به کار برده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خلاقیت در طراحی چراغ جلو عاملی مهم در جذب مشتری خودروها محسوب می‌شود. برای مثال در سال‌های آغازین دهه‌ی ۱۹۷۰، حالت مخفی چراغ‌ها برای دوج چارجر و لینکلن کنتیننتال […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۹

شرکت هیوندای در نسل جدید خودرو توسان خود، فناوری خاصی در چراغ های جلو این خودرو به کار برده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خلاقیت در طراحی چراغ جلو عاملی مهم در جذب مشتری خودروها محسوب می‌شود. برای مثال در سال‌های آغازین دهه‌ی ۱۹۷۰، حالت مخفی چراغ‌ها برای دوج چارجر و لینکلن کنتیننتال ایجاد محبوبیت کرد. همچنین، چراغ‌های کاملا مخفی داخل بدنه مشابه فراری دیتونا و پلی‌موث سوپربرد و نیسان ۱۸۰SX که هنگام لزوم بالا می‌آمدند (Pop-Up Headlights)، برای زمانی درحدود سی سال در خودروهای اسپرت سراسر جهان استفاده شدند.

در سال‌های انتهایی قرن بیستم، با تغییر قوانین ایمنی و بهبود شرایط آیرودینامیک خودروها، خلاقیت در چراغ‌های جلو، خصوصا برای شاسی‌بلندها، کاهش یافت. حالا با رسیدن به دهه‌ی سوم قرن بیست‌ویکم، حرارت پیشرانه‌ها و نیاز آن‌ها به هوای ورودی از سمت مقابل، بسیار کمتر از خودروهای قدیمی است. این مزیت به طراحان خودرو اجازه می‌دهد از جلوپنجره برای جاسازی چراغ یا ادوات زینتی استفاده کنند.

توسان ۲۰۲۱ با چراغ‌هایی الهام‌گرفته از مرسدس بنز EQC رونمایی شد؛ اما نوآوری‌هایی هم داشت. فناوری موجود در این بخش حالتی نیمه‌آینه‌ای دارد و لایه‌ای بسیار نازک از فلز روی شیشه بیرونی منبع نور نصب شده است که درخشندگی چراغ را در حالت روشن یا خاموش بهبود می‌دهد. به‌بیان‌ساده‌تر، در هر طرف سیستم روشنایی توسان فقط یک لامپ وجود دارد و مجموعه‌ای از LEDها استفاده نشده‌اند.

ساختار چراغ برای توسان ۲۰۲۱، بسیار پیچیده و متشکل از پنج قطعه متفاوت است که روی‌هم سوار می‌شوند. ترکیبی مشابه با چهار قطعه هم برای چراغ عقب وجود دارد:

چراغ هیوندای

بخش اول، لایه‌ای پلاستیکی است که لامپ اصلی را نگه می‌دارد؛

بخش دوم، پنج رفلکتور کریستالی برای تقویت نور است؛

بخش سوم، تلقی اضافی با حالتی شبیه عدسی به چراغ اضافه می‌کند؛

بخش چهارم، جایگاهی برای بخش پنجم خواهد بود که ادوات تزیینی را شامل می‌شود؛

ساخت منبع نور اصلی توسان ۲۰۲۱ به‌تنهایی، نه‌تنها پیچیده و پرهزینه است؛ بلکه تجهیزاتی اضافی نیاز دارد. تک LED داخل کاسه چراغ برای تأمین نور موردنیاز خودرو، قدرت زیادی مصرف می‌کند و گرمازا خواهد بود؛ به‌همین‌دلیل، حسگرهای ویژه مخصوص این قسمت پیش‌بینی شده است تا حرارت چراغ‌ها را اندازه‌گیری کند و در وضعیت اضطراری، قدرت نورافشانی را کاهش دهد.

شاید در ظاهر چراغ‌های پیچیده و چشم‌نواز توسان ۲۰۲۱ جالب باشند؛ اما هزینه‌ی تعمیر یا تعویض آن‌ها برای مدل‌های تصادفی پرهزینه خواهد بود. تصمیم مدیران هیوندای برای استفاده از این تجهیزات در کراس‌اوری نسبتا ارزان‌قیمت خانوادگی، نشان‌دهنده‌ی عزم آن‌ها برای ایجاد تفاوت با رقبا و حضور قدرتمند در پرتقاضاترین کلاس بدنه‌ی جهان است.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

معرفی هیوندای توسان مدل 2021

كي تي ال (نماينده رسمي خودروهاي هيونداي در ايران)، قدردان كادر درماني كشور

KTL طرح ” شوق زندگی در تابستان با هیوندای ” را اجرا می کند

هیوندای نسخه N مدل های توسان و کونا را عرضه می کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی