مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران بیان کرد: موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی باید جریمه شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره موضوع معاینه فنی موتورسیکلتها در پایتخت اظهار کرد: حدود 15 سال است که 10 خط ویژه مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت در تهران […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره موضوع معاینه فنی موتورسیکلتها در پایتخت اظهار کرد: حدود 15 سال است که 10 خط ویژه مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت در تهران داریم ولی فقط از ابتدای سال 34 مورد مراجعه معاینه فنی برای موتورسیکلت انجام گرفته است.
وی افزود: تهران حدود 3 میلیون موتورسیلکت دارد و این وسایل نقلیه به ویژه اینکه اکثر کاربراتوری و فرسوده هستند در آلودگی هوا نقش دارند بنابر این از پلیس و وزارت کشور خواستاریم که موضوع معاینه فنی موتورسیکلتها را زیر ذرهبین قرار دهند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: تکمیل اجرای فاز یک و دو طرح کاهش آلودگی هوا بر این اساس بوده که موتورسیکلتها هم در آن دیده شوند ولی تا کنون متأسفانه این مسأله اجرا نشده و موتورسیکلتها در سطح شهر نه معاینه فنی آنها مورد رصد قرار می گیرد و نه جریمه میشوند.
وی بیان کرد: در فاز دوم طرح کاهش، کنترل معاینه فنی به صورت مکانیزه با دوربین به کل دوربین های شهر تهران تسری پیدا کرده و فقط مختص به دوربین های طرح کاهش یا طرح ترافیک نیست و کل دوربین ها باید معاینه فنی را کنترل کنند.
مقدم اشاره کرد: موضوع معاینه فنی موتورسیکلت ها باید به صورت ملی توسط وزارت کشور در نظر گرفته شود و در سامانه سیمفا نیز امکان پذیرش موتورسیکلتها برای انجام معاینه فنی تحقق یابد.
وی تأکید کرد: همچنین الزامی شدن معاینه فنی برتر جهت تردد در طرح کاهش آلودگی هوا باید اقدامات قانونی آن فراهم و توسط شورای عالی ترافیک تصویب شود تا از این طریق نیز بتوان با آلودگی هوا بیشتر مقابله کرد.
انتهای پیام/ منبع: فارس
دیدگاه خود را بنویسید